نمایشگاه اشیا منقول و آثار فرهنگی سنگی در نمایشگاه میراث جهانی تخت سلیمان برگزار می گردد

به گزارش لیسو، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب گفت: در ایام نوروز و به خاطر حضور گردشگران نوروزی نمایشگاه اشیا منقول و آثار سنگی مکشوفه از تخت سلیمان جهت بازدید مهمانان نوروزی برپا می گردد.

نمایشگاه اشیا منقول و آثار فرهنگی سنگی در نمایشگاه میراث جهانی تخت سلیمان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، امیر مطلوبی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب بابیان اینکه این شهرستان یکی از شهرهای جنوب شرقی آذربایجان غربی است، گفت: این شهرستان بدلیل جاذبه های گردشگری زیبا و بکر قابل توجه مسافران نوروزی بوده و نمایشگاه اشیا منقول و آثار فرهنگی سنگی در نمایشگاه میراث جهانی تخت سلیمان برگزار می گردد.

او اضافه نمود: این شهرستان از شمال به چاراویماق، از جنوب به شهرستان های بیجار، دیواندره و سقز، از شرق به ماه نشان و از غرب به شاهین دژ محدود شده و مابین استان های کردستان، زنجان و آذربایجان غربی قرار گرفته است.

این مقام مسوول توضیح داد: از مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان شامل تخت سلیمان، کوه زندان، چشمه های آبگرم نصرت اباد و قینرجه، چمن متحرک چملی گول، مساجد تاریخی، قلعه های تاریخی، زندان برنجه، آبشار قینرجه، حمامهای تاریخی، دژ ساریقورخان، پل ساروق ، سد قجور، یخچال تاریخی اغولبیک، دژ بلقیس است.

مطلوبی ادامه داد: میراث جهانی تخت سلیمان در منطقه کوهستانی شهرستان تکاب با جاذبه های کم نظیر فرهنگی ، تاریخی و طبیعی واقع شده و آثار مکشوفه از آن متعلق به دوره های قبل از اسلام تا عصر پرشکوه اسلامی است.

او گفت: دریاچه یا چشمه آرتزین همواره جوشان که در مرکز این مجموعه واقع شده است به زیبایی این مجموعه اضافه نموده و یکی از دلایل آبادانی آن است و زندان سلیمان نیز پدیده ای کم نظیری از کوهی میان تهی است که در سه کیلومتری غرب مجموعه تخت سلیمان واقع شده است. قدمت بازماندههای آثار معماری پیرامون دهانه کوه زندان، با توجه به اشیای تاریخی به دست آمده، از دوره حکومت مانایی ها است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 277

به "نمایشگاه اشیا منقول و آثار فرهنگی سنگی در نمایشگاه میراث جهانی تخت سلیمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه اشیا منقول و آثار فرهنگی سنگی در نمایشگاه میراث جهانی تخت سلیمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید