تور ارمنستان ارزان: آذربایجان و ارمنستان بر سر کریدور زنگزور توافق کردند

به گزارش لیسو، باکو در بیانیه ای اعلام نمود که رئیس جمهور آذربایجان با نخست وزیر ارمنستان و رئیس شورای اروپا درباره گشایش کریدور های حمل و نقل و معین مرز ها مصاحبه نموده و نسبت به نتایج آن خوش بین است.

تور ارمنستان ارزان: آذربایجان و ارمنستان بر سر کریدور زنگزور توافق کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان خاطرنشان کرد که کشورش با ارمنستان بر سر افتتاح کریدور زنگزور توافق نموده است که این مسئله شامل ساخت بزرگراه و خط آهن در کریدور یادشده است.

دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در همین رابطه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که علی اف با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود در خصوص ملاقات سه جانبه خود با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و شارل میشل رئیس شورای اروپا در مقر این سازمان در شهر بروکسل در بلژیک، مصاحبه نموده است.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور آذربایجان در ملاقات مذکور در خصوص آماده سازی برای توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، ارائه پنج اصل مبتنی بر حقوق بین الملل به وسیله باکو، عادی سازی روابط دو کشور، گشایش کریدور های حمل و نقل و مشخص مرز ها مصاحبه نموده است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: ارزیابی علی اف از نتایج این نشست سه جانبه، مثبت بوده است.

شارل میشل نیز در این باره اعلام نموده است که اولین نشست کمیسیون مشترک مرزی آذربایجان و ارمنستان به زودی برگزار خواهد شد.

وی در بیانیه ای که پس از ملاقات روز یکشنبه آن ها صادر شد، گفت: امروز من بار دیگر میزبان علی اف رئیس جمهور آذربایجان و پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بودم. این سومین مصاحبهی ما در این قالب بود. ما بر شرایط قفقاز جنوبی و توسعه روابط اتحادیه اروپا با هر دو کشور تمرکز کردیم.

پیشتر نیز سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان گزارش داد که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور در نشستی با حضور شارل میشل و علی اف توافق کردند که مذاکرات در چارچوب مسائل مورد اختلاف در قره باغ را در ماه ژوئیه یا اوت ادامه دهند.

لازم به ذکر است که کریدور زنگزور، مسیری است که جمهوری آذربایجان را به وسیله ارمنستان به نخجوان متصل می نماید.

درگیری ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سپتامبر سال 2020 بر سر منطقه قره باغ کوهتناس شروع شد و پس از 44 روز با تحت کنترل گرفتن منطقه یاد شده به وسیله باکو سرانجام یافت. بعلاوه توافقی سه جانبه با میانجیگری روسیه برای سرانجام دادن به جنگ در ماه نوامبر همان سال امضا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2002

به "تور ارمنستان ارزان: آذربایجان و ارمنستان بر سر کریدور زنگزور توافق کردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارمنستان ارزان: آذربایجان و ارمنستان بر سر کریدور زنگزور توافق کردند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: آذربایجان و ارمنستان بر سر کریدور زنگزور توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید