چند قطره قهوه سیستم کنترل هواپیمای مسافربری را مختل کرد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینتریستینگ اینجینیرینگ، این حادثه در ماه فوریه برای یک هواپیمای مسافربری شرکت آلمانی Condor رخ داد. این هواپیما از فرانکفورت آلمان به سمت شهر کنکون مکزیک در حال حرکت بود.

چند قطره قهوه سیستم کنترل هواپیمای مسافربری را مختل کرد

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

حادثه از آنجا آغاز شد که داغ بودن فنجان قهوه باعث شد خلبان نتواند آن را به درستی کنترل کند و لذا چند قطره قهوه از داخل فنجان بر روی سیستم کنترل کابین خلبان ریخت. در نتیجه این رویداد سیستم کنترل صوتی کابین خلبان بسیار داغ شد و بوی دود از آن بلند شد.

سپس خدمه پرواز تصمیم گرفتند برای حفظ ایمنی خود جهت پرواز را به سمت جمهوری ایرلند منحرف نمایند. در ادامه پرواز هم بعضی سیستم های ارتباطی هواپیما دچار مسائل جدی شدند و لذا خلبان تصمیم گرفت برای اطمینان بیشتر جهت حرکت به سمت مکزیک را در کنار نوار ساحلی کشورهای مختلف ادامه دهد تا در صورت وقوع سانحه از سقوط در آب جلوگیری گردد.

این پرواز که دارای 11 خدمه و 326 مسافر بود در نهایت به سلامت در مکزیک فرود آمد. اما این انحراف از جهت اصلی پروازی هزینه زیادی را به شرکت هواپیمایی مذکور تحمیل کرد. هواپیمایی که این مشکل برای آن ایجاد شد یک ایرباس ای 330 بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 373

به "چند قطره قهوه سیستم کنترل هواپیمای مسافربری را مختل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند قطره قهوه سیستم کنترل هواپیمای مسافربری را مختل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید