وال استریت ژورنال: آبه می خواهد یک میانجیگر باشد

به گزارش لیسو، ایرنا نوشت: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی راجع به سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران در ماه جاری میلادی، آن را یک حرکت نادر و کم سابقه دیپلماتیک از سوی توکیو معرفی کرد.

وال استریت ژورنال: آبه می خواهد یک میانجیگر باشد

این رسانه روز شنبه در مطلبی خاطر نشان کرد که ژاپن به دنبال ایفای یک نقش فعال درکاستن از تنش ها میان ایران و آمریکاست این کشور نمی خواهد شاهد تشدید رویارویی و کشمکش ها میان دو کشور باشد.

وال استریت اضافه کرد که آبه می خواهد یک میانجیگر باشد او البته دارای روابط گرمی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است و از یک مناسبات سنتی محبت آمیز با ایران هم برخوردار است که به او امکان می دهد بازیگری فعال در این عرصه باشد.

گزارش دیدارهای اخیر وی با ترامپ رییس جمهوری آمریکا و ملاقاتش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در ماه گذشته میلادی را بخشی از کوشش های دولت ژاپن و نخست وزیر این کشور برای جلوگیری از بروز درگیری نظامی میان طرفین دانسته است.

تارنمای اف تی هم در گزارش مجزایی از این سفر آورده است که آبه اولین نخست وزیری است که از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی به تهران سفر می نماید و دیدارهایی برای او با رهبر ایران و رییس جمهوری این کشور در نظر گرفته شده است.

این رسانه می افزاید که به دلیل ملاقات های اخیر آبه با مقام های ایران و آمریکا و با توجه به مناسبات گرمی که نخست وزیر با هر دو طرف دارد، امید است که بتواند یک فرصت ایجاد نموده و یک جهت ارتباطی میان دو کشور باز کند.

اف تی تاکید می نماید که البته دولت ژاپن نمی خواهد آبه را یک میانجیگر معرفی کند این کشور بیشتر تاکید می ورزد که توکیو خواهان ثبات و امنیت در خاورمیانه است کشوری که یکی از شرکای مهم تجاری ایران هم محسوب می گردد و خواهان حفظ ارتباطات معمول تجاری با تهران است.

گزارش این رسانه حاکی است که کشورهای دیگر جامعه بین المللی از جمله فرانسه نیز از سفر آبه به ایران و کوشش های دولت ژاپن برای برون رفت از شرایط تنش را مثبت توصیف نموده و ابراز امیدواری نموده اند که راه برای گفت و گوهای بیشتر باز گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 227

به "وال استریت ژورنال: آبه می خواهد یک میانجیگر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال: آبه می خواهد یک میانجیگر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید