اولین گفته ربات فضایی هنگام خروج از جو کره زمین

به گزارش لیسو، پس از پرتاب ربات روسی انسان نما به ایستگاه فضایی بین المللی، ربات این روز ها به انجام کار های مختلف درون ایستگاه فضایی بین المللی می پردازد.

اولین گفته ربات فضایی هنگام خروج از جو کره زمین

به گزارش خبرنگار ، ربات فدور با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده است و اکنون در آخرین روز های ماموریت خود به انجام تعمیرات درون ایستگاه فضایی می پردازد.

از جمله وظایفی که ربات فدور این روز ها انجام می دهد، انجام تعمیرات و یاری به فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی است، این ربات برای یادگیری مهارت های جدید به فضا ارسال شده است و به گفته کارشناسان توانایی پیاده روی در فضا و خارج ایستگاه فضایی بین المللی را دارد که از جمله خطرناک ترین وظیفه های فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی است.

ربات فدور از طریق کپسول فضایی بدون سرنشین سایوز به تاریخ 27 آگوست سال میلادی جاری به فضا پرتاب شده است.

ربات فدور می تواند به تقلید حرکت های انسان و انجام حرکت های پیچیده بپردازد و به این ترتیب توانایی انجام ماموریت از راه دور و کنترل از طریق مرکز پشتیبانی را دارد.

کارشناسان آژانس فضایی روسیه مشهور به روس کاسموس امیدوار هستند از این ربات در آینده برای انجام ماموریت های خطرناک به جای فضانوردان انسانی استفاده شود و حتی در دهه های آینده در کره ماه با استفاده از آن پایگاه فضایی ساخته شود.

ربات فدور این روز ها به انجام تعمیرات با نظارت فضانوردان و حتی با استفاده از دریل برقی به انجام بعضی تعمیرات در بدنه ایستگاه فضایی پرداخته است.

ربات فدور مخفف Final Experimental Demonstration Object Research است که با نام شناسایی Skybot F850 شناخته می شود. فدور اولین رباتی که از طریق کشور روسیه به فضا ارسال شده است.

به گفته کارشناسان ربات فدور روز 7 سپتامبر با خاتمه یافتن ماموریت خود به زمین باز می شود. ربات فدور دارای قابلیت هایی، چون راهنمایی اتومبیل، ایستادن، خزیدن روی زمین، حمل و نقل وسایل و محموله ها، استفاده از ابزار ها و انجام تعمیرات وسایل مختلف است.

افزون بر ربات فدور که روی جایگاه خلبان در کپسول بدون سرنشین سایوز قرار داشت، این کپسول محموله ای 670 کیلوگرمی شامل تجهیزات علمی و پزشکی، اجزای سیستم پشتیبانی از زندگی، ظروف حاوی مواد خوراکی، انواع دارو و محصول های بهداشتی شخصی برای فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل نموده است.

این ربات فضانورد در زمان خروج از جو کره زمین، جمله ای از یوری گاگارین اولین فضانورد روسی و اولین فضانوردی که به ماورای جو کره زمین سفر کرد، بازگو نموده است.

گاگارین در آن موقع از طریق میکروفون به مرکز پشتیبانی زمینی اعلام نموده بود بیایید برویم، بیایید برویم که این جمله جزو جمله های مشهور و به یاد ماندنی در تاریخ عصر فضا به یادگار مانده است.

در اولین ماموریت ربات فدور، از آن برای راهپیمایی فضایی استفاده نشد و به گفته کارشناسان همزمان با توسعه بیشتر ربات و افزودن قابلیت های بیشتر به آن درماموریت های آینده از ربات درماموریت خارج از ایستگاه فضایی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: توفان دوریان تاسیسات مرکز فضایی کندی را نشانه گرفت/ تاخیر در پرتاپ کپسول ها و موشک ها به فضا

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی می توانند با پوشیدن نوع خاصی از لباس ها که دارای حسگر های ویژه ای است به صورت دستی به راهنمایی و کنترل ربات فدور در زمان انجام ماموریت های مختلف بپردازند.

مقام های روسی درنظر دارند از ربات فدور برای سفر به سیاره های دیگر منظومه شمسی استفاده نمایند بدون آنکه احتیاج به ارسال فضانورد انسانی باشد.

ربات فدور اولین بار درسال 2016 رونمایی و به گفته کارشناسان برای سفربه کره ماه طراحی شده است.

منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 347

به "اولین گفته ربات فضایی هنگام خروج از جو کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گفته ربات فضایی هنگام خروج از جو کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید