تور ارزان آلمان: معرفی 10 مورد از برترین دانشگاه های آلمان

به گزارش لیسو، بهترین دانشگاه های کشور آلمان

همیشه یکی از مجذوب نماینده ترین کشورها به منظور تحصیل آلمان بوده است. زیرا این کشور جزء کشورهای صنعتی و پیشتاز در تکنولوژی و فناوری می باشد. نکته جالب دانشگاه های این کشور این است که اگر شما جزء دانشجویان ممتاز باشید می توانید به طور رایگان در بهترین دانشگاه های کشور آلمان تحصیل کنید. به همین علت سالانه ده ها هزار دانشجو از سراسر جهان در دانشگاه های آلمان ثبت نام می نمایند. خبرنگاران را در این پست گزارشی از بهترین دانشگاه های کشور آلمان ارائه نموده است.

تور ارزان آلمان: معرفی 10 مورد از برترین دانشگاه های آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

آلمان هدفی برای خود تایین نموده که تمامی مقاصد علمی خود را بر آن اساس پیش میبرد. آن هدف (پیمان برای تحصیلات عالی) است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در این کشور، این پیمان تا سال 2020 در حال اجرا خواهد بود. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران 220 مورد از دانشگاه های آلمان واقع شده است. این کشور سعی در استعدادیابی بر روی علوم نو و نوآورانه سرمایه گذاری می نماید. دو شهر مونیخ و برلین برترین دانشگاه های کشور آلمان را در خود جای داده اند و به عنوان قطب آموزشی این کشور به شمار می فرایند.

طبق تحقیقات QS در رابطه با رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2016 تا 2017 صورت گرفته تعداد قابل توجهی از دانشگاه های آلمان در لیست برترین دانشگاه های جهان شناخته شده اند که در این مطلب ما به 10 مورد ازبرترین دانشگاه های کشور آلمان اشاره خواهیم کرد.

1- دانشگاه فنی (Technische)

دانشگاه فنی مونیخ یکی از برترین موسسه های فناوری در کشور آلمان به شمار می رود. این دانشگاه برای دومین بار توانسته رتبه 68 را در میان تمام دانشگاه های جهان کسب کند، و در بین دانشگاه های کشور آلمان رتبه 1 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه فنی مونیخ عضو TU9 است، این انجمن از 9 دانشگاه بزرگ، قدمی و معتبر در جهان تشکیل شده که دانشگاه فنی مونیخ یکی از این 9 دانشگاه می باشد.

2- دانشگاه لوویگ ماکسیمالیانس(Ludwig-Maximilians)

یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور آلمان دانشگاه Ludwig-Maximilians در مونیخ است. با توجه به رتبه بندی نوی که در سال 2016-2017 انجام شد این دانشگاه توانسته ارتقاء قابل توجهی داشته باشد و از مقام 75 علمی به مقام 68 علمی جهان تغییر کند و بعلاوه این دانشگاه در بین دانشگاه های آلمان مقام دوم را دارد.

3- دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (Ruprecht Karls Heidelberg)

در سال 2014 این دانشگاه رتبه 1 را در بین دانشگاه های آلمان به نام خود اختصاص داده بود اما هم اکنون رتبه 3 را دارد و در میان دانشگاه های جهان در رتبه 72 نهاده شده است. این دانشگاه جزء قدیمی ترین دانشگاه های کشور آلمان است که در سال 1386 میلادی ساخته شده است. با توجه به سابقه 600 ساله این دانشگاه در حال حاضر بیش از 25 هزار دانشجو در 12 دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه در حوزه های حقوق، پزشکی، ادبیات و فلسفه، زیست شناسی، ریاضی، علوم کامپیوتر و شیمی و فیزیک فعالیت های ارزشمندی را انجام داده است.

4- دانشگاه کارلسروهه (Karlsruher)

دانشگاهی با بالاترین کیفیت در پروژه های تحقیقاتی در جوامع بین المللی که باعث معروفیت آن شده است. این دانشگاه در سال 2016 رتبه 4 را در میان دانشگاه های آلمان از خود نموده و در حال حاضر در 98 مین دانشگاه های برتر جهان محسوب می گردد.

5- دانشگاه هومبولت (Humboldt)

دانشگاهی در شهر برلین آلمان که شهر و اعتبارش متعلق به رشته های هنری و علوم انسانی است، در طول فعالیت های خود توانسته افراد نامداری را به جوامع علمی معرفی بنماید. این دانشگاه در لیست دانشگاه های کشور آلمان رتبه 5 را دارد و در بین دانشگاه های جهان در رتبه 121 واقع شده است.

6- دانشگاه فرای (Freie)

دانشگاه فرای بزرگ ترین دانشگاه شهر برلین هست که در سال 1948 تاسیس شده است. این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی QS که در سال 2016 تا 2017 انجام شد در رتبه 112 نهاده شد. معروفیت این دانشگاه به وسیله تحقیقات و پروژه هایی که در سه زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی انجام داده کسب شده است.

7- دانشگاه فنی راینیش-وستفلیشه (Rheinisch-Westfälische Technische)

دانشگاهی که زمینه اصلی کار آن در حوزه فناوری بوده و ارتباط نزدیکی با صنعت فناوری و تکنولوژی دارد. و جزء بزرگترین دانشگاه های فناوری در کشور آلمان می باشد. این دانشگاه رتبه 146 را در لیست دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده و حدود چهل و سه هزار و هفتصد دانشجو عنوان بزرگترین دانشگاه آلمان را در رشته های فنی و مهندسی از آن خود نموده است.

8- دانشگاه فرایبورگ (Freiburg)

دانشگاه Freiburg در سال 1457 میلادی تاسیس شده و جزء دانشگاه های قدیمی این شهر می باشد. بیشترین تمرکز آن بر روی رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی و بعلاوه علوم طبیعی بوده است. رتبه ای که این دانشگاه توانسته در بین دانشگاه های جوامع جهانی از آن خود کند 163 می باشد.

9- دانشگاه فنی (Technische)

دانشگاه فنی برلین چهارمین دانشگاه برتر شهر برلین است که در سال 1884 تاسیس شده و از جمله 9 دانشگاه برتر جهان است که عضو انجمن TU9 است. این دانشگاه در حوزه علوم مهندسی فعالیت دارد و دارای اعتبار بالایی هست. در رتبه بندی های جهانی این دانشگاه توانسته از 178 به 164 ارتقا بیابد. پذیرش بین المللی دانشجوی در این دانشگاه در میان دیگر دانشگاههای آلمان از همه بیشتر می باشد. هیئت علمی دانشگاه فنی آلمان دارای 8 عضو برندهٔ جایزهٔ نوبل می باشد.

10- دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن (Eberhard Karls)

از قدیمی ترین دانشگاه های شهر بادن-وورتمبرگ است که در سال 1477 میلادی تاسیس شده است. رتبه 167 دانشگاه های جهان به نام خود اخذ نموده و در حوزه های پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی فعالیت دارد. شعار این دانشگاه I dare به معنای من به شما جرات می دهم از ابتدا تا اکنون بوده است. دانشگاه ابرهارد در بین برترین دانشگاه های کشور آلمان واقع شده است.

منبع : topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1968

به "تور ارزان آلمان: معرفی 10 مورد از برترین دانشگاه های آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: معرفی 10 مورد از برترین دانشگاه های آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید