صادرات نفت ایران به آسیا باز هم کاهش یافت

به گزارش لیسو، کاهش واردات نفت چین و ژاپن از تهران موجب شد صادرات نفت ایران به مشتریان عمده آسیایی اش در ماه ژوئن به پایین ترین رقم در 14 ماه گذشته برسد.

صادرات نفت ایران به آسیا باز هم کاهش یافت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی نوروزی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی اندونزی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاهش واردات نفت چین و ژاپن از تهران موجب شده صادرات نفت ایران به مشتریان عمده آسیایی اش در ماه ژوئن به پایین ترین رقم در 14 ماه گذشته برسد.

این اولین بار از زمان لغو تحریم ها است که میزان صادرات نفت ایران به 4 مشتری اصلی آسیایی اش برای دو ماه متوالی کاهش می یابد.

بر اساس آمارهای دولتی و ردیابی آمد و شد کشتی ها، چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه ژوئن مجموعا روزانه 1.46 میلیون بشکه نفت از ایران وارد نموده اند که 15.2 درصد پایین تر از یک سال قبل است و پایین ترین رقم از ماه آوریل گذشته تا به امروز به شمار می رود. در ماه آوریل ایران 1.32 میلیون بشکه نفت به این کشورها فروخته بود.

این کاهش در حالی است که ایران میخواهد میزان فراوری نفت خود را تا خاتمه امسال میلادی از 3.8 میلیون به حدود 4 میلیون بشکه در روز برساند و صادرات نفت خود به اروپا را افزایش دهد.

در شش ماهه نخست امسال میلادی، خرید نفت 4 کشور عمده خریدار نفت ایران از این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته و به 1.71 میلیون بشکه در روز رسیده است.

ایران توانسته با این استدلال که میخواهد سهم از دست رفته خود از بازار در دوران تحریم ها را پس بگیرد، از توافق کاهش فراوری اوپک معاف گردد.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که میزان واردات نفت هند از ایران در سه ماهه نخست سال اقتصادی هند (آوریل تا ژوئن) بیش از 30 درصد افزایش یافته است. وزیر نفت هند گفته، پالایشگاه های دولتی این کشور میخواهد در سال 18-2017 کمتر از سال اقتصادی گذشته از ایران نفت بخرند.

وزارت تجارت ژاپن اعلام نموده که میزان خرید نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن برای دومین ماه متوالی کاهش داشته است.

200

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 688

به "صادرات نفت ایران به آسیا باز هم کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت ایران به آسیا باز هم کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید