وضعیت چغازنبیل و آثار تاریخی دزفول باحضور کارشناس یونسکو آنالیز شد

به گزارش لیسو، معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: وضعیت عوامل آسیبرسان به میراث جهانی چغازنبیل و آثار تاریخی دزفول باحضور کارشناس یونسکو آنالیز شد.

وضعیت چغازنبیل و آثار تاریخی دزفول باحضور کارشناس یونسکو آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده امروز سهشنبه 27 فروردین 98 گفت: روز گذشته به همراه جودانی جیگلی کارشناس اعزامی از یونسکو به منظور آنالیز مسائل پل تاریخی دزفول، محله لوریان واقع در بافت تاریخی این شهرستان و همچنین میراث جهانی چغازنبیل از این مکانها بازدید صورت گرفت .

او اضافه کرد: در این بازدید وضعیت پایداری و عوامل فرسایشیای که آسیبرسان هستند موضوع گفتوگو میان کارشناسان محلی میراث فرهنگی و نماینده اعزام شده از یونسکو بود.

معاون میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با بیان اینکه به همراه کارشناس یونسکو دیداری نیز از آثار تاریخی ایذه انجام گرفت گفت: باتوجه به اینکه آثار تاریخی ایذه در لیست پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای ثبت در میراث جهانی واقع شده است، پیشگیری و علاج عوامل آسیبرسان در مورد این آثار از اهمیت خاصی برخوردار است.

او اظهار داشت: پس از مراجعت کارشناس یونسکو و مشورت با تیم کارشناسی سازمان میراث فرهنگی و دیگر کارشناسان یونسکو، گزارش و گزینههای پیشنهادی ظرف یک ماه آینده تدوین و مطرح خواهد شد که پایه و اساس برنامههای اجرایی برای حفاظت آثار یادشده خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 293

به "وضعیت چغازنبیل و آثار تاریخی دزفول باحضور کارشناس یونسکو آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت چغازنبیل و آثار تاریخی دزفول باحضور کارشناس یونسکو آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید