6 علت برای اینکه آیپد مینی برترین آیپد موجود در بازار است

به گزارش لیسو، شاید آیپد مینی قدرتمندترین آیپد موجود در بازار نباشد، اما همچنان کاربردی ترین تبلت اپل برای طیف وسیعی از کاربران است. اگرچه تبلت های بالارده اپل در کوشش هستند تا جای لپ تاپ را برای شما بگیرند، آیپد مینی به تبلت بودنش افتخار می نماید.

6 علت برای اینکه آیپد مینی برترین آیپد موجود در بازار است

سایر آیپدها با صفحه نمایش های بزرگ تر و سخت افزار قوی تر، انتخاب مجذوب نماینده تری به نظر می رسند، اما حمل و نگه داشتن طولانی آن ها در دست برای بسیاری از کاربران سخت است. در مقابل، آیپد مینی با ابعاد جمع و جوری که دارد جابجایی و استفاده از آن را لذت بخش می نماید. این دستگاه به معنای واقعی یک تبلت کاربردی است که دست کم به 6 علت همچنان با ارزش ترین آیپد اپل در بازار است.

1. وزن سبک و امکان حمل و نقل بسیار آسان

یکی از برترین ویژگی های آیپد مینی امکان حمل و جابجایی بسیار آسان آن است. اگرچه صفحه نمایش آیپدهای بزرگ تر برای ما مجذوب نماینده تر به نظر می رسند، اما به علت بزرگ و سنگین بودن آن ها، فقط با استفاده از کیس ها و صفحه کلیدهای مخصوص است که می توان از این نمایشگرها نهایت بهره را برد.

آیپد ایر حدود 460 گرم و آیپد پرو 12.9 اینچی بیش از 680 گرم وزن دارد. در مقایسه با این دو مدل، آیپد مینی فقط 295 گرم وزن دارد که کمی از آیفون 14 پرو مکس سنگین تر است. این یعنی می توانید این دستگاه را بدون خستگی برای مدت طولانی در دست نگه دارید، بر خلاف سایر مدل های بزرگ تر آیپد.

2. آیپد مینی کاملا بازطراحی شده است

از زمان معرفی اولین آیپد مینی در سال 2012، ظاهر تمامی مدل های این سری یکسان بود. اما در سال 2021 و در هنگام معرفی آیپد مینی نسل ششم، همه چیز تغییر کرد. در این نسل، اپل خاتمه حاشیه های بسیار بزرگ اطراف نمایشگر را کنار گذاشت و از ظاهر مشابه سری آیپد پرو و آیپد ایر استفاده کرد که حاشیه های نمایشگر را تا حد ممکن کاهش داد.

اما این تغییرات فقط به ظاهر محدود نشد. آخرین نسل از آیپد مینی به دوربین فیس تایم 1080p برای تماس های ویدیویی، درگاه USB-C و پشتیبانی از 5G مجهز شد. در واقع، آیپد مینی بسیاری از ویژگی های برتر آیپد پرو را در قالبی کوچک تر و قابل حمل تر ارائه نموده است که همین علت آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می نماید.

3. آیپد مینی از لحاظ قیمتی یک انتخاب مناسب است

یکی از مشخصه های اصلی خانواده آیپد مینی قیمت پایین تر آن ها نسبت به سایر مدل های آیپد است. اگر در پی یک آیپد مدرن ولی با قیمت پایین هستید، احتمالا باید بین دو مدل آیپد مینی نسل ششم یا آیپد نسل دهم انتخاب کنید.

اگر چه هر دو مدل قیمت یکسانی دارند، اما دستگاه های بسیار متفاوتی هستند. آیپد نسل دهم یک تجربه سنتی است که با نمایشگر بزرگ تر و کیس مجیک کی بورد فولیو بیشتر برای کاربرانی که در پی بهره وری بیشتر در هنگام استفاده از تبلت هستند مناسب است.

اگرچه آیپد نسل دهم ویژگی های بسیاری دارد، ولی هنوز هم نسخه ای مقرون به صرفه قیمت از آیپد ایر است. اما آیپد مینی برترین تبلت کوچکی است که در بازار یافت می گردد. آیپد مینی با امکان حمل و استفاده آسان تر، پردازنده سریع تر و تجهیز به ویژگی های بیشتر مانند پشتیبانی از اپل پنسل 2، به راحتی آیپد نسل دهم را شکست می دهد.

4. موبایل گیمرها عاشق آیپد مینی خواهند شد

به دلایل بسیار می توان گفت که آیپد مینی تقریبا برترین دستگاه گیمینگ قابل حمل است. اولین نکته دسترسی کامل به اپ استور است که به معنی دسترسی به انبوهی از بازی ها از جمله بازی های اختصاصی آیپد مانند Prison Architect و Divinity: Original Sin 2 است.

حتی اگر آیپد مینی به پردازنده های M1 و M2 مجهز نباشد، به لطف چیپ A15 Bionic هنوز هم یک دستگاه قدرتمند است که از پس بسیاری از بازی ها برمی آید. پس می توان اجرای بی نقص عناوینی مانند Genshin Impact و Call of Duty: Mobile را از این دستگاه انتظار داشت.

علاوه بر اجرای بازی ها روی خود دستگاه، آیپد مینی یک گزینه مناسب برای کلاد گیمینگ هم به شمار می آید. اگر به اینترنت پرسرعت و پایدار و یک دسته بازی مناسب دسترسی داشته باشید، می توانید از سرویس های ابری مخصوص بازی مانند Xbox Cloud Gaming و GeForce Now بهره ببرید تا آیپد مینی خود را به یک کنسول گیمینگ قابل حمل تبدیل کنید.

5. توان سخت افزاری مناسب برای بیشتر کاربران

همان طور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، اگرچه آیپد مینی مانند نسخه های رده بالای آیپد به پردازنده های سری M1 و M2 مجهز نیست، اما این موضوع نباید باعث گردد که توان سخت افزاری و قدرت پردازشی آن را دست کم بگیریم.

چیپ ست A15 Bionic استفاده شده در آیپد مینی نسل ششم به مقدار کافی قدرتمند هست که بتواند از پس نیازهای روزانه بسیاری از کاربران برآید. این پردازنده همان مدلی است که اپل در آیفون 14 هم استفاده نموده است. بنابراین آیپد مینی تمام نیازهای روزمره مانند بازی کردن، وب گردی، مولتی تسکینگ و حتی استفاده از اپلیکیشن های ویرایش تصویر را به خوبی برآورده می نماید.

6. اگر اهل سفر هستید، آیپد مینی برترین انتخاب است

به علت وزن بسیار کم و ابعاد مناسب، آیپد مینی می تواند برترین همراه شما در سفرها باشد. فرم فکتور کوچک تر این تبلت نسبت به سایر آیپدها و حتی بسیاری از تبلت های اندرویدی باعث می گردد به راحتی در کوله پشتی یا کیف دستی جای بگیرد.

اگر شما هم مثل بیشتر افراد تمایل ندارید در هنگام سفر لپ تاپ را به علت ابعاد بزرگ و وزن بالا با خود ببرید، می توانید از آیپد مینی بهره ببرید که علاوه بر حمل و نگهداری راحت تر، یک گزینه مناسب برای تماشای فیلم یا خواندن کتاب های الکترونیک و وب گردی است.

البته کاربردهای آیپد مینی به همین موارد خلاصه نمی گردد. بسیاری از خلبان های تازه کار می توانند از آن به عنوان دستگاهی برای رصد شرایط آب و هوا و مسیریابی استفاده نمایند. بعلاوه برخی از افراد خلاقیت بیشتری به خرج می دهند و از آیپد مینی به عنوان نمایشگر خودرو استفاده می نمایند.

اما حتی اگر شما دائم در حال سفر کردن نباشید، باز هم آیپد می تواند یک دستگاه عالی برای مشغول ماندن در سفرهای طولانی و کوتاه و حتی سفرهای درون شهری باشد.

آیپد مینی همچنان آیپد محبوب خیلی از کاربران است

امروز بیش از هر زمان دیگری برای خرید آیپد تنوع وجود دارد. اگر دییجتال آرتیست یا کاربر حرفه ای هستید، خرید آیپد پرو انتخاب معقولی است. بعلاوه، اگر در پی یک نمایشگر بزرگ تر برای تماشای ویدیو و محتوا هستید، شاید آیپد ایر و آیپد (مدل استاندارد) برای شما مناسب تر باشد.

با این حال، طیف گسترده ای از کاربران افرادی با نیازهای معمولی هستند که آیپد مینی با امکان جابجایی راحت و سهولت نگهداری آن در دست (حتی یک دست) می تواند برترین انتخاب موجود برای آن ها باشد.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2113

به "6 علت برای اینکه آیپد مینی برترین آیپد موجود در بازار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای اینکه آیپد مینی برترین آیپد موجود در بازار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید