وزیر مهاجرت کبک از طرح جدید ورود فوری نیروهای متخصص به کبک اطلاع داد ، به محض بازگشایی مرزها

به گزارش لیسو، وزیر مهاجرت کبک اطلاع داد: به محض بازگشایی مرزها به منظور رفع شدن کمبودها، 550 پرسنل درمانی به طور آزمایشی به کبک می آیند.

وزیر مهاجرت کبک از طرح جدید ورود فوری نیروهای متخصص به کبک اطلاع داد ، به محض بازگشایی مرزها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وزیر مهاجرت کبک روز پنجشنبه اعلام کرد، به منظور رفع شدن کمبود نیرو و در پاسخ به احتیاج استان در بخش مراقبتهای سلامتی کووید19 طی یک پروژه آزمایشی 550 نفر وارد کبک می شوند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، سیمون جولین بارت، وزیر مهاجرت کبک، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر کبک، گفت که با اجرای این پروژه حدود 550 نفر وارد استان می شوند.

وی معیار انتخاب نیروها را عالی خواند و اضافه کرد: ما یک برنامه عالی و سودمند برای اجرای این طرح آزمایشی داریم.

بر اساس این طرح متقاضیان باید حداقل دو سال در کشور خودشان سابقه کار داشته و برای دریافت اقامت دائم از کانادا دو سال نیز در کبک کار نمایند.

جولین بارت توضیح داد: در صورت رعایت این معیارها افراد خود به خود مجاز به ماندن در کشور خواهند بود.

او با بیان اینکه طی سال 2013 تا کنون فقط 115 نیروی درمانی وارد کبک شده اند اعلام کرد: در طی این سالها دو برنامه جذب کادر درمانی ما برای متقاضیان جذاب بوده اما به دلیل اینکه تضمینی در اقامت دائم آنها وجود نداشته لذا اساسا برخی اوقات آنها این برنامه ها را انتخاب نمی کردند.

جولین بارت تاکید نمود: با توجه به اینکه درحال حاضر مرزها بسته این پروژه احتیاج فوری استان را جوابگو نیست ولی دولت درصدد است پس از باز شدن مرزها این طرح را اجرایی کند و درحال حاضر این طرح بطور مجازی در ارتباط با خارج از کشور پیگیری می گردد.

او اضافه کرد:

مهاجرت به کبک برای این افراد مشمول مزیتهایی خواهد بود.

وزیر مهاجرت کبک همچنین در رابطه شرایط پناهجویانی که در خانه های سالمندان یاری نموده اند گفت: با توجه به اینکه شرایط پناهجویان با تایید دولت فدرال است ما باید از دولت فدرال در این رابطه مشاوره بگیریم.

زبان فرانسه

یکی از موارد مهم برای مهاجران کبک آشنایی با زبان فرانسه در سطح 7 (متوسط یا پیشرفته) است به این ترتیب که یا در امتحان زبان فرانسه شرکت نمایند یا یک دوره زبان فرانسه گذرانده و یا سه سال به دبیرستان های فرانسوی زبان رفته باشند.

با این وجود در طرح جدید جذب نیروهای متخصص که در فاز اول برای کادر درمانی شروع می گردد شرط الزام آشنایی با زبان برداشته شده است ولی اگر خودشان بخواهند دولت امکان حضور در کلاس را فراهم می نماید.

لازم به ذکر است که این طرح بصورت آزمایشی انجام می گردد و چنانچه موفقیت آمیز باشد کبک در دیگر حوزه های تخصصی نیز اقدام به جذب نیروی کار فوری می نماید.

کبک پروژه دیگری برای جذب مهاجران در بخش هوش مصنوعی دارد که هنوز جزئیات آن منتشر نشده و در حال آنالیز و آماده سازی برای جذب متخصصان بین المللی است.

منبع: اینترنت
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1196

به "وزیر مهاجرت کبک از طرح جدید ورود فوری نیروهای متخصص به کبک اطلاع داد ، به محض بازگشایی مرزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر مهاجرت کبک از طرح جدید ورود فوری نیروهای متخصص به کبک اطلاع داد ، به محض بازگشایی مرزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید