کی روش عِرق داشتن به پیراهن تیم ملی را به من یاد داد

به گزارش لیسو، مسعود شجاعی در گفت وگوی اختصاصی درمورد بازی ماندگار طرفدار مقابل پرسپولیس و چشم اندازهای این تیم در ادامه فصل گفت: این بازی محک خیلی جدی برای ما و یک بازی خیلی خوب بود. توانستیم با یک بازی خوب مقابل پرسپولیس، 3 امتیاز را کسب کنیم اما فارغ از نتیجه، عملکرد تیمی طرفدار خیلی خوب بود. همه بازیکنان و کادرفنی از این موضوع راضی بودند. این برای ما ادامه راه نکته امیدوارکننده ای است تا با اعتماد به نفس بیشتر و پرقدرت تر در بازی های بعدی ظاهر شویم.

کی روش عِرق داشتن به پیراهن تیم ملی را به من یاد داد

وی درمورد شرایط خوب خودش و اینکه در بازی با پرسپولیس نشان داد از آمادگی بالایی برخوردار است و نیمکت نشینی در نساجی حقش نبود، شرح داد: نمی دانم باید از کجا آغاز کنم زیرا بحث مفصلی است اما به جز یک تا دو بازی که در ابتدای فصل به علت مصدومیت از دست دادم، از بازی سوم آمادگی بالایی داشتم و همراه تیم نساجی بودم. اوج آمادگی من در اردویی بود که قبل از جام جهانی برگزار گردید. از لحاظ بدنی و شرایط روحی و روانی آمادگی بالایی برای بازی کردن داشتم اما نظر مربی تیم بود و نمی خواستند از من استفاده کند. من هم با توجه به فشاری که به خودم آوردم و سعی کردم خود را به حد ایده آل برسانم، دوست داشتم بازی کنم.

شجاعی بیان کرد: من شرایط خیلی خوبی در باشگاه نساجی داشتم. با بچه ها خیلی رفیق بودیم و جو تیم و رختکن خیلی خوب بود اما با این وجود تصمیم گرفتم جدا شوم. از انتخاب تیم طرفدار نیز خیلی خشنود هستم. روز اول به ساکت الهامی و همه بچه ها گفتم واقعا انتظار نداشتم به این میزان تیم خوبی باشند و بازیکنان خوبی داشته باشند. شناخت کافی از طرفدار نداشتم و قبل از آمدن به این تیم و قرارداد بستن، مقداری بازی های شان را دنبال کردم. علت اصلی انتخاب تیم طرفدار هم حضور الهامی بود زیرا شناخت و درک متقابلی از هم داریم. با او خیلی راحت هستم و به همین دلایل تصمیم گرفتم به تیم طرفدار بیایم. از این انتخاب خیلی خشنودم.

کاپیتان تیم طرفدار درمورد آمادگی خودش، گفت: با توجه به شرایط سنی ام اگر این حرف را بزنم، شاید سوء برداشت گردد اما به اعتقاد من که سعی دارم به آن ایمان داشته باشم، فوتبال اکنون به سن نیست. می توانید از یک بازیکن 37 تا 39 ساله به میزان یک بازیکن 20 ساله بازی بگیرید. این بستگی به هنر مربی دارد که از بازیکن در اختیارش بازی بگیرد. این اتفاق هم برای من افتاد و با توجه به درک متقابلی که از الهامی داشتم، می دانم او چه می خواهد. خدا را شکر نتیجه این موضوع را در بازی با پرسپولیس دیدیم. در پستی که خیلی هم بازی نکردم، بازی کردم و عملکرد به نسبت خوبی داشتم.

شجاعی درخصوص ارزیابی اش از لیگ سال جاری و اینکه کدام تیم ها را مدعی قهرمانی می داند، گفت: نمی توانم بگویم لیگ سال جاری از لحاظ کیفی نسبت به سال های قبل خیلی بالاتر رفته ولی فاصله تیم ها نزدیک شده است. از لحاط کیفی همان شرایط سال های قبل را دارد ولی فاصله تیم ها نزدیک تر شده است. به جز چند تیمی که فوتبال باکیفیت بازی می نمایند و دنبال فوتبال بازی کردن هستند، سایر تیم ها دنبال نتیجه هستند. بعضی تیم ها برای نزدیک نشدن به انتهای جدول و فرار از قعر جدول می جنگند و به همین علت نتیجه گرا هستند. بعضی تیم ها نیز برای بالای جدول این کار را انجام می دهند. فقط تعداد کمی از تیم ها فوتبال روان و مدرن بازی می نمایند.

وی درمورد اینکه چرا با توجه به داغ شدت بحق انتخاب سرمربی برای تیم ملی، اعتقاد دارد در برهه فعلی انتخاب مربی ایرانی بهتر است، گفت: درمورد انتخاب مربی من صرفا نگفتم مربی ایرانی بهتر است بلکه گفتم مربی ایرانی هم در این برهه خوب است. به این علت که که اکنون زمان کوتاهی است تا مربی خارجی تا قبل از جام ملت ها نسبت به بازیکنان و تیم شناخت پیدا کند. این موضوع زمان بر است به همین علت گفتم مربی ایرانی هم خوب است. اگر برنامه بلندمدت داشته باشند اینگونه نیست که مربیان خودمان هم خوب نباشند اما با توجه به دانش روز جهان و فوتبالی که اکنون در لیگ های جهان و بین تیم های ملی بازی می گردد، باید مربی به روزی داشته باشیم و به او زمان بدهیم. باید اجازه بدهیم کار کند و امکانات در اختیارشان بگذاریم.

کاپیتان سابق تیم ملی درخصوص اینکه با توجه به جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی، مهم ترین نکته ای که از او یاد گرفت چه بوده، شرح داد: مهم تریم نکته ای که از کی روش یاد گرفتم، نظم، انضباط و عِرق به پیراهن تیم ملی است. همواره این جمله را می گفت که در هر بازی باید اعتقاد داشته باشید که می توانید جایگاه تیم ملی و پیراهنش را ارتقا بدهید. بعلاوه سماجت در کار را از کی روش یاد گرفتم. این نکات از طرف او روی خیلی من تاثیر گذاشت.

شجاعی درمورد برترین خاطره اش از کی روش، گفت: در طول سال هایی که با کی روش در تیم ملی کار کردیم، خاطرات خوب زیادی داشتیم اما برجسته ترینش که خاطره خیلی خوبی برای خیلی ها هم است، بازی با کره جنوبی و صعود به جام جهانی 2014 است. پس از آن هم بازی با مراکش می تواند برای همه مجذوب کننده باشد. البته در اردوها اتفاقاتی رخ داد و بحث هایی پیش آمد اما این مسائل بین تیم، بچه ها، ما و کی روش بود و شاید برای سایرین مجذوب کننده نباشد.

منبع:همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 30 بهمن 1401 بروزرسانی: 30 بهمن 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2166

به "کی روش عِرق داشتن به پیراهن تیم ملی را به من یاد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش عِرق داشتن به پیراهن تیم ملی را به من یاد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید