چین در پی ردیابی دائمی سلامت شهروندان

به گزارش لیسو، یکی از شهرهای چین، هانگژو از طرحی پیشنهادی پرده برداشته که بر اساس آن، امکان دسترسی دائمی به شرایط سلامت شهروندان توسط یک اپلیکیشن فراهم می گردد و بر اساس شرایط مختلف به آن ها امتیاز داده خواهد شد.

چین در پی ردیابی دائمی سلامت شهروندان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این سیستم ردیابی توسط یک بارکد دیجیتال روی گوشی های افراد کار می نماید. کد QR با شیوع کرونا در چین به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و همچنان برای کاربردهای مختلف مانند ورود افراد به ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این اپلیکیشن ها مانند سیستم چراغ هدایت و رانندگی کار می نمایند و اگر فردی سالم نباشد، چراغ قرمز به نمایش گذاشته می گردد و امکان ورود وی به ساختمان وجود ندارد.

در حالی که تا به امروز کاربردهای مختلفی برای کدهای QR به وجود آمده اند، شهر هانگژو در جنوب غربی شانگهای نسخه دائمی سیستم بارکد را پیشنهاد داده است. در این سیستم به سلامت شهروندان امتیاز داده می گردد و برای امتیازدهی عوامل مختلفی مدنظر قرار می گیرد. در این سیستم اگر فرد نوشیدنی الکلی زیاد مصرف کند یا سیگار بکشد، با کاهش میزان سلامتی خود روبه رو می گردد. در مقابل میزان خواب مناسب و ورزش کردن، امتیاز فرد را افزایش می دهد.

در حال حاضر معین نشده که مقامات در این شهر چگونه چنین اطلاعاتی را جمع آوری می نمایند و از نحوه توسعه این اپلیکیشن نیز بی اطلاع هستیم. شهروندان گوانجو هم اکنون از کد سلامتی مرتبط با ویروس کرونا استفاده می نمایند که توسط Alipay اجرا می گردد، پلتفرم پرداخت موبایلی که در اختیار بخش اقتصادی علی بابا واقع شده است.

علی بابا اعلام نموده که از این پروژه بی اطلاع است و سرویس هایی که خواستار استفاده از پلتفرم این شرکت هستند باید از قوانین سخت گیرانه ای پیروی نمایند. دولت ها در دوران شیوع کرونا آغاز به جمع آوری اطلاعات برای مبارزه با این بیماری کردند، البته این موضوع نگرانی های زیادی برای نظارت روی کاربران در پی داشت. حالا باید دید مقامات چین چگونه می توانند از اپلیکیشن برای ردیابی دائمی شرایط سلامتی شهروندان استفاده نمایند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 999

به "چین در پی ردیابی دائمی سلامت شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در پی ردیابی دائمی سلامت شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید