10 دستیار برتر ابرقهرمانان فیلم های مارول از بدترین تا برترین

به گزارش لیسو، هر قهرمانی احتیاج به حمایت دارد و برترین حامیان معمولا یاوران و یاری دستان آنان هستند. یاران و همراهان در دنیای سینمایی مارول اشکال و ابعاد مختلفی دارند. بعضی از آن ها قدرتی ندارند و بعضی دیگر هم خودشان به تنهایی یک قهرمان هستند. بعضی نیز مانند سم ویلسون که به کاپیتان آمریکای نو تبدیل شد، حتی نقش های اصلی قهرمانان را برعهده می گیرند.

10 دستیار برتر ابرقهرمانان فیلم های مارول از بدترین تا برترین

یک یار و همراه خوب، جنبه ها و ویژگی های متعددی دارد. آن ها با قدرت، هوش، رفاقت و دیگر خصوصیات مثبت خود به قهرمانان خدمت می نمایند.

10. کارون

کارون یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های تازه فاز 4 دنیای سینمایی مارول است. کارون به علت وفاداری و دوستی دیرینه اش با کینگو در جاودانگان، جایگاهی ویژه در این لیست دارد. او دستیار شخصی و پیشخدمت و هم چنین فیلم بردار کینگو است و تمام حرکات اکشن فیلم ها را ثبت و ضبط می کند.

او فاقد قدرت است و هیچ مهارت رزمی ندارد اما نترس است و در تمام درگیری ها در کنار کینگو می ایستد و هنگام خستگی و ضعف کینگو، او را تشویق می کند. کارون در ابتدای فیلم، کینگو را متقاعد می کند که به گروه جاودانگان بپیوندد و از تصمیم دوستش برای پیوستن به نبرد نهایی حمایت می کند. این مرد قلبی از جنس طلا دارد.

9. کیتی چن

کیتی چن قدرت های ابرقهرمانی ندارد و در بیشتر نبردهای فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه، چندان کارآمد نیست. با این حال، قدرت کیتی به عنوان یک یار و همراه، از وفاداری او به عنوان یک دوست ریشه می گیرد. کیتی انگیزه اصلی شانگ چی است، وی را می خنداند، با خانواده اش هماهنگ می شود و همواره حامی اوست.

کیتی در خاتمه فیلم، با کشتن اژدها و خاتمه دادن به نبرد نهایی، پتانسیل بالای خود در کار با تیر و کمان را نشان می دهد. او همراه با شانگ چی در صحنه پس از تیتراژ نیز ظاهر می شود. بنابراین می توان استدلال کرد که شانگ چی آینده روشن او را درک نموده است و کیتی هم چنان به رشد و پرورش مهارت های خود ادامه می دهد. نحوه حضور او در آثار بعدی دنیای سینمایی مارول جالب خواهد بود.

8. زنبورک

مرد مورچه ای و زنبورک یا به عبارتی هنک پیم و جنت ون داین رابطه پیچیده ای در کمیک ها دارند و رابطه آن ها در فیلم ها نیز به همان مقدار پویا است. ون داین در ابتدا چندان مایل به همراهی و یاری کردن به مرد مورچه ای نبود. او از اسکات ناامید بود، زیرا خودش به وضوح مهارت های لازم برای انجام کار ها و پیش بردن ماموریت ها را داشت.

با این حال، وی فعالانه به اسکات یاری کرد و با شناختن مرد مورچه ای، بیشتر به او اعتماد کرد و از او حمایت نمود. زنبورک در دنباله فیلم، لباس مخصوص خود را به تن می کند و در درجه اول همان توانایی های اسکات را دارد و علاوه بر آن، می تواند پرواز کند. این دو واقعا در ماجراجویی های خود مکمل یک دیگر هستند و تماشای آن ها سرگرم نماینده است.

7. گروت بالغ

شکی نیست که گروت شخصیت محبوب هواداران است و گروت بالغ یار و یاوری فوق العاده محسوب می شود. گروت یک الهه غول پیکر است و قدرت های مختلفی دارد و پوست درخت مانندش، او را تقریبا غیرقابل نفوذ می کند. او می تواند تمام گیاهان را به وسیله تفکر و ذهنش کنترل کند و هم چنین دستان خود را به سلاح تبدیل نماید. گروت بالغ در واقع بازوی محرک راکت راکون است و از کل تیم نگهبانان در هنگام سقوط سفینه محافظت می کند.

اگر او در همه فیلم ها به همین شکل گروت بالغ باقی می ماند، شاید در رتبه بالاتری در لیست قرار می گرفت. یکی از نکات جالب درباره گروت، نسخه های مختلف او در هر یک از فیلم های دنیای سینمایی مارول است. بعضی از هواداران اعتقاد دارند که در آخرین فیلم از سه گانه نگهبانان کهکشان، شاهد قدرتمندترین نسخه گروت، یعنی آلفا گروت خواهیم بود.

6. ماشین جنگ

ماشین جنگ یار اصلی دنیای سینمایی مارول است. جیمز رودز دوست دیرینه تونی استارک است و در هفت فیلم، او را همراهی می کند. او به ثبات ذهنیت و اعمال تونی یاری می کند و اغلب صدای استدلال اوست. زره او مشابه مرد آهنی است اما قدرت هایش با این قهرمان مارول، تفاوت اساسی دارد.

ماشین جنگ بیشتر شبیه به یک تانک طراحی شده و به عنوان نیروی مستقیم استفاده می شود و در مبارزات، مکمل مرد آهنی است. ظاهرا جیمز رودز در سریال تازه جنگ های زرهی، نقش بیشتری خواهد داشت.

5. باکی بارنز

باکی بارنز قدیمی ترین دوست استیو راجر است. جالب این جاست که استیو در ابتدای فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو دستیار باکی بود و باکی چندین بار در مبارزات جان او را نجات داده بود. در ادامه، استیو سرم ویژه را تزریق می کند و نقش آن ها برعکس می شود و استیو در نبردهای بعدی چندین بار باکی را نجات می دهد.

دوستی آن ها آن قدر عمیق بود که منجر به حوادث جنگ داخلی شد. بعضی حتی اعتقاد دارند که استیو و باکی برترین دوستان در دنیای سینمایی مارول هستند. باکی پس از اقامت در واکاندا دیگر نیازی به یاری ندارد و می تواند نقش مفیدتری در کنار استیو ایفا نماید. او حالا با ذهنیتی باز و بازوی ویبرانیومی تازه خود، قوی تر و قدرتمندتر شده است.

4. سم ویلسون

سم ویلسون اولین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان به دنیای سینمایی مارول معرفی گردید. او هنگام دویدن صبحگاهی در دی سی با استیو آشنا می شود و در آن جاست که استیو دیالوگ نمادین سمت چپت را به کار می برد که به یک شوخی بین شخصیت ها در طول فیلم تبدیل می شود.

استیو و سم به سرعت به دوستان صمیمی یک دیگر تبدیل می شوند و سم یکی از معدود متحدان استیو در تلاشش برای تعقیب باکی است. لباس ویژه سم، مهارت های رزمی، توانایی پرواز و چندین خصوصیت دیگر، او را به یک یار یاریی مهم تبدیل می نمایند. استیو به علت دوستی و حمایت همیشگی سم، تصمیم می گیرد سپر و جایگاه کاپیتان آمریکا را به او بدهد.

3. شوری

شوری یکی از ستارگان برجسته فیلم پلنگ سیاه بود. او به علت هوش مصنوعی و فناوری که در آزمایشگاهش توسعه می دهد، یار و همراهی بسیار ارزشمند است. شوری از بسیاری جهات باهوش ترین شخصیت دنیای سینمایی مارول به شمار میرود. فناوری او از ویبرانیوم ساخته شده و شامل تجهیزات و متدهای پزشکی بسیار پیشرفته است.

شوری خواهری وفادار است و به خوبی دین برادر و خواهری را ادا می کند. او در مبارزات نیز با دستکش های ویبرانیومی خود ظاهر می شود. شوری یکی از گزینه های اصلی حضور در نقش پلنگ سیاه در دنباله آینده این فیلم است.

2. ویژن

ویژن با قابلیت هایی مانند هوش، قدرت و سرعت بالا و توانایی پرواز یکی از قوی ترین قهرمانان دنیای سینمایی مارول است. ویژن در ابتدا در به عنوان دستیار مرد آهنی (جارویس) در دنیای سینمایی مارول ظاهر می شود و بعدا تبدیل به یکی از انتقام جویان می شود. او و واندا بیش از هر چیز دیگری، زن و شوهر یک دیگر محسوب می شوند اما می توان ویژن را یار و همراه واندا دانست.

ویژن به نوعی معیار اخلاقی هر دو شخصیت را تعیین می کند و اغلب عاقلانه تر رفتار می کند. او اولین شخصیت (به غیر از ثور) است که توانایی از استفاده از میولنیر را دارد و در کل، در جبهه خیر و حق مبارزه می کند. او عاشق واندا است اما در نهایت کاری را که به صلاح دنیا است انجام می دهد. این همان چیزی است که ویژن را به یک یاور بی نظیر برای واندا تبدیل می کند اما واندا در ادامه با غم از دست دادن خانواده اش دست و پنجه نرم می کند. ویژن همواره از واندا حمایت و به وی یاری می کند. تعیین نیست که آیا هواداران، ویژن را در آینده خواهند دید یا خیر اما به هر حال، امیدواریم که باز هم شاهد عاشقانه او و واندا باشیم.

1. وونگ

وونگ به علت دانش نامحدودش در زمینه هنرهای عرفانی و قدرت جادویی اش به عنوان جادوگر عالی رتبه، جایگاه اول این لیست را به خود اختصاص داده است. وونگ حتی قبل از این که در این جایگاه قرار بگیرد، یار ارزشمندی برای دکتر استرنج محسوب می شد و در حال یادگیری هنرهای عرفانی بود. او کسی بود که تمام پورتال ها را باز کرد تا همه انتقام جویان را متحد کند و ارتش واکاندا را به مبارزه با تانوس در انتقام جویان: بازی خاتمهی بیاورد.

با توجه به حضور او در صحنه پس از تیتراژ شانگ چی، به نظر می رسد که وونگ در حال گردآوری تیم خودش است و احتمالا در آینده دنیای سینمایی مارول، نقش مهم تری ایفا نماید. به احتمال زیاد در فیلم دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی شاهد چشمه ای دیگر از قدرت های او خواهیم بود. چه کسی می داند؟ شاید وونگ با تیم تازهش در این فیلم حضور پیدا کند و شاید همان شروری باشد که در نهایت دکتر استرنج یا یکی از نسخه های دیگر او را شکست می دهد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1994

به "10 دستیار برتر ابرقهرمانان فیلم های مارول از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دستیار برتر ابرقهرمانان فیلم های مارول از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید