آثار برگزیده مسابقه عکاسی حیات وحش2016

به گزارش لیسو، وبسایت روزیاتو: موزه تاریخ طبیعی بریتانیا، فهرستی از برگزیدگان عکس حیات وحش سال 2016 را از میان گزینش های مردم تهیه نموده. این عکس ها تصاویری متنوع از نوزادان خرس های قطبی تا خیره شدن گوساله ای به مرگ خود را به تصویر می کشند که بی شک هر بیننده ای را شگفت زده و مبهوت خواهد نمود.

آثار برگزیده مسابقه عکاسی حیات وحش2016

از آنجایی که این نظرسنجی ها تا دهم ژانویه سال 2017 میلادی (21 دی ماه امسال) ادامه دارد می توانید با رجوع به این آدرس نظر خود را به ثبت برسانید. همچنین می توانید عکس مورد علاقه خود را بهNHM-WPY@ در توئیتر و یا هشتگMyWPY # ارسال نمائید.

با هم به مرور منتخب های فعلی این تصاویر می پردازیم. در این سفر تصویری با ما همراه باشید:

سواری؛ دیزی گیلاردینی از سوئیس

ماده خرسی که به همراه دو فرزند خود، در پارک ملی واپوسک در ایالت منیتوبای کانادا مشغول استراحت بودند نظر این عکاس را به خود جلب کردند. زمانی که توله ها مشغول برف بازی بودند، ناگهان یکی از آنها به پشت مادر می پرد و در همان پشت، جا خوش می نماید که بلافاصله شکار تصویر عکاس سوئیسی می گردد.

شکار فرصت طلبانه کروکودیل؛ بنچِ مَتِ از مجارستان

عکاس این تصویر در خصوص تجربه خود در هنگام ثبت این لحظه توضیحاتی می دهد و از شکار ناگهانی و فرصت طلبانه کروکودیل 4 متری و چشمان او در زمان این شکار می گوید که لاشه طبیعی را در جزیره ای در Zimanga Private Game Reserve در آفریقای جنوبی، شکار نموده.

پرواز روح برفی و سفید غازها؛ گوردن ایگ از ایالات متحده آمریکا

تصویر صورتی از پرواز غازها در سپیده دم و در نزدیکی تپه های ماسه ای Bosque del Apache National Wildlife Refuge در نیومکزیکوی ایالات متحده آمریکا را شاهد هستید.

دست مادر، آلن مافارت رنودیر از فرانسه

عکاس که مشغول بازدید از پارک میمون ها در Jigokudani Snow ژاپن بود، با دیدن قرار دریافت دست مادر روی سر فرزندش، این لحظه را با عکس خود به ثبت رسانید.

نزاع؛ استفان بلچر از نیوزیلند

استفان بلچر، عکاس این اثر، زمانی که در دره Zhouzhi Nature Reserve در میان کوه های کینلینگ چین برای دیدن میمون ها رفته بود، این تصویر را شکار کرد. این میمون ها با بدن های پوشیده از خز، در سرمای زمستان از بدن خود محافظت می نمایند. این تصویر، دو میمون نر را نشان می دهد که یکی از آنها بر روی شاخه ای ایستاده و آماده دعوا با دیگری است.

نگاه به مرگ؛ یوهان کلاپرز از آفریقای جنوبی

عکاس زمانی که گوساله تازه متولد شده ای، در پارک Kgalagadi Transfrontier در آفریقای جنوبی، شاهد مرگ خود تنها چند روز پس از تولدش بود، این لحظه را ثبت کرد. زمانی که این گوساله در این مکان مشغول گشت و گذار شد، طعمه یک شیر نر گشت.

سر بالا؛ تایپو کایسلا از فنلاند

عکاس این تصویر هم در سفر خود به پارک ملی Dovrefjell-Sunndalsfjell در نروژ این لحظه را به ثبت رسانید. و در همان زمان، عکسی زیبا از این گاوهای نر را در زیستگاه طبیعی شان شکار کرد. اگرچه فصل بهار زمان چندان مناسبی برای رفتارهای این چنینی برای این گونه از حیوانات به شمار نمی آید، به طور جدی به آزمون و خطای قدرت یکدیگر مشغولند. در حالی که در بالای سرشان هم جریان هوا به حرکت در آمده است.

زوج؛ سرگیو سارتا از ایتالیا

زمانی که این عکاس ایتالیایی در جزیره بالی اندونزی به سر می برد و در حال مشاهده آتشفشان، خاکسترها و ماسه های اطراف بود، تصویری رنگارنگ نظر او را به خود جلب کرد. سم این نوع خارپشت برای انسان بسیار مضر است، میگو ها هم از این سم فراری هستند و در میان تیغه های آن به دنبال مکان امنی برای خود می گردند.

ستاره های دریایی ژله ای شکل؛ آندره مارشال از ایالات متحده آمریکا

زمانی که عکاس این تصویر، آندره مارشال آمریکایی در موزامبیک غواصی می کرد با تعداد فراوانی عروس دریایی روبرو شد. بسیاری از آنها با ستاره های شنماینده ای بر روی خود پوشانیده شده بودند یعنی همان فرصت طلبانی که برای حرکت از سمتی به سمت دیگری از عروس های دریایی بهره می جویند.

ایستایی؛ مایکل لامبی از کانادا

در فصل زاد و ولد و زمانی که تمام بوقلمون های نر به دنبال ماده می گشتند، بعضی از آنها هم در سردرگمی به سر می بردند. بوقلونی را هم که در تصویر ملاحظه می کنید، از این موضوع آگاهی ندارد که آن تصویری را که می بیند، خودش است.

خواهرها؛ بقند وازیولکا از آلمان

عکاس آلمانی این تصویر، با شیرهای مغروری در پارک ملی Kgalagadi Transfrontier در آفریقای جنوبی روبرو می گردد. ابتدا با دو شیر نر که در نزدیکی درختان بودند و سپس با دو ماده شیر روبرو می گردد که که در زمانی کوتاه و با ژستی که آنها گرفته بودند، این تصویر را از آنها به ثبت می رساند.

به سوی شب؛ کارین آیگنر از ایالات متحده آمریکا

در طول ماه های تابستان، 20 میلیون خفاش به غار براکن در سن آنتونیوی ایالت تکزاس در آمریکا می رسند تا در آنجا فرزندان شان را بدنیا آورده و از آنها مراقبت نمایند. در هنگام شب، مادران گرسنه به صورت دایره هایی دور هم جمع می شوند تا حشرات پراکنده در آسمان را شکار نمایند.

دنباله ای به رنگ آبی؛ ماریو چئا از اسپانیا

عکاس برای ثبت این تصویر از نور مصنوعی با شاتر سریع بالا استفاده نموده و شکارچی ماهی در نهری که هر روز از آن شکار می نماید را به ثبت رسانیده.

چشم متمرکز؛ الی مک دُوِل آمریکایی/بریتانیایی

این عکاس که تمرکز اصلی وی بر فضاهای زیرآب و رنگ ها و الگوهایی در این مناطق است، این طوطی ماهی را به شکار دوربین خود درآورده.

مارپیچی؛ مارکو گارگیولو از ایتالیا

Sabella spallanzanii گونه ای از پرتاران است که به کِرم شنماینده هم شهرت دارد. این جاندار مخاطی را ترشح می نماید که همانند لوله هایی شنی، سفت و خارج می گردد. دارای دو لایه غذادهنده شاخکی است که می تواند به این لوله ها نفوذ پیدا کند. یکی از این لایه ها هم به صورت مارپیچی است.

تبادل نگاه؛ گای ادواردز از بریتانیا

در رودخانه کرکینی یونان، پلیکانی را شاهد هستید که که از بزرگ ترین گونه های پلیکان های دنیا است. این گونه از پلیکان ها به دلایلی چون شکار، آب های آلوده و از دست دادن زیستگاه های مخصوص خود، در خطر انقراض قرار دارند.

سردرگمی؛ رودی هالشُف از آفریقای جنوبی

عکاس این تصویر بر آن بود که ابهام آینده کرگدن های منطقه Welgevonden Game Reserve در آفریقای جنوبی را نشان دهد. او زمانی که دو کرگدن در یک امتداد قرار دریافتد این تصویر را به ثبت رسانید.

زمان صرف صبحانه؛ کاری هیل از نیوزیلند

اندکی پس از خرید Giraffe Manor در نایروبی کنیا، صاحبان این زرافه ها دریافتند که تنها راه باقی ماندن این گونه در مقابل خطرات احتمالی، تقسیم شدن آنها به گروه های کوچک تر است. بنابراین برنامه هایی برای زاد و ولد آنها ترتیب دادند. امروزه بازدیدنمایندگان می توانند از دیدن این زرافه ها لذت ببرند.

کرم ابریشم منحنی؛ راینهولد شرانک از اتریش

این عکاس که در رودخانه کرکینی یونان به سر می برد، این کرم ابریشم را روی یک گل می بیند. از آنجایی که کرم مشغول جابجا شدن بود، وی باید هرچه سریع تر و بدون از دست دادن وقت، از حرکت منحنی او تصویربرداری می کرد.

بال های رنگین کمانی؛ ویکتور تایاخت از روسیه

چگونگی پرواز این پرنده و انعکاس نور در میان بال هایش، ساختاری از نورهای پراکنده شده در میان بال های او را در این تصویر به نمایش در آورده است.

تجمع میمون ها؛ توماس کوکتا از آلمان

سرمای زیاد در جزیره گرددوشیما در ژاپن گاهی چنین تجمعی در میان میمون ها را رقم می زند. آنها در گروه هایی کنار هم جمع می شوند تا سرمای کمتری را احساس نمایند. عکاس از درختی بالا می رود تا بتواند این تصویر را به ثبت برساند.

در مقابل طوفان؛ گونتهر ریهله از آلمان

ریهله در طول تابش نور آفتاب به آنتارکیتا می رود اما در هنگام عصر عمدتا با طوفان هایی روبرو می گردد. در ابتدای روز بادهای شدیدی می وزد. در اینجا هم برف صبحگاهی باریده و ریهله به شکار امپراطوری پنگوئن هایی رفته است که در مقابل طوفانی از برف کنار هم قرار گرفته اند.

منبع: برترین ها
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 542

به "آثار برگزیده مسابقه عکاسی حیات وحش2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار برگزیده مسابقه عکاسی حیات وحش2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید