انتها نگرانی تأمین آب برای اجرای پروژه های مس خبرنگاران

به گزارش لیسو، اردشیر سعدمحمدی با اشاره به اینکه شرکت ملی مس برای انجام پروژه ها سالانه حدود 27 میلیون متر مکعب آب مصرف می نماید، گفت: برای انجام پروژه ها نیازمند 31 میلیون متر مکعب آب جدید هستیم که خوشبختانه با افتتاح این پروژه توسط رییس جمهور محترم نگرانی بابت آب برای اجرای پروژه ها نخواهیم داشت.

انتها نگرانی تأمین آب برای اجرای پروژه های مس خبرنگاران

اردشیر سعدمحمدی در آیین افتتاح قطعه دوم و سوم طرح انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر صمت برگزار گردید با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، گفت: این درحالی است که ما 0.3 درصد از آب شیرین جهان را مورد استفاده قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: سهم غرب آسیا 47.7 درصد و منطقه خلیج فارس 24.6 درصد از شیرین سازی آب جهان است که سرمایهگذاری بیشتری در این حوزه را می طلبد و ما در ایران نیز نیازمند شیرین سازی آب هستیم.

وی اضافه کرد: شاد هستم که اعلام کنم در سال 99 برای اولین بار در شرکت ملی مس پیروز به فراوری 280 هزار تن مس کاتدی که عظیم ترین رقم فراوریی در تاریخ صنعت مس است شدیم که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش فراوری دارد و رکورد بی نظیری را با یاری پرسنل صنعت مس ثبت کردیم.

به گفته سعدمحمدی همچنین با 270 هزار تن فروش مس از رقم بسیار جالبی از نظر تناژ فروش عبور کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: امیدوارم با طرح های توسعه ای که بالغ بر 2/4 میلیارد یورو و 30 هزار میلیارد تومان برای شرکت ملی صنایع مس ایران تعریف شده، تا سرانجام سال 1404 ظرفیت فراوری مس کاتدی کشور به 600 هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه در سال آینده شاهد افتتاح طرح فراوری کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه، معدن مس درآلو و معدن مس دره زار و خواهیم بود، گفت: افزایش فراوری حاصل از طرح های توسعه جدید معادل 800 میلیون دلار به درآمد های شرکت مس اضافه می نماید.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه شرکت ملی مس برای انجام پروژه ها سالانه حدود 27 میلیون متر مکعب آب مصرف می نماید بیان نمود: برای انجام پروژه ها نیازمند 31 میلیون متر مکعب آب جدید هستیم که خوشبختانه با افتتاح این پروژه توسط رییس جمهور محترم نگرانی بابت آب برای اجرای پروژه ها نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1500

به "انتها نگرانی تأمین آب برای اجرای پروژه های مس خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها نگرانی تأمین آب برای اجرای پروژه های مس خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید