آشنایی با پردرآمدترین شغل های فنی جهان

به گزارش لیسو، پرعایدیترین شغل های فنی جهان کدامند؟ آیا پرعایدیترین شغل های جهان همگی در حوزه تکنولوژی، بازار سهام، صنایع بزرگ و مواردی از این دست جمع شده اند؟ نمی توان فنی بود و کار یدی انجام داد و عایدی خوبی داشت؟ البته که این طور نیست.

آشنایی با پردرآمدترین شغل های فنی جهان

بعضی از پرهوادارترین شغل ها که عایدی زیادی هم دارند، در گروه مشاغل فنی قرار می گیرند؛ مشاغلی مثل اپراتور، تکنسین برق، جوشکار و پرستار. در ادامه، با تعدادی ازپرعایدیترین شغل های فنی ، حدود عایدی و برترین کشورها برای کار آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

شغل فنی دقیقا چیست؟

شغل فنی به آن دسته از مشاغل گفته می شود که انجام آن به قدرت جسمی و استفاده از مهارت های فیزیکی احتیاج دارد. در اصطلاح کلی، این مشاغل را شغل های یقه آبی می نامند. این اصطلاح به اوایل قرن بیستم بر می شود و علت نام گذاری آن هم به لباس های آبی یا طوسی رنگیبر می شود که کارگران می پوشیدند.

بسته به اندازه مهارت و تجربه افراد، اندازه عایدی این گونه مشاغل متغیر است؛ اما به علت احتیاج به چنین مشاغلی، به طور معمول عایدی مناسبی هم دارد.

بازار کار مشاغل فنی چگونه است؟

شاید این طور به نظر برسد که با پیشرفت صنایع و مکانیزه شدن بسیاری از سیستم های فراوری، دیگر احتیاج چندانی به نیروی کار انسانی و فنی نباشد؛ اما موضوع کاملاً برعکس است. گاه مشاغلی بنا به احتیاج ایجاد می شوند که تا پیش از آن کسی به آنها فکر نمی کرد؛ مثلاً مشاغل مرتبط با محیط زیست؛ و جالب است که بسیاری از بخش های آن هم، کار فنی و دستی است.

بعلاوه شغل های مرتبط با ساخت و ساز، معدن، پزشکی و مواردی از این دست، بدون تکنسین و متخصص انسانی قابل انجام نیستند. هر کشوری بنا به احتیاج و صنایع خود، همواره به نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر و حتی مبتدی احتیاج دارد.

دسته بندی مشاغل فنی

مشاغل فنی طیف گسترده ای از شغل ها را شامل می شود که هر کدام بسته به اندازه پیچیدگی و مهارتی که احتیاج دارد، ممکن است زیر شاخه های متعددی هم داشته باشد. در جدول زیر، دسته بندی کلی این مشاغل را به همراه تعدادی از مشاغل زیرمجموعه مشاهده می کنید:

دسته اصلیزیر شاخه ها
اپراتورنیروگاه برق، پالایشگاه، مترو، ایستگاه قطار و ...
تکنسینمخابرات، کارخانه ها، تعمیرات موبایل و کامپیوتر، نیروگاه برق، تأسیسات ساختمانی و ...
خدمات عمومیافسر پلیس، آتش نشان، خدمات شهری، راننده اتوبوس و مترو، پزشکان، پرستاران و ...
مشاغل با مهارت بالالوله کش، برقکار، نجار، جوشکار و ...
کارگران کارگران ساختمانی، انباردار، سرایدار و ...

این دسته بندی کلی است و می توان برای هر شغل به خصوص هم چند زیر شاخه تعریف کرد.

مشاغل فنی با مشاغلی دارای تحصیلات دانشگاهی متفاوت هستند اما این به معنای عایدی کمتر این نوع مشاغل نیست! مردم وقتی به خدمات چنین مشاغلی احتیاج پیدا می نمایند، حاضر به پرداخت هر اندازه مبلغی هستند، چراکه بلافاصله آثار این مشاغل را در زندگی خود می بینند. در ادامه، به آنالیز پرعایدیترین شغل های فنی دنیا خواهیم پرداخت.

پرعایدیترین شغل های فنی در آمریکا

ایالات متحده آمریکا به عنوان اقتصاد اول دنیا، احتیاج بی پایانی به نیروی کار در همه زمینه ها دارد. این احتیاج، در بخش صنعت بیشتر به چشم می خورد. بعلاوه به طور معمول، سطح دستمزدها برای مشاغل فنی در این کشور زیاد است.

در ادامه مطلب پرعایدیترین شغل های فنی دنیا جدولی را مشاهده می کنید که تعدادی از شغل های فنی پرهوادار آمریکا در آن گردآوری شده است:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
بازرس کیفی سازه ها و ساختمان ها57000
کارگر سازه های آهنی و فولادی58000
مهندس لوکوموتیو58000
نصب و تعمیر سیستم های انتقال برق79000
نصب و تعمیر آسانسور97000

پرعایدیترین شغل های فنی اسکاندیناوی

نروژ

نروژ به عنوان یکی از برترین کشورها برای زندگی و کار شناخته می شود و همواره در بالای جدول سطح زندگی در دنیا قرار می گیرد. در این کشور، بعضی شغل ها که از قضا بیشترشان هم فنی هستند، بیشترین عایدیها را دارند. در جدول زیر، این مشاغل و طیف عایدیی آنها آنالیز شده است:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
پزشکی، پرستاری و سلامت91000
نفت، گاز، انرژی و حفاری55000
آموزش65000
مشاغل فنی (لوله کش، نجار، اپراتورها، گچ کار، جوشکار و ...)61000
ساخت و ساز36000

سوئد

سوئد را می توان یکی از مقاصد مهاجرتی دانست که شرایط کار و زندگی مناسبی را برای مهاجران فراهم می نماید. این کشور هم مانند سایر کشورهای اسکاندیناوی پیشرفته است و احتیاج به نیروی کار، به خصوص در مشاغل فنی دارد. در جدول زیر تعدادی از پرعایدیترین شغل های فنی در سوئد به همراه حدود عایدی سالانه آنها گردآوری شده است:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
پرستاری و سلامت67000
مکانیک25000
مهندسی مکانیک61000
برقکار62000
تکنسین اتاق عمل67000

دانمارک

دانمارک در رده کشورهایی قرار می گیرد که بیشترین پرداختی ها و شرایط کاری خوب را برای مشاغل فنی در در نظر گرفته است. مواردی که در جدول زیر گردآوری شده اند، پرعایدیترین شغل های فنی در دانمارک هستند:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
پرستاری و سلامت67000
مکانیک25000
مهندسی مکانیک61000
برقکار62000
تکنسین اتاق عمل67000

فنلاند

با وجود اینکه فنلاند کشور مهاجرپذیری به شمار نمی رود، اما به علت صنایع پیشرفته، به نیروی کار زیادی در بخش فنی و صنعتی احتیاج دارد. جدول زیر بخشی از پرعایدیترین مشاغل فنی مورداحتیاج در فنلاند را نشان می دهد:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
مکانیک55000
آشپز44000
پرستار80000
دستیار فروش67000
آرایشگر57000

پرعایدیترین شغل های فنی در سوئیس

کشور سوئیس هم به عنوان یک کشور پیشرفته، همواره به نیروی کار احتیاج دارد. در جدول زیر، پرعایدیترین شغل های فنی که به شدت در سوئیس هوادار دارند، گردآوری شده اند؛ برای درک بهتر اندازه عایدی مشاغل فنی در سوئیس، عایدی سالانه حوزه پزشکی و داروسازی در این کشور را هم در جدول قرار داده ایم تا کار مقایسه عایدیها آسانتر انجام شود:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
پزشکی و داروسازی165000
نقشه کش فنی48000
فراوری و فرآوری مواد غذایی69000
جوشکاری39000
ارتباطات و مخابرات118000
مهندسی برق و الکترونیک141000

پرعایدیترین شغل های فنی در آلمان

آلمان، یکی از اقتصادهای برتر دنیا، همواره در پی نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و مبتدی است. اقتصاد پویا و پیشرفته این کشور، مشاغل فنی متنوعی را در اختیار افراد مهاجر و غیرمهاجر قرار می دهد. در جدول زیر، تعدادی از پرعایدیترین شغل های فنی که هواداران زیادی هم دارند، قابل آنالیز است:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
پرستاری و سلامت36000
تکنسین فناوری اطلاعات (IT)62000
پرستار شخصی32000
کارگر ماهر40000
کارگر فنی30000

پرعایدیترین شغل های فنی در بلژیک

بلژیک هم از جمله کشورهایی است که به نیروی کار متخصص در مشاغل فنی احتیاجمند است. بعضی از پرعایدیترین شغل های فنی در این کشور، خواستار زیادی دارند که در جدول زیر قابل آنالیز هستند:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
برقکار و صنایع الکتریکی50000
مکانیک خودرو50000
داروساز82000
مهندس ساختمان80000
مهندس شیمی63000

پرعایدیترین شغل های فنی در اتریش

کشور اتریش هم که در همسایگی آلمان واقع شده است، یکی از کشورهای صنعتی دنیا است و نیروی کار فنی در آنجا به شدت مورداحتیاج است. موارد مندرج در جدول زیر، پرعایدیترین مشاغل فنی اتریش هستند که در این کشور بازار کار خوبی دارند:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
برقکار 25000
مکانیک28000
مهندس مخابرات71000
سرآشپز31000
مهندس عمران53000

پرعایدیترین شغل های فنی در کانادا

کانادا احتمالاً اولین مقصدی است که به فکر بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت و کار می رسد. این کشور پهناور با جمعیت کمی که دارد، همواره احتیاجمند نیروی کار به خصوص در بخش فنی است. در جدول زیر، پرعایدیترین شغل های فنی را نشان می دهد که در این کشور مورداحتیاج است:

گروه شغلیحدود عایدیی سالانه (به دلار)
برقکار 78000
لوله کش70000
جوشکار42000
سازنده دیگ بخار85000
آتش نشان61000

جمع بندی

با وجود اینکه به نظر می رسد ماشین ها و کامپیوترها در خال غصب بسیاری از شغل ها هستند، اما همچنان بسیاری از مشاغل بدون نیروی دست و بازو امکان پذیر نیستند و اتفاقاً از پرعایدیترین شغل های فنی دنیا هم هستند؛ پس اگر مهارت فنی دارید، مطمئن باشید که شغلی متناسب با توانایی شما و با عایدیی مناسب در انتطارتان است. مهارت های تان را دست کم نگیرید و همواره در پی بهبود آن ها باشید.

منبع: دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2058

به "آشنایی با پردرآمدترین شغل های فنی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پردرآمدترین شغل های فنی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید