کوییک GX چگونه است؟ ، مشخصات فنی

به گزارش لیسو، کوییک GX تیپی از کوییک است که به تازگی سایپا از آن رونمایی نموده و قرار است در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به فروش گذاشته گردد اما این خودرو چگونه است و آیا ارزش خرید دارد؟

کوییک GX چگونه است؟ ، مشخصات فنی

کوییک GX

معرفی

خبرنگاران - رضا نوروزی: کوییک محصولی از سایپا است که فیس لیفت تیبا 2 از خانواده پلتفرم X200 محسوب می گردد و در مجموع از این خودرو 11 تیپ فراوری شده است. تفاوت این تیپ ها به چهار آیتم موتور، گیربکس، تریم رنگ بدنه و اندکی تغییرات جزئی در ظاهر و داشبورد و امکاناتی است که بازهم قطعی نیست.

تیپ های کوییک:
  1. ST (معمولی)
  2. ST آپشنال
  3. ST-A (اتوماتیک)
  4. پلاس اتوماتیک
  5. اس S
  6. اس (S) (85گانه)
  7. S آپشنال
  8. GX
  9. آر R
  10. R GX
  11. آر پلاس اتوماتیک

در این مطلب اما ما به آنالیز سایپا کوئیک GX خواهیم پرداخت.

خط فراوری کوییک

پیشرانه

سایپا کوییک GX از یک پیشرانه هشت سوپاپ 1500 سی­ سی قدیمی بهره می برد که به تازگی کمی بروز شد و نام M15 GSI را به خود گرفته است. این موتور توان فراوری 90 اسب بخار قدرت در 5250 دور بر دقیقه و 137 نیوتون متر گشتاور را در 4000 دور بر دقیقه دارد. این موتور برای تنفس بهتر از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (VVT) بهره گرفته و از اگزاست منیفولد استیل یا همان هدرز استفاده می نماید. در این خودرو سرسیلندر برای افزوده شدن سیستم VVT و سایر بهبودها اندکی تغییرات داشته است. گیربکس کوییک GX هم همان گیربکس پنج سرعته همیشگی محصولات خانواده X200 است و تغییری نداشته است.

خط مونتاژ موتور، گیربکس و اکسل کوییک

آپشن ها

کوییک GX علاوه بر امکانات پایه، بعضی آپشن­ ها مانند کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) ، صندلی ­های با روکش چرم، سیستم مالتی مدیا، سیستم نمایش کنترل فشار باد تایرها، اتولایت، کامپیوتر سفر، دوربین عقب، شیشه های دودی درب های عقب و درب پنجم و نشانگر تعویض دنده GSI بهره می­ برد.

کاتالوگ کوییک

این تیپ کوئیک بهمن ماه 1401 با تحویل هفت و هشت ماهه به مشتریان پیش فروش شد و بنابراین اولین سری از این تیپ کوئیک را مردادماه 1402 در بازار خواهیم دید.

تیپ GX در واقع تیپ فول تیپ S با تغییراتی جزئی است. اما با توجه به سیاست­ های نامشخص شورای رقابت در قیمت­ گذاری، احتمالا در قیمت کارخانه تیپ GX، پنج تا ده درصد گران تر نسبت به تیپ اس قیمت گذاری گردد. البته در بازار این اختلاف قیمت احتمالا بیش از 10 درصد نخواهد بود. برای مقایسه در حال حاضر کوییک اس در بازار 390 میلیون تومان قیمت دارد و احتمالا اگر امروز تیپ GX در بازار بود، بیش از 430 میلیون تومان به وسیله بازار قیمت گذاری نمی شد.

تست تارا اتوماتیک ؛ نرم و پایدار اما کم توان

جتا VA3 رقیب مستقیم تارا و شاهین / آنالیز تخصصی اشکودا Rapid چینی

ماکرولینو (Microlino) برداشتی مدرن از BMW Isetta

منبع: بیت ران
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2198

به "کوییک GX چگونه است؟ ، مشخصات فنی" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوییک GX چگونه است؟ ، مشخصات فنی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوییک GX چگونه است؟ ، مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید