آیفون 15 در برابر آیفون 14؛ ارتقای ناچیز یا هیجان انگیز؟

به گزارش لیسو، آیفون 15 و 15 پلاس مطابق معمول به غیر از مواردی مانند میزان بدنه و نمایشگر، تفاوت خاصی با هم ندارند. در این مطلب آیفون 15 را با نسل قبلی مقایسه می کنیم که البته می توان این مقایسه را به مدل پلاس این خانواده هم تعمیم داد.

آیفون 15 در برابر آیفون 14؛ ارتقای ناچیز یا هیجان انگیز؟

طراحی و نمایشگر

آیفون 14 سال گذشته با ناچ همیشگی راهی بازار شد ولی حالا برای آیفون 15 و 15 پلاس، شاهد استفاده از نمایشگر حفره دار هستیم و مانند مدل های پرو، با همان ویژگی های مربوط به جزیره پویا روبرو هستیم. بعلاوه پنل پشتی دیگر براق نیست و احتمالا مات شدن این پنل با استقبال کاربران روبرو می گردد.

بنابراین ماژول دوربین تنها بخشی که ظاهر براق خود را حفظ نموده است. نمایشگر هم حالا از پنل بهتری استفاده می نماید و حداکثر روشنایی از 1200 نیت به 2000 نیت افزایش پیدا نموده است. بنابراین برای کاربرانی که روشنایی نمایشگر اهمیت زیادی دارد، آیفون 15 ارتقای قابل توجهی دریافت نموده است.

دوربین

از دیگر ارتقاهای قابل توجه مدل های استاندارد آیفون 15، باید به بهره گیری از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی اشاره کنیم. البته برای این دوربین از سنسور متفاوتی نسبت به سنسور دوربین اصلی مدل های پرو استفاده شده است. در هر صورت به لطف همین افزایش رزولوشن، به طور پیش فرض عکس های 24 مگاپیکسلی ثبت می گردد. ضمناً در صورت استفاده از زوم دیجیتال دو برابری، با افت کیفیت روبرو نمی شوید.

حالت پرتره

یکی از تغییرات مربوط به دوربین، راحت تر شدن استفاده از حالت پرتره است. اول از همه باید بگوییم که دیگر لازم نیست این مشخصه را به صورت دستی فعال کنید و از سوی دیگر بعد از ثبت عکس هم می توانید نقطه فوکوس را تغییر دهید. البته دوربین اولترا واید و دوربین سلفی آیفون 15 و 15 پلاس با تغییری روبرو نشده اند و همچنان مبتنی بر سنسور 12 مگاپیکسلی هستند.

چیپست و عملکرد

آیفون 15 و 15 پلاس از چیپست قدیمی A16 استفاده می نمایند که سال گذشته در مدل های پرو آیفون 14 قرار گرفته بود. این چیپست 50 درصد پهنای باند بیشتری برای پردازنده ی گرافیکی نسبت به A15 ارائه می دهد و بعلاوه باید به استفاده از چیپ پردازش تصویر نو هم اشاره کنیم که نقش مهمی در بهبود کیفیت عکس ها ایفا می نماید. بنابراین طبیعتا در تمام شرایط، این دو گوشی عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه می نمایند ولی طبیعتا برای اینکه ببینیم اختلاف عملکردی آن ها چقدر است، باید منتظر انتشار گزارش های آنالیز بمانیم.

باتری و سرعت شارژ

مطابق معمول، اپل ظرفیت دقیق باتری موجود در آیفون ها را اعلام نمی نماید و فقط اعدادی را در رابطه با عمر باتری آن ها مطرح می نماید. بر اساس اعداد درج شده در سایت اپل، آیفون 15 و 14 هر دو برای پخش ویدیو از عمر باتری 20 ساعته بهره می برند و روی هم رفته به نظر می رسد عمر باتری آیفون 15 و 15 پلاس تفاوتی با نسل قبلی ندارد.

همانطور که احتمالا می دانید، سال جاری تمام مدل های آیفون 15 از پورت USB-C بهره می برند و بنابراین کاربران از درسرهای لایتنینگ خلاص می شوند. با این حال، سرعت شارژ این گوشی ها همچنان 20 وات است و بنابراین متاسفانه نمی توانید از سرعت شارژ بالاتری بهره ببرید.

رنگ و قیمت

کاربران برای خرید آیفون 15 و 15 پلاس می توانند بین رنگ های مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی دست به انتخاب بزنند. از نظر ظرفیت حافظه داخلی هم بین 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی حق انتخاب دارید. مدل پایه آیفون 15 با قیمت 799 دلار به فروش می رسد و مدل پایه آیفون 15 پلاس با قیمت 899 دلار راهی بازار می گردد که این یعنی با تغییر قیمت روبرو نشده اند.

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 شهریور 1402 بروزرسانی: 23 شهریور 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2245

به "آیفون 15 در برابر آیفون 14؛ ارتقای ناچیز یا هیجان انگیز؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیفون 15 در برابر آیفون 14؛ ارتقای ناچیز یا هیجان انگیز؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 در برابر آیفون 14؛ ارتقای ناچیز یا هیجان انگیز؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید