تور فرانسه: ژان، پل بلموندو، ستاره سینمای موج نو فرانسه درگذشت

به گزارش لیسو، ژان پل بلموندو چهره برجسته سینمای فرانسه و بازیگر فیلم های مهمی مانند از نفس افتاده و لئون مورن، کشیش ساعاتی قبل در سن 88 سالگی درگذشت.

تور فرانسه: ژان، پل بلموندو، ستاره سینمای موج نو فرانسه درگذشت

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

ژان-پل بلموندو به خاطر نقش آفرینی چشمگیرش در فیلم از نفس افتاده به کارگردانی ژان لوک گدار طی دهه های گذشته به یکی از نمادها و نشانه های سینمای موج نوی فرانسه تبدیل شده است. او با وجود دماغ شکسته اش به واسطه فیزیک مجذوب کننده و چهره خاص و لبخند شیطنت آمیزش نزدیک به پنج دهه بازیگر نقش اصلی فیلم های فرانسوی بود. بلموندو توانست علاوه بر گدار و ژرژ لوتنر با بسیاری از کارگردان های مهم اروپایی طی دوران فعالیت اش از جمله کلود للوش، آلن رنه و ویتوریو دسیکا هم همکاری کند.

بلموند تا اواسط دهه 1980 یکی از مهم ترین چهره های سینمایی فرانسه بود و در بیش از 80 فیلم به ایفای نقش پرداخت. در آن سال ها هر فیلم او موج عظیمی از سینمادوستان را به سالن ها می کشاند. ژان پل بلموند در اغلب فیلم هایش فردی ماجراجو و قهرمانی بدبین بود. از فیلم های مشهور او می توان به از نفس افتاده، آن مرد از ریو، ترس بر فراز شهر، طغیانگر، آلپاگور، دستبرد، تک تاز، کلاه، سارق پاریسی، مغز و حرفه ای نام برد.

مجله تایمز در سال 1964 به بلموندو لقب چهره سینمای مدرن فرانسه را داد. او که پیش از بازیگری، یک بوکسور آماتور بود چهره خاص خود را مدیون دوران بوکس و مشت خوردنش می دانست. بلموند از سال 2001 که دچار سکته قلبی شد، تقریباً سینما را کنار گذاشت و از آن موقع تا پیش از مرگش تنها در یک فیلم بازی کرد. مسئولان جشنواره فیلم وهم در سال 2016 به پاس یک عمر فعالیت هنری اش به او شیر طلایی افتخاری را اهدا کردند و بلموند در آن مراسم گفت: من هرگز به گذشته فکر نمی کنم. به پیش رو! به پیش رو! به پیش رو!.

آلن دلون دیگر بازیگر سرشناس و محبوب سینمای فرانسه که عمدتاً به اسم رقیب ژان پل بلموند از او یاد می گردد، در واکنش به درگذشت این بازیگر توانمند بیان نموده است: وحشتناک است، من کاملاً ویران شده ام. چه خوب بود اگر هر دو با هم می مردیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1744

به "تور فرانسه: ژان، پل بلموندو، ستاره سینمای موج نو فرانسه درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: ژان، پل بلموندو، ستاره سینمای موج نو فرانسه درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید