کرونا در اروپا، از افزایش بیکاری در انگلیس تا رکود در بازار خودرو

به گزارش لیسو، عواقب مالی کرونا در اتحادیه اروپا همچنان گسترش می یابد و آمارها از تاثیر شدید بحران کرونا بر بازار کار انگلیس و کاهش چشمگیر فروش خودرو در اتحادیه اروپا حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از افزایش بیکاری در انگلیس تا رکود در بازار خودرو

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب اجتماعی، سیاسی و مالی گسترده تری را به بار می آورد.

تاثیرات فاجعه بار کرونا بر بازار کار انگلیس

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بحران کرونا در ماه آوریل روی بازار کار انگلیس به شدت تاثیر گذاشته است. بر اساس اطلاعات دفتر ملی آمار انگلیس ONS در لندن تعداد افراد مدعی دریافت حقوق و مزایای بیکاری در انگلیس در ماه آوریل حدود 856500 نفر افزایش پیدا نموده است. این بالاترین افزایش افراد با این شرایط در انگلیس بوده است.

دولت انگلیس در جریان بحران کرونا یک سپر حمایتی برای بازار کار ایجاد نموده است. بر اساس ارزیابی ها در ابتدا حدود 7.5 شغل نجات داده شده است. اما به گفته کارشناسان بازار کار انگلیس بدترین ها را در پیش رو دارد.

بر اساس محاسبات بانک مرکزی انگلیس اقتصاد این کشور در امسال میلادی تا 14 درصد کاهش رشد مالی را تجربه خواهد نمود.

بهبود صندلی علمی آلمان در دوران بحران کرونا

بر اساس آنالیز خدمات تبادل دانشگاهی آلمان (DAAD) صندلی علمی آلمان در بحران کرونا شهرت و اعتبار زیادی به دست آورده است. رئیس این نهاد آلمانی بازخوردها از سراسر جهان را دلیلی بر این نتیجه گیری می داند.

وی در شرح این گفته خود گفت که سیاست در آلمان در بحران کرونا مبتنی بر داده های علمی رفتار نموده و مردم هم تا حد زیادی این روینمودهای علمی را پذیرفتند.

این نهادعلمی آلمانی در عین حال درباره کاهش مبادلات علمی بین المللی به دلیل بحران کرونا ابراز نگرانی نموده است.

رئیس انجمن پزشکی آلمان هم درباره عواقب کاهش محدودیت های سفر ضد کرونایی در اروپا و وقوع موج دوم کرونا هشدار داده است.

وی از کشورهای اروپایی خواست که مرزهای خود را بسته نگه دارند.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی هم شب گذشته در بسیاری شهرهای آلمان بخصوص در ایالات شرقی برگزار گردید.

قرنطینه 4 روزه در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه هم زمان با اواخر ماه مبارک رمضان از یک قرنطینه 4 روزه از روز شنبه اطلاع داد. وی بعد از نشست کابینه اظهار داشت که مدارس هم تا سرانجام سال تحصیلی تعطیل خواهند شد و در ماه سپتامبر دوباره بازگشایی می شوند. بر اساس گزارش های منتشر شده در ترکیه تا به حال 150593نفر به کرونا مبتلا شده و 4171 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

برلین و پاریس هم روی یک برنامه کمکی 500 میلیارد یورویی برای مبارزه با رکود حاصل از کرونا توافق کردند.

لغو هشدارهای سفر کرونایی در اروپا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم از توافق با کشورهای اروپایی برای لغو هشدارهای سفر ضد کرونایی در اروپا از اواسط ماه ژوئن اطلاع داده است.

برای اولین بار از 14 ماه مارس هم در ایالت مکلنبورگ- فورپومرن آلمان هیچ مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت گزارش نشده است.

صدر اعظم آلمان هم از سازمان بهداشت جهانی در برابر انتقادهای آمریکا حمایت نموده و آن را یک نهاد معتبر بین المللی دانسته و بر لزوم اقدامات هماهنگ بین المللی در مهار ویروس کرونا تاکید نموده است.

دانشگاه ماربورگ آلمان هم از آغاز تست واکسن کرونا از ماه سپتامبر اطلاع داده است. بر اساس اعلام این دانشگاه واکسن کرونا در اولین کوشش های بالینی بر روی انسانها آزمایش می گردد.

دولت آلمان هم درباره تئوری های توطئه از طرف بعضی گرو ه ها در جریان بحران کرونا هشدار داده است.

اولریک دمر، معاون سخنگوی دولت آلمان با تاکید بر اینکه دولت نگرانی و شرایط اضطراری شهروندان در دوران کرونا و انتقاد های آن ها به اقدامات ضد کرونایی را درک می نماید گفت: اما جایی برای ایده های افراطی ، اطلاعات نادرست و افسانه و شایعات گمراه نماینده وجود ندارد.

اسپانیا ممنوعیت های سفر از ایتالیا را لغو می نماید

دولت اسپانیا هم اعلام نموده که ممنوعیت های سفر از ایتالیا که از 11 ماه مارس اعمال شده است را لغو می نماید. البته کسانی که از این کشور به اسپانیا وارد می شوند باید قاعده قرنطینه دو هفته ای را رعایت نمایند.

وزیر تحقیقات آلمان هم در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام نموده است که این ویروس هر روزه بیشتر سوالات زیادی برای ما ایجاد می نماید تا پاسخی به سوالات مطرح شده. وی تبادل تجربیات سریع را در این شرایط مهمتر از قبل دانست.

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چک

در جمهوری چک هم شمار مبتلایان به کرونا در عرض 4 هفته گذشته صعود چشمگیری داشته و به بیش از صد نفر در 24 ساعت گذشته رسیده است. در مجموع تا به حال 8586 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 297 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

بازار خودروی اروپا زیر تیغ بحران کرونا

بازار خودروی اروپا هم در ماه آوریل به دلیل بحران کرونا در هم شکسته است. بر اساس اطلاعات اتحادیه Acea در اتحادیه اروپا در ماه آوریل 270682 اتومبیل جدید فروخته شده است که تعداد آن ها 76.3 درصد کم تر از ماه مشابه در سال گذشته بوده است. در ژانویه و فوریه امسال میلادی هم فروش خودرو در اتحادیه اروپا به شدت کاهش داشته است. در ماه مارس هم فروش خودرو به بیش از نصف کاهش پیدا نموده و در آوریل هم به دلیل وخیم تر شدن اوضاع کرونا مجددا دوباره کاهش پیدا نموده است.

به دلیل بحران کرونا بیشتر مراکز ثبت نام خودرو در اروپا در ماه آوریل تعطیل بودند. در کشورهایی که بحران کرونا با شدت بیشتری هجوم آورده بود میزان فروش خودرو کاهش چشمگیرتری داشته است.

در ایتالیا ثبت نام خودرو 97.6 درصد در اسپانیا 96.5 درصد بیشترین کاهش را تجربه کرد. همچنین در فرانسه هم فروش خودرو در ماه آوریل 88.8 درصد کاهش داشته است. در آلمان هم ثبت نام های جدید خودرو 61.1 درصد کاهش داشته است.

بیش از 20 هزار نفر از کادر درمانی آلمان به کرونا مبتلا شده اند

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان از آغاز بحران کرونا در آلمان بیش از 20400 نفر از کارکنان بخش بهداشت و سلامت آلمان به ویروس کرونا مبتلا شدند. تنها در بیمارستان ها، مراکز دیالیز و خدمات فوریت های پزشکی تا 18 ماه می حدود 11800 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

لهستان هم مرزهای خود را باز می نماید

لهستان هم بازگشایی مرزها را اعلام می نماید. دولت لهستان تصمیم گرفته که مرزهای خود را از 15 ژوئن دوباره باز کند.

در ایالت اشلسویگ-هولشتاین آلمان هم در عرض 24 ساعت هیچ مورد جدیدی ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا حدود 278188 نفر به کرونا مبتلا شده و 27709 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به حال 246406 نفر به کرونا مبتلا شده و 34796 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال 225886 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده 32007 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای جدید منتشر شده در فرانسه هم 179927 نفر به کرونا مبتلا شده و 28239 نفر هم در اثر ابتلا به ین بیماری جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 177289 نفر به کرونا مبتلا شده و 8123 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 993

به "کرونا در اروپا، از افزایش بیکاری در انگلیس تا رکود در بازار خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش بیکاری در انگلیس تا رکود در بازار خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید