62 درصد کل درآمد اپ استور از بازی های ویدیویی است

به گزارش لیسو، هرچند حدس زدن آن چندان سخت نبود اما آمار جدید نشان می دهند که بخش زیادی از فروشگاه دیجیتال اپ استورِ شرکت اپل توسط بازی های ویدیویی تأمین می گردد. در واقع، حدود 62 درصد از درآمد اپ استور از خرید بازی ها روی این پلتفرم به دست آمده است.

62 درصد کل درآمد اپ استور از بازی های ویدیویی است

این آمار که به وسیله سایت Law360 گزارش شده، توسط لورین هیت (Lorin Hitt) در بخشی از دادگاه اپیک و اپل بیان شده است. لورین هیت همچنین در صحبت های خود در دادگاه به این نکته اشاره نموده است که پس از ورود فورتنایت به اپ استور در سال 2018، میانگین خریدهای درون بازی اپ استور 2 برابر شده و از 5 دلار به 10 دلار افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت میانگین هزینه برای بازی های پولی از 9 دلار به چیزی حدود 16 دلار افزایش پیدا کرد.

به علاوه، لورین هیت اشاره نموده است که بین ماه های مارس 2018 و ژوئیه 2020، چیزی معادل 10.2 درصد از بازیکنانی که فورتنایت را روی سیستم عامل iOS تجربه نموده اند، 13.2 درصد از درآمد کل فورتنایت را در آن مدت فراوری نموده اند. رقمی که حدود 745 میلیون دلار از مجموع 5.6 میلیارد دلار به دست آمده است.

آمار تعداد بازیکنان فورتنایت در iOS با آماری که اپیک هم مدتی پیش در دادگاه ادعا نموده بود، همخوانی دارد و آن را تصدیق می نماید. چندی پیش اپیک بیان نموده بود که 10 درصد از کل مخاطبان فورتنایت روی سیستم عامل iOS به تجربه بازی پرداخته اند.

مبلغ دریافتی اپل از تراکنش ها همان 30 درصد یا 15 درصد برای توسعه دهندگان کوچکتر باقی مانده است. با این وجود، لورین هیت بیان می نماید که رشد خریدها در اپ استور و افزایش نرخ تراکنش اجرا شده برای این شرکت ها و توسعه دهندگان خوب است زیرا هر دو طرف درآمد بیشتری دریافت می نمایند.

در جریان رویه چند روز پیش دادگاه، فیل شیلر، معاون ارشد سابق بخش بازاریابی اپل، خاطرنشان کرد که فقط 17 درصد از برنامه ها و بازی های درون اپ استور از مدل فریمیوم مشابه به کاررفته در رابطه با فورتنایت استفاده می نمایند و فقط 6 درصد از آن ها بازی های پریمیومی هستند که احتیاج به یک تراکنش اولیه دارند. او همچنین در صحبت های خود اشاره نمود که 75 درصد از کل بازی های اپ استور کاملا رایگان هستند.

نزاع اپیک و اپل یکی از جنجال های عظیمی بوده است که از سال پیش همچنان در جریان است و به تازگی دادگاه مهمی هم درباره آن برگزار شده است. سال گذشته، پس از اقدام اپیک در تغییر نحوه تراکنش درون بازی فورتنایت، اپل تصمیم گرفت که فورتنایت را اپ استور حذف کند و همین زمینه سازی شد که دعوای عظیم این دو شرکت شکل گیرد.

علاوه بر ماهیت اصلی دادگاه اپیک و اپل، یکی از دیگر جنبه های جالب این دادگاه اطلاعات مختلف و منتشرنشده ای بود که زمینه های مختلف و مرتبطی را در برمی گرفت و چیزهای زیادی را برای اولین بار برای ما فاش می کرد.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1615

به "62 درصد کل درآمد اپ استور از بازی های ویدیویی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "62 درصد کل درآمد اپ استور از بازی های ویدیویی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید