اگر می خواهید باهوش تر شوید؛ آسان ترین روش خواندن کتاب های بیشتر است

به گزارش لیسو، تنها روش هوشمند شدن؛ خواندن و مطالعه بیشتر است. مهم نیست کجای این جهان زندگی می کنید یا به کدام سبک کتاب های داستان و رمان و مطالب علمی علاقه دارید؛ فقط خواندن می تواند شما را در سطح هوشمندی بالاتری قرار گرفته است.

اگر می خواهید باهوش تر شوید؛ آسان ترین روش خواندن کتاب های بیشتر است

دلایل زیادی برای اثبات این ادعا وجود دارد. خواندن باعث توسعه هوش، مهارت حل مسئله، قدرت تجزیه و تحلیل و توانایی درک دیگران می گردد.

این سرگرمی فقط برای دوران کودکی، نوجوانی و جوانی نیست و در میان سالی و پیرسالی به مطالعه بیشتر احتیاجمندیم. درست است که هرچه سن ما افزایش پیدا می نماید؛ خواندن سخت تر می گردد ولی برای حفظ عملکرد مغز و بهبود هوش کلی بسیار لازم است.

بچه ها و نوجوانانی که از سنین نخستین زندگی شروع به کتاب خواندن می نمایند؛ دایره واژگان خود را افزایش داده و سعی می نمایند آن ها را در زندگی روزمره خود استفاده نمایند.

قرار دریافت در معرض طیف گسترده ای از کلمات، به ویژه در سال های اساسی رشد، بچه ها را ترغیب می نماید تا طرز استفاده چیزهای جدید را با اشتیاق یاد بگیرند. کنجکاوی شدیدی دارند درباره دیگران، نحوه برخورد آن ها، زندگی و سرگذشت و رفتار افراد مختلف چیزهای زیادی یاد بگیرند. این یادگیری ها، پایه زندگی آینده هستند.

بیشتر بخوانید؛ بیشتر بدانید!

علاوه بر این، خواندن توانایی ما در درک مفاهیم جدید را افزایش می دهد. دقیقا انگار یک فرد با یک سناریو، محیط و افرادی روبرو می گردد که تا کنون هرگز در معرض آن ها قرار نگرفته است. به مرور، ظرفیت ما برای ادغام این ایده ها و تجربه های جدید در زندگی روزمره افزایش پیدا می نماید.

همین طور ثابت شده است داستان ها باعث توسعه قدرت تجزیه و تحلیل، درک قضایا و رویدادها، قدرت استباط و نتیجه گیری ما می شوند.

به عنوان مثال، پیش بینی یک داستان و رمان، اینکه چه کسی این جنایت را انجام داده، یک روش عالی برای استفاده از مهارت های حل مسئله و درک مطلب است. معیاری که عموما برای ارزیابی سنجش هوش افراد در آزمون های رسمی و استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

خواندن در سنین بالاتر، به نوعی تحریک ذهن و یاری به حفظ سطح هوشی مغز است. برنامه های بلندمدت و پایدار مطالعه در خانه های سالمندان نشان می دهد خواندن می توان شروع بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازد و فرایند از دست دادن حافظه را کند کند.

همه افراد برای تقویت هوش خود احتیاج به مطالعه دارند و این مطالعه باید از همان سنین نخستین زندگی شروع گردد و تا لحظه مرگ ادامه پیدا کند. باور اشتباه بعضی مردم این است که مطالعه تا یک سن و مقطعی از زندگی مفید و سرگرم نماینده است و پس از آن باید کنار گذاشته گردد.

یا برعکس، باور غلط دیگری می گوید در جوانی احتیاج به خواندن ندارید و در سنین پیری به اندازه کافی وقت برای مطالعه هست.

مطالعه ساده ترین راه برای تقویت هوش در هر مرحله ای از زندگی است. اگر به دنبال راهی برای هوشمندتر شدن هستید؛ خود را به کتاب ها احاطه کنید و هرچه بیشتر بخوانید؛ بیشتر می دانید!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1161

به "اگر می خواهید باهوش تر شوید؛ آسان ترین روش خواندن کتاب های بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید باهوش تر شوید؛ آسان ترین روش خواندن کتاب های بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید