پیش فروش 10 هزار خودروی خورشیدی

به گزارش لیسو، پاییز سال گذشته میلادی استارت آپ هلندی لایت یر (Lightyear) آغاز به ساخت اولین سری از خودرو های الکتریکی کرد که مستقیما از نور خورشید، نیرو فراوری می کردند. اکنون این استارت آپ پس از موفقیت اولین خودروی خود، یک گام به سوی توسعه نسل جدیدی از خودرو های خورشیدی برداشته و توانسته 10 هزار مدل از لایت یر 2 را به یک شرکت لیزینگ تجاری Arval پیش فروش کند.

پیش فروش 10 هزار خودروی خورشیدی

به گزارش ایسنا به نقل از آی او، اولین مدل این خودرو با نام لایت یر زیرو Lightyear 0، با قیمت 250هزار یورو عرضه شد. این خودرو که مجهز به پنل های خورشیدی خمیده در سرتاسر کاپوت و سقف است، می تواند دو ماه بدون شارژ در آمستردام در تابستان و تا هفت ماه در پرتغال حرکت کند.

این شرکت در سال 2016 در هلند تاسیس شد و از سال گذشته در حال توسعه لایت یر 2 Lightyear 2 دومین مدل پرتیراژ خود، با قیمت اولیه حدود 40هزار یورو بوده است. به گفته این شرکت، انتظار می رود لایت یر 2 تا سال 2025 به فراوری انبوه برسد.

نسخه مفهومی لایت یر 2 چند هفته گذشته در نمایشگاه فناوری CES 2023 در لاس وگاس ارائه شد. این شرکت فناوری پیشرفته هلندی چندی پیش فهرست انتظار برای دومین مدل فراوریی خود را باز کرد. قیمت تقریبی حدود 40هزار یورو است. لایت یر در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: طرف های علاقه مند می توانند هم اکنون در فهرست انتظار ثبت نام نمایند تا وقتی مدل برای سفارش در دسترس قرار گیرد، در صف اول باشند.

البته کمی باید صبر کنید، زیرا فراوری انبوه آن تا انتها سال 2025 شروع خواهد شد. لکس هوفسلوت (Lex Hoefsloot)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران لایت یر گفت: لایت یر 2 به ما در ماموریت خود یاری می نماید تا دنیای پاک را برای همه در دسترس قرار دهیم. این اولین خودروی الکتریکی است که به مردم اجازه می دهد پایداری را در اولویت قرار دهند. به وسیله استفاده کارآمد از نور خورشید، لایت یر 2 وابستگی به شبکه های برق را که بیش از حد زیاد شده اند، کاهش می دهد. در مقایسه با سایر خودرو های الکتریکی، لایت یر 2 تا 50درصد کمتر کربن دی اکسید منتشر می نماید و برد بیش از 800کیلومتر را ارائه می دهد.

شرکت سازنده خودروی لایت یر اخیرا در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار نموده 10هزار مدل اضافی از لایت یر 2 فراوری خواهد نمود. این خودرو ها به وسیله شرکت لیزینگ تجاری Arval پیش سفارش داده شده است. مجموع پیش سفارش های لایت یر 2 در بازار تجاری اکنون به بیش از 21هزار خودرو رسیده است.

این عدد فروش را به نزدیک به 840 میلیون یورو می رساند. یک هفته پیش لایت یر فهرست انتظار را برای مصرف نمایندگان باز کرد. این افراد می توانند با ثبت نام، در روند پیش سفارش مدل های لایت یر 2 در اواخر سال جاری اولویت داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2153

به "پیش فروش 10 هزار خودروی خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش فروش 10 هزار خودروی خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید