7 شگفتی در جورجیای آمریکا

به گزارش لیسو، ماجراجویی در 7 شگفتی طبیعی جورجیای آمریکا

می توان با گشت وگذار و ماجراجویی در این هفت منطقه، شگفتی طبیعت در این ناحیه را درک کرد زیرا به خوبی زیبایی چشم گیر استان جورجیا در آمریکا را به نمایش می گذراند. برای روبرو شدن با چشم اندازها و منطقه ها طبیعی ایلات جورجیا و تجربه ای شگفت آور در حضور در این آبشارها، دره ها، مرداب ها، چشمه ها و کوهستان ها آماده شوید. با خبرنگاران همراه باشید:

7 شگفتی در جورجیای آمریکا

آبشارهای آمیکالولا (Amicalola)

آبشارهای آمیکالولا که با مناظری چشم نواز محاصره شده اند، یکی از بلندترین سری آبشارهای منطقه آمریکا به حساب می آیند. تنها با طی کردن مسافتی 8 کیلومتری از منطقه گردشگری لن فوت (Len Foote Hike Inn) می توان به یک تجربه خاطره انگیز دسترسی پیدا کرد. گردشگران تنها باید موارد اولیه را به همراه خود بیاورند و سایر موارد مانند تخت های نرم، دوش های آب گرم و غذاهای لذیذ در این مهمان خانه برای آن ها مهیا خواهد بود. پارک استانی آبشارهای آمیکالولا نیز به عنوان یک خوشامدگویی برای آغاز جهت آپالاچی (Appalachian Trail) شناخته می گردد و تا سرانجامه انتهایی این جهت یعنی کوهستان اسپرینگر (Springer)، تنها 12.8 کیلومتر فاصله دارد.

دره استان جورجیا

این دره یادآور دره مشهور غرب آمریکا است و به همین علت نیز به آن لقب گرندکنیون کوچک را داده اند. این دره که به واسطه رویکرد نامناسب کشاورزی و براثر فرسایش به وجود آمده است، مناظری زیبا و تاریخچه ای رنگین از زمین شناسی جنوب جورجیا را ارائه می نماید. افراد بسیاری با به دوش گرفتن کوله پشتی های خود به این جهت 11.2 کیلومتری واردشده و راه های سخت آن را از درون و بیرون کاوش می نمایند. این راه ها به 6 منطقه اصلی منتهی می شوند.

چشمه های رادیوم (Radium)

بزرگ ترین چشمه طبیعی جورجیا، هزاران لیتر آب را از غارهای زیرآبی به سطح زمین پمپ می نماید و به همین علت نیز آب های این منطقه درخششی فیروزه ای رنگ و منحصربه فرد دارند. این منطقه که به عنوان یک سایت باستانی از آن حفاظت می گردد، یک جهت سنگی و یک باغ گیاه شناسی نیز در خود جای داده است. چشمه های رادیوم یکی از منحصربه فردترین جاذبه های جورجیا به حساب می آید. می توانید پیش از این که برای یافتن حفره های آبی رنگ به رودخانه فلینت وارد شوید، در این منطقه از پیاده روی در سایه ها و مشاهده کردن دریاچه های آب زلال لذت ببرید.

کوهستان سنگی

کوهستان گرانیتی موناداناک با ساختار منحصربه فرد جغرافیایی خود، منطقه ای تفریحی مناسب برای خانواده ها را درست در خارج از آتلانتا فراهم ساخته است. این پارک سنگی علاوه بر این که یک شگفتی طبیعی به حساب می آید، رکورد دنیای به نمایش درآوردن بزرگ ترین نمایش تصاویر لیزری در دنیا را به همراه بزرگ ترین نقش برجسته در تمامی دنیا در اختیار دارد. به گشت وگذار در موزه این کوهستان سنگی پرداخته و به بالاترین بخش جهت طولانی پیاده روی آن بروید تا از چشم انداز منحصربه فرد و باشکوه و زیبای طبیعت این منطقه لذت ببرید.

منطقه تالولا جورج (Tallulah Gorge)

این منطقه با عمقی نزدیک به 300 متر و طول 3.6 کیلومتری خود که رودخانه تالولا از وسط آن عبور نموده است، منظره ای زیرا و ماجراجویی های منحصربه فرد را به گردشگران ارائه می نماید. علاقه مندان به فعالیت در محیط های باز می توانند علاوه بر صخره نوردی و جهتهای چالش انگیز دوچرخه سواری کوهستانی به سراغ باشگاه کوه نوردی دره در پارک استانی تالولا جورج بروند. این افراد به یاری یک سری پله و جهتها و سطوح طبیعی به داخل دره ها وارد می شوند و از پل های معلق عبور می نمایند تا از صخره های لغزنده و حفره های شنا در منطقه ای به نام سطح جورج لذت ببرند.

چشمه های آب گرم جورجیا

این چشمه های آب گرم که روش درمانی طبیعی برای بسیاری از بیماران را ارائه می نمایند، در ابتدای کار به واسطه جست وجوی بنجامین روزولت برای یافتن مکانی جهت درمان دردهای ناشی از فلج اطفال مشهور شده بود. بازدیدنمایندگان می توانند پیش از این که به سراغ بزرگ ترین پارک استانی در جورجیا بروند، به وسیله موزه و نمایشگاه های راه اندازی شده در کاخ سفید کوچک روزولت در این منطقه، اطلاعات بیشتری را درباره این چشمه آب گرم به دست بیاورند. بیش از 64 کیلومتر جهت بی سرانجام در جنگل های پیچ درپیچ، آبشارهای کوچک و جوی های کوچک آبی که از کوهستان های جنوب شرقی آتلانتا جاری هستند، موجب می شوند تا ماجراجویی هایی بی نهایت در این منطقه ممکن باشند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2014

به "7 شگفتی در جورجیای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 شگفتی در جورجیای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید