کاندلا؛ شهری ایتالیایی که برای نقل مکان به آن به شما پول می دهند

به گزارش لیسو، شهردار شهر کاندلا واقع در کشور ایتالیا پس از کاهش جمعیت در این شهر زیبا تصمیم به اختصاص دادن امتیازات اقتصادی برای افرادی که قصد نقل مکان به این منطقه را دارند، گرفت.

کاندلا؛ شهری ایتالیایی که برای نقل مکان به آن به شما پول می دهند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

کاندلا شهری در استان فاگیا در منطقه آپولیا در جنوب شرقی ایتالیا است. این شهر زیبا در طول زمان با کاهش جمعیت روبه رو بوده است. در اقدامی جالب توجه، این شهر با دارا بودن شرایط به کسانی که به آنجا مهاجرت می نمایند، امتیازات اقتصادی اختصاص می دهد.

این گزارش توسط سیلویا مارچتی در خبرگزاری سی ان ان نوشته شده است.

شکوه از دست رفته: این شهر زمانی دارای جمعیت 8000 نفری بود، ولی هم اکنون این عدد به 2700 نفر تقلیل پیدا نموده است.

تقویت اقتصادی: شهردار نیکولا گاتا در حال کشیدن طرح اختصاص دادن امتیازات اقتصادی به کسانی که قصد نقل مکان به کاندلا را دارند، است.

پیشنهاد مشروط: ساکنین جدید باید به کاندلا نقل مکان و خانه ای اجاره نمایند و شغلی با درآمد سالیانه حداقل 7500 یورو (36 میلیون تومان) برای احراز صلاحیت جهت پول اختصاص داده شده توسط شورای گاتا، داشته باشند.

نهضت پر از کوشش: گاتا می گوید:

من هر روز با اشتیاق و تعهد کار می کنم تا کاندلا به شکوه و جلال باستانی اش برشود.

راه چاره کاربردی: تاکنون 6 خانواده ایتالیایی به عنوان بخشی از طرح تغییر مکان داده و 5 خانواده دیگر درخواست نقل مکان نموده اند.

تعمیرات تازه: شهر تغییر چهره داده است. پالازوهای قدیمی مرمت و خیابان ها و میدان های آن برای تورهای راهنما باز شده اند.

مزایای نقل مکان: معاون شهردار، استفان باچینلی می گوید:

کیفیت زندگی در اینجا عالی است. ما در 20 سال گذشته حتی یک مورد جرم در کاندلا نداشتیم.

محیط ایده آل: یکی از شهروندان به نام فراچسکو دلوچیو می گوید:

اینجا بسیار آرام و سبک زندگی ساده است. جمعیت کم و گردش کردن در شهر راحت است و هیچ ترافیک و دودی وجود ندارد.

جاذبه های گردشگری: کاندلا میزبان آتش بازی های خارق العاده، غذاهای عالی و فستیوال های جذاب برای جذب بازدیدنمایندگان و ساکنین جدید است.

مکان های محبوب: خانه سنتا کلاوس که داستان زندگی سنت نیکولاس را روایت می کند، مکانی دیدنی در طول فصل زمستان است.

برنامه های بزرگ: هم اکنون شهر دارای پیست یخ جدید به همراه موزه اسباب بازی است. یک نمایشگاه لباس های قرون وسطی نیز اخیرا در دست احداث است.

به گزارش سی ان ان، شهردار شهر ایتالیایی کاندلا، راه چارهی کاربردی برای حل مشکل کمبود جمعیت پیدا نموده است: پرداخت پول برای ساکن این شهر شدن.

نیکولا گاتا می خواهد این شهر کوچک قرون وسطایی در پولیا را به درخشش سابق اش در دهه 1990 برگرداند، زمانی که بیشتر از 8000 نفر در آنجا زندگی می کردند. هم اکنون تنها 2700 نفر ساکن آنجا هستند.

بنابراین، برای بازگشت شکوه گم شده شهر، شهروند گاتا پیشنهاد 2000 یورویی (10 میلیون تومان) برای ترغیب افراد برای نقل مکان، را طرح نموده است.

ناپل کوچک:

گاتا می گوید:

من هر روز با اشتیاق و تعهد کار می کنم تا کاندلا به شکوه و جلال باستانی اش برشود.

تا دهه 1960، به دلیل خیابان های پر از مسافران پیاده، توریست ها، تجار و فریاد فروشندگان، این شهر را ناپل کوچک (Naplicchie) می خواندند.

این روزها، سر و صدای ناپلی ها جای خود را به سکوتی احاطه نماینده در تپه های سرسبز و جنگل های طبیعی و دست نخورده داده است.

کلیساهای ایستاده در هر گوشه خیابان، تنها برای جشن دریافت تولدهای اندکی که در اینجا رخ می دهد یا مراسم های دفن بسیار برای ساکنین پیر، پر از جمعیت می شوند.

شگفتی کوچه های پیچ در پیچ زیبا، ساختمان های سبک باروک و طاق های معابر در خطر تبدیل شدن به شهر ارواح هستند. خیلی از افراد جوان در جستجوی آینده ای درخشان تر این شهر را به همراه ساکنین پیرش رها نموده اند.

در هر حال، گاتا در جنگی دلسردنماینده قصد نجات کاندلا از غرق شدن را دارد.

کاندلا با ده ها ساختمان سفید خالی با تراس هایی پانورامایی و بالکن هایی زیبا در انتظار ساکنین جدید است.

معیارهای مخصوص

نیکولا گاتا می گوید که او انتخاب شده است تا جلال کاندلا را بازگرداند. برای جذب کردن افراد تازه وارد که شامل خارجی ها نیز می شوند، شورای گاتا با امید افزایش جمعیت، درهای خزانه خود را باز نموده است.

استفان باچینلی، دست راست شهردار، شرح می دهد:

جزئیات این طرح به این ترتیب است:

برای افراد مجرد: 800 یورو، برای زوج ها: 1200 یورو، برای خانواده سه نفره: 1500-1800 یورو و برای خانواده های 4 تا 5 نفره: 2000 یورو

هزینه های اقتصادیاتی شهر مانند دفع زباله، قبوض و کودکستان نیز ممکن است جزو این پیشنهاد باشد.

سه شرط اصلی برای احراز صلاحیت برای دریافت این مبلغ وجود دارد: ساکنین جدید باید در کاندلا زندگی و خانه ای اجاره نمایند و حقوق سالیانه حداقل معادل 7500 یورو داشته باشند.

باچینلی می گوید:

ما نمی خواهیم مردم به اینجا بیایند و فکر نمایند زندگی آن ها با درآمد حاصل از خزانه شهری می گذرد؛ تمام ساکنین جدید باید کار نمایند و درآمد داشته باشند.

6 خانواده از شمال ایتالیا هم اکنون به کاندلا نقل مکان نموده و 5 خانواده دیگر نیز درخواست داده اند.

سرایدار محلی مدرسه از این پیشنهاد استفاده کرد تا خانواده اش در کاندلا به او بپیوندند. دیگر ساکنین جدید، خانه ای جدید برای خود پیدا نموده اند.

فراچسکو دلوچیو، عکاسی که از بخش دیگری از پولیا به کاندلا نقل مکان نموده است، می گوید:

اینجا بسیار آرام و سبک زندگی ساده است. جمعیت کم و گردش کردن در شهر راحت است و هیچ ترافیک و دودی وجود ندارد.

او از این امتیاز استفاده ننموده است.

ما درست در گذرگاه سه منطقه فوق العاده ایتالیا هستیم: کامپانیا، باسیلیکاتا و مولیس، به همراه تمام شگفتی های آن ا همه در یک شهر.

بومیان کاندلا بسیار مردم خونگرم و خوش آمدگو و آماده پذیرش تازه وارد ها هستند.

بعضی سواحل عالی پولیا تنها یک ساعت با ماشین از شهر فاصله دارند. ترسونا (Trasonna)، یک کوچه با عرض 35 سانتی متر تبدیل به جاذبه توریستی شده است.

محلی ها ادعا دارند این باریک ترین کوچه در کل ایتالیا است.

امتیازات اضافه:

باچینلی می گوید:

کیفیت زندگی در اینجا عالی است. ما در 20 سال گذشته حتی یک مورد جرم در کاندلا نداشتیم.

شهر نوسازی گرانی داشته است، و بسیار درخشان و جدید می کند. پالازوهای قدیمی مرمت و خیابان ها و میدان های آن برای تورهای راهنما باز شده اند.

از خزانه عمومی برای برگزاری جشن های لباس های فولکلور، آتش بازی های خیره نماینده و فستیوال ها استفاده شده است تا اسطوره ها و سنت های باستانی احیا شوند.

هر سال، یک اینفیوراتای رنگارنگ (فستیوال هنر گل ها) به همراه فرش های خلاقانه ای از گلبرگ گل ها که توسط هنرمندان طراحی می شوند و پیاده رو ها را می پوشانند، برگزار می شود.

کاندلا بر آنچه انبار غله ایتالیا خوانده می شود، آرمیده است و فستیوال غلات، دنیای گمشده کشاورزی و مزرعه داری با نمایش تراکتورها و ماشین های شخم زنی را باز می گرداند.

در همین حال، ساکنین جدید، می توانند در تور یک هفته ای شگفت انگیز اسب سواری در راستا طبیعی تراترو رجیو (Tratturo Regio)، شرکت نمایند. راستای که کاندلا را به شهر ساحلی پوسکاسرولی در آبروتزو، جایی که احشام، زمان تغییر فصول از زمین های بالا به پایین نقل مکان می نمایند، وصل می کند.

طرح هایی نیز برای افتتاح یک موزه اسباب بازی و نمایشگاه لباس های قرون وسطی، وجود دارد.

دنیای شگفت انگیز زمستان

آتش بازی، فستیوال ها و نمایشگاه های غذا بخشی از کوشش برای جذب افراد به کاندلا بوده است.

قابل توجه ترین نوآوری گاتا، خانه درخشان سانتا کلاوس است، که داستان چگونگی الهام افسانه کریسمس را نقل می کند. بقایای سنت نیکولاس، به احتمال زیاد در همان نزدیکی در شهر باری، مدفون شده است.

گاتا هنرپیشه هایی را استخدام نموده است تا به عنوان سنت نیکولاس لباس بپوشند و پری های او در تمام این خانه که قدمتش به سده 1600 برمی شود، پخش می شوند و برای یک ماه داستان تعریف می نمایند. این رویداد بیشتر برای شادی بچه ها محلی برگزار می شود.

باچینلی می گوید:

در طول تابستان، داشتن توریست های اتفاقی امری ساده است، اما در طول زمستان، اینجا مانند شهر مرده ها می شود. ما می خواهیم رویدادی شگفت انگیز افراد را حتی در سرما و برف به اینجا بکشاند.

هر طبقه اتاق خواب های رنگارنگی به همراه تشک های نرم و نورهای درخشان دارد، جایی که ساانتا می خوابد و وقتی بچه ها به او نامه می دهند، با آن ها خوش و بش می کند. در آنجا کارگاه بزرگی وجود دارد که در آن پری ها مشغول ساختن اسباب بازی هستند.

درختان درخشان کریسمس، گوزن های عروسکی پر شده و سورتمه ها در همه جا هستند، و همچنین بوی بیسکویت تازه برشته شده و صدای ترانه های جشن.

بهشت غذا

غذاهای کاندلا نیز یکی از نقاط برجسته شهر هستند و هم اکنون، شهر میزبان رویداد مزه کردن کاندلا است، یک تور مزه کردن غذاها و نوشیدنی های این منطقه که در طول تابستان در مرکز این شهر تاریخی برگزار می شود.

هر ایستگاه، شامل غذاهای خوشمزه محلی مانند سوسیس، بورتا کرمی، پانینی پنیر و بروشتا به همراه روغن زیتون هستند.

خوشمزه ترین غذا، ساگرادل ارشیتا (Sagra dellOrecchietta)، غذای خانگی پولیا، پاستای رشته کوتاه است. این غذای سنتی در اصل با سبزی و شلغم درست می شود، اما اینجا با گوشت راگوی گراز وحشی، خرگوش یا قرقاول سرو می شود.

دلوچیو می گوید:

این بهترین راه برای لذت بردن از ارشیتا است: راگو به طرز فوق العاده ای به سطح پاستا می چسبد و آن را بسیار لذیذ می کند.

از دیگر انتخاب های خوشمزه کاندلا می توان حلزون های لذیذ که سیاماروش نیز خوانده می شوند و همچنین مارچوبه ترد را نام برد. آیا اینجا شبیه جایی نیست که دوست دارید در آن زندگی کنید؟ قبل از این که پول شهردار تمام شود، درخواست دهید.

منبع: کجارو / flipboard.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 546

به "کاندلا؛ شهری ایتالیایی که برای نقل مکان به آن به شما پول می دهند" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاندلا؛ شهری ایتالیایی که برای نقل مکان به آن به شما پول می دهند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندلا؛ شهری ایتالیایی که برای نقل مکان به آن به شما پول می دهند"

1 دیدگاه

روح الله شجاعی 9 خرداد 1399

سلام اطلاعات بیشتر درباره این خبر میخوام بدست بیارم چی کار کنم

پاسخ به روح الله شجاعی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید