5 محصول فناورانه زیست فناوری رونمایی شد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، مریم تاج آبادی ابراهیمی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در آئین رونمایی از طرح های ملی معاونت علمی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار گردید، گفت: امروز 5 محصول فناورانه حوزه زیست فناوری که توسط محققان این شرکت به نتیجه رسیده رونمایی می شوند.

5 محصول فناورانه زیست فناوری رونمایی شد

وی در مورد یکی از این محصولات گفت: استارتر لبنی یکی از این محصولات است و به عنوان استراتژیک ترین محصول در حوزه لبنیات اکنون توسط این شرکت به فراوری می رسد.

تاج آبادی ابراهیمی اضافه نمود: علاوه بر اینکه استارتر لبنی در کشور متناسب با ایرانیان مهم است، موضوع پدافند غیرعامل محسوب می گردد، زیرا این استارتر با میکروب های زنده به فراوری می رسد و اگر این محصول استراتژیک را نداشته باشیم هیچ شیری تبدیل به ماست نمی گردد.

وی توضیح داد: ما تا به امروز ده ها میلیون دلار واردات استارتر داشتیم که اکنون توانسته ایم در این شرکت با توجه به مسائل امنیت غذایی از زیست بوم خودمان باکتری هایی را جداسازی کنیم و سازگار با بدن ایرانیان استارتر لبنی را به فراوری برسانیم.

تاج آبادی ابراهیمی توضیح داد: واکسن یرسین از دیگر محصولاتی است که به عنوان اولین واکسن حوزه آبزیان امروز توسط محققان و تیم های این شرکت به فراوری رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، محققان در این شرکت دانش بنیان پیروز به فراوری پنج محصول فناورانه واکسن آبزیان یرسین، استارتر لبنی، توکسین بایندر 4 جزئی، پروبیوتیک پیشگیری از سالمونلا و کرم اگزمای پروبیوتیک شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1534

به "5 محصول فناورانه زیست فناوری رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 محصول فناورانه زیست فناوری رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید