چه مقدار شکر برای ماه رمضان توزیع می گردد؟

به گزارش لیسو، تهران (پانا) - قرار است در ماه رمضان 200 هزار تن شکر و برنج وارداتی وارد بازار کشور گردد تا قیمت این اقلام افزایش پیدا نکند.

چه مقدار شکر برای ماه رمضان توزیع می گردد؟

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد در نامه ای به استانداران سراسر کشور گفت: در ماه مبارک رمضان 1401 مجددا 100 هزار تن برنج از انواع هندی و پاکستانی و 100 هزار تن شکر سفید برای مصرف خانوارها و صنف و صنعت از محل ذخایر راهبردی، متناسب با موجودی انبارها به منظور عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان ها قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: برنج هندی 1121 در بسته بندی های 10 کیلویی و به قیمت هر کیلوگرم 18 هزار و 500 تومان برای مصرف کنندگان، برنج پاکستانی در بسته بندی های 10 کیلویی با قیمت هر کیلوگرم 20 هزار و 500 تومان و برنج تایلندی در بسته بندی های 10 کیلویی با قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 500 تومان در کشور عرضه می گردد.

راد گفت: شکر سفید نیز در بسته بندی های مختلف و با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان ها قرار می گیرد.

وی با بیان این که معین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالاهای تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان ها است، توضیح داد: این کالاها به وسیله شبکه های منتخب اعم از فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا و میادین میوه و تره بار در سطح کشور توزیع می گردد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این نامه اظهار کرد: ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان ها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تنظیم بازار تخصیصی را بر عهده خواهند داشت.

وی بیان نمود: تخصیص برنج مربوط به استان های فراوریکننده برنج شامل گیلان و مازندران با درخواست رییس کارگروه تنظیم بازار استان انجام می گردد.

راد اضافه نمود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و فراوری کنندگان، بازرسان سازمان های جهاد کشاورزی استان، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر فرایند توزیع و رعایت قیمت فروش کالاهای یاد شده، اقدام و در صورت بروز تخلف، اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع انجام دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2009

به "چه مقدار شکر برای ماه رمضان توزیع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مقدار شکر برای ماه رمضان توزیع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید