اعتراض بومیان کانادایی گسترش می یابد

به گزارش لیسو، یکی از روسای بومیان کانادا که در سومین هفته اعتصاب غذایش است از نخست وزیر کانادا می خواهد قلبش را بگشاید و با رهبران بومیان که از سیاست های او خشمگین اند، دیدار کند و تظاهرات کوچک خودجوش در حمایت از این درخواست به فراسوی مرزهای کانادا گسترش یافته است

اعتراض بومیان کانادایی گسترش می یابد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش رویترز رئیس ترزا اسپنس از شهر دورافتاده آتاواپیسکات در شمال ایالت اونتاریو که از 11 دسامبر اعتصاب غذا نموده است، گفته است تا هنگامی که هارپر شخصا برای مذاکره در باره مجموعه ای از شکایات از جمله مقررات جدیدی که به گفته او به زمین های بومیان آسیب می رساند، با او دیدار نکند به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد.

اسپنس در مصاحبه ای در اوتاوا گفت: او انسانی خوش قلب است، اما ضروری است قلبش را بگشاید. من مطمئنم که او به خالق ایمان دارد، و به نظر من به تاخیر انداختن این کار و حتی دیدار نکردن با ما بسیار شرم آور است.

اسپنس در کانون جنبش اعتراضی بی سابقه بومیان کانادایی به نام اتلاف وقت دیگر نه (Idle No More) است که چهار زن در ایالت ساسکاچوآن کانادا برای افزایش آگاهی عمومی درباره لایحه بودجه دولت محافظه کار شروع کردند که در اوائل این ماه به تصویب رسید.

سیاستمداران اپوزیسیون هم به خاطر تاثیرات گسترده این لایحه، از جمله کاهش دادن محافظت های زیست محیطی برای دریاچه ها و رودخانه ها و آسان تر کردن فروختن سرزمین های محافظت شده، به شدت به انتقاد از آن پرداخته اند.

اعتراض این زنان با یاری فیس بوک و توئیتر با سرعتی فوق تصور گسترش یافت و اکنون آن را با جنبش وال استریت را اشغال کن مقایسه می نمایند.

اعتراضات برق آسا (flash mob) با طبل زدن های سنتی در چندین مرکز خرید در آمریکا شمالی بروز نموده است. راهپیمایی ها، تظاهرات و بستن بزرگراه ها بوسیله گروه های بومیان در سراسر کانادا و حامیان آنها در مناطقی دوردستی مانند نیوزیلند و خاورمیانه اتفاق افتاده است.

هدف این پیکار چلب توجه به شرایط بد زندگی 1.2 میلیون نفر بومیان کانادایی از جمله فقر، آب آشامیدنی ناسالم، کمبود مسکن، اعتیاد و میزان بالای خودکشی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 383

به "اعتراض بومیان کانادایی گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض بومیان کانادایی گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید