آیا فضاپیمای خودران می تواند زمین را از حمله سیارک ها محافظت کند؟ ، نگاهی به جدیدترین فناوری آژانس فضایی اروپا (تور ارزان اروپا)

به گزارش لیسو، در صورتی که زمین به وسیله یک سیارک تهدید گردد، ما باید یک محافظ تازه برای مراقبت از خود داشته باشیم و به نظر می رسد فضاپیمای موسوم به Hera که شبیه به یک فضاپیمای خودران است دقیقا همان ایده ای است که می تواند از ما محافظت کند.

آیا فضاپیمای خودران می تواند زمین را از حمله سیارک ها محافظت کند؟ ، نگاهی به جدیدترین فناوری آژانس فضایی اروپا (تور ارزان اروپا)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این فضاپیما که به وسیله آژانس فضایی اروپا (ESA) ساخته شده است،در حال طراحی اولین ماموریت خود است. درواقع قرار است در ماه نوامبر نخستین طرح پرواز این فضاپیما معرفی گردد. بر همین اساس نیز اکنون مهندسان در حال کار روی یک روش خودران برای گشت های فضاییی فضاپیما هستند.

پائولو مارتینو، مهندس ارشد سیستم های پیشنهادی ماموریت این فضاپیما در بیانیه ای شرح داد: اگر فکر می کنید ماشین های خود ران آینده زندگی در زمین هستند، پس Hera نیز پیشگام استقلال در فضا به شکل عمیق است. در حالی که این ماموریت طراحی شده تا به صورت دستی از روی زمین عمل کند اما فناوری دقیق آن یاری می نماید بعد از رسیدن به اهداف مأموریت اصلی و ریسک های بیشتر به شکل خودران نیز عمل کند.

این فضاپیمای قدرتمند اطلاعاتی از اشیاء نزدیک را با استفاده از سنسورها جمع آوری می نماید که برای ساختن یک مدل از محیط اطراف استفاده می گردد. در حال حاضر نخستین ماموریت احتمالی هرا در حال تدوین است. ایزاک گیل فرناندز، مهندس ارشد ناوبری و کنترل (ESA)، گفت: مهم ترین منبع داده Hera، دوربین مسلح آن است که همراه با ورودی های ستاره ای، ارتفاع سنج لیزری، دوربین مادون قرمز حرارتی و سنسورهای تحلیلگر از جمله شتاب سنج به آنالیز شرایط می پردازد.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2131

به "آیا فضاپیمای خودران می تواند زمین را از حمله سیارک ها محافظت کند؟ ، نگاهی به جدیدترین فناوری آژانس فضایی اروپا (تور ارزان اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فضاپیمای خودران می تواند زمین را از حمله سیارک ها محافظت کند؟ ، نگاهی به جدیدترین فناوری آژانس فضایی اروپا (تور ارزان اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید