اپل واچ ستاره مراسم هفته پیش اپل بود

به گزارش لیسو، مهم ترین چیزی که اپل در مراسم چهارشنبه شب هفته گذشته معرفی کرد، سه آیفون جدید این شرکت نبود، بلکه یک ساعت هوشمند این لقب را دریافت می نماید. اپل واچ سری 4 بانمایشگری که حالا حاشیه های گرد و باریک گردیده همراه با یک سنسور EKG دارد، بدون شک مهم ترین گجت و محصولی بود که اپل در این مراسم معرفی کرد. در شرایطی که بسیاری مردد هستند بین آیفون XS و آیفون XR کدام را انتخاب نمایند، اپل واچ سری 4 یک انتخاب بدون درنگ برای کسانی است که هنوز به دنیای گجت های پوشیدنی وارد نگردیده اند.

اپل واچ ستاره مراسم هفته پیش اپل بود

برای کسانی هم که نسخه های قبلی اپل واچ مثل نسل اول یا سری 1 را داشته اند، انتخاب اپل واچ جدید احتیاج به فکر دوباره ندارد. نمایشگر بدون حاشیه این ساعت شاید اصلی ترین دلیل فروش آن به حساب بیاید. این ساعت انقدر توانسته توجهات را جلب کند که اگر همین الان اپل واچ سری 4 را پیش خرید کنید، این ساعت را در تاریخ 12 تا 19 اوت دریافت خواهید کرد در شرایطی که تحویل آیفون XS های پیش خرید گردیده، از 28 سپتامبر تا 5 اوت خواهد بود.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا اپل واچ سری 4 توانسته آیفون های جدید را از نظر فروش و محبوبیت پشت سر بگذارد. اولین و واضح ترین دلیل این است که آیفون دیگر محصولی خسته نماینده گردیده و افرادی کمتری مایلند که آیفون های کنونی خود را با آیفون جدید جایگزین نمایند. به نظر می رسد نوآوری های اپل پس از 11 سال به پایان رسیده و دیگر هر ساله یک ویژگی کوچک به آیفون اضافه می شود تا سال بعد که ویژگی کوچک دیگری به این گوشی ها افزوده شود. درواقع این فقط در آیفون نیست و به طور کل در جهانی گوشی های هوشمند گویا کم کم به پایان نزدیک می شویم.

اما در مورد آیفون، به چهار سال پیش نگاهی بیاندازید. در سال 2014 اپل برای اولین بار آیفونی با پسوند پلاس معرفی کرد که نسخه بزرگ تر آیفون 6 بود. این گوشی برای اولین بار نمایشگر بزرگ را به جهانی آیفون وارد نموده بود و جذابیت خاصی داشت. سال بعد اپل واچ عرضه شد و تا هواداران دو آتیشه اپل، راه جدیدی برای غرق شدن در اکوسیستم اپل پیدا نمایند. سال بعد از آن اپل جک هدفون را حذف کرد و با عرضه ایرپادز، اقدام به فروش آینده بی سیم به کاربران خود کرد و در نهایت سال بعد، با معرفی آیفون X و نمایشگر بدون حاشیه و البته با بریدگی خاص بالای نمایشگر آن، این گوشی تبدیل به سمبلی برای دیگر شرکت ها شد تا بریدگی نمایشگر آن را کپی نمایند.

سال جاری اما سال آیفون S بود و کم هیجان ترین بروزرسانی ها را در آیفون های جدید شاهد بودیم. حتی در نسل قبلی آیفون های S یعنی iPhone 6S، شاهد ویژگی 3D Touch بودیم اما سال جاری تقریبا هیچ چیز هیجان انگیزی با گوشی های جدید معرفی نگردیده است. برخی دیگر به این نتیجه رسیده اند که آیفون جای رشد نخواهد داشت و این نهایت چیزی است که می توان از آیفون انتظار داشت. پس از این مورد می رسیم به فاکتور مهم دوم یعنی قیمت. در طی سال های گذشته هرچه پیش رفته ایم، قیمت آیفون گران تر گردیده و تا بیش از سیصد دلار افزایش یافته است. چهارسال پیش با حدود 800 دلار می شد مدل پایه بهترین آیفون سال را خریداری کرد اما این قیمت اکنون به 1100 دلار رسیده است!

شرکت اپل سال گذشته متوجه شد که کاربران حاضر هستند مبلغ زیادی را نه برای ویژگی های جدید بلکه برای طراحی بهتر و پیشرفت های ظاهری پرداخت نمایند. بنابراین تصمیم گرفت از متریال با کیفیت تری در گوشی های خود استفاده کند. مثل نمایشگر های OLED یا استفاده از شیشه در پشت، فریم استیل دور گوشی و استفاده از حافظه داخلی حجیم تر. برای همین سال جاری برای اولین بار شاهد آیفون 512 گیگابایتی هستیم و iPhone XS Max با حافظه 512 گیگابایتی، قیمتی معادل 1449 دلار دارد که آن را تبدیل به گران ترین آیفونی که تا کنون عرضه گردیده می نماید. درست مثل نسل قبلی یعنی iPhone X که این رکورد را ثبت نموده بود.

با چنین شرایطی طبیعی است که بسیاری از کاربران منتظر آیفون XR هستند. این گوشی کیفیت ساخت بالایی دارد اما با کم کاری در برخی نقاط نسبت به آیفون XS توانسته قیمت پایه 749 دلاری داشته باشد. این گوشی را درواقع می توان باکیفیت ترین و قدرتمند ترین گوشی اپل دانست که با چنین قیمتی عرضه می شود. پیش فروش این گوشی تا ماه دیگر آغاز نمی شود که دلیل آن به تامین صفحات نمایشگر برای ساخت این گوشی بر می شود. البته یک استدلال دیگر می گوید که آیفون XR ستاره مراسم بوده و بسیاری منتظر هستند تا این گوشی را پیش خرید و یا از مغازه های اپل خریداری نمایند. هنوز مطمئن نیستیم که آیا این چنین خواهد شد و آیفون XR فروش فوق العاده ای خواهد داشت یا خیر.

چیزی که تا به امروز می بینیم، گوشی های اپل دیگر جذابیت گذشته را ندارند و خیلی واضح می توان دید که اپل واچ توانسته صحنه را از آیفون XS برباید. گجتی که به عنوان وسیله جانبی برای آیفون و حتی دیرتر از رقبای خود در جهانی پوشیدنی ها معرفی گردید، نه تنها در چند سال گذشته به پر فروش ترین گجت پوشیدنی جهان بدل گردیده بلکه پر فروش ترین ساعت جهان نیز به حساب می آید.

اپل توانسته این رکورد ها را با بهبود هایی که سالانه روی اپل واچ اعمال می نماید به دست بیاورد. درست مثل روز های ابتدایی آیفون، هر اپل واچ جدید یک برگ برنده جدید وارد این پلتفرم می نماید. از ضد آب بودن تا 50 متر در اپل واچ سری 2 بگیرید تا پشتیبانی از LTE در سری 3 و حالا وجود سنسور EKG در درون اپل واچ سری 4 به علاوه تغییر ظاهری جذاب در این ساعت.

قطعا زمانی هم فرا خواهد رسید که اپل واچ نیز مثل آیفون های امروزی دیگر جای زیادی برای پیشرفت نداشته باشد و نسل جدید آن خسته نماینده و احتمالا گران تر به نظر برسد. صحبت از گرانی شد، چندی پیش اعلام کردیم که استراتژی اپل برای فروش ساعت های گران قیمت با نام ادیشن دیگر شکست خورده و این شرکت نمی تواند چنین ساعت هایی را به فروش برساند. با این محبوبیتی که امروز اپل واچ دارد، بعید نیست اپل در سال های پیش رو، این ساعت را آنقدر بهبود ببخشد تا دوباره بتواند اپل واچ ادیشن را هم وارد بازار کند و این بار با استقبال خوبی برای این مدل روبرو شود. برای این شاید چند سالی زمان لازم باشد و طراحی اپل واچ نیز بسیار بهتر از امروز شود.

شاید در آینده اپل بالاخره بتواند به سختی های ساخت یک ساعت دایره ای شکل فائق آید. یا حتی این شرکت بالاخره راهی برای افزایش عمر باتری تا بیش از 24 ساعت را هم پیدا کند. درواقع می خواهیم بگوییم راه های زیادی برای اپل وجود دارد که این ساعت را بهبود ببخشد و آن را در بازارهای بیشتری به فروش برساند اما در حال حاضر از یک چیز مطمئن هستیم: اپل واچ سری 4 الان از محبوبیت بالایی برخوردار است و شاید بتوانیم بگوییم در عصر حاضر شاید توسعه نسل جدید اپل واچ، ما را بیشتر از توسعه نسل جدید آیفون هیجان زده کند.

منبع: TheVergeمنبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 53

به "اپل واچ ستاره مراسم هفته پیش اپل بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ ستاره مراسم هفته پیش اپل بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید