ایده های صفر تا صد پارتیشن بندی مطب دندانپزشکی

به گزارش لیسو، پارتیشن بندی کلینیک دندانپزشکی در اصل به معنای جداسازی قسمت های مختلف آن است؛ همان وظیفه ای که دیوارهای ساختمان بر عهده دارند. با توجه به اینکه اولین تاثیر بر مراجعین مطب دندانپزشکی، ناشی از دکوراسیون و فضای مطب می باشد، ایجاد فضای هر چه جذابتر و خوشایندتر قطعا تاثیر بسیاری خواهد داشت. در زمینه پارتیشن دندانپزشکی، شرکت ها و مجموعه های زیادی در ایران مشغول فعالیت هستند. در این مقاله، شما را با انواع پارتیشن بندی دندانپزشکی و مزایای هر کدام از آن ها آشنا می کنیم.

ایده های صفر تا صد پارتیشن بندی مطب دندانپزشکی

پارتیشن بندی دندانپزشکی چه اهمیتی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، یکی از مکان ها و فضاهای کاملا مستعد برای ایجاد پارتیشن بندی شیک و مجذوب نماینده، مطب های دندانپزشکی است. همانطور که می دانید، به علت گسترده بودن عملیات در حوزه دندانپزشکی، تعداد زیادی از ابزار و تجهیزات در این مطب ها وجود دارند و متراژ مطب های دندانپزشکی هم نسبتا بزرگ است؛ بنابراین لزوم جداسازی و پارتیشین بندی کلینیک دندانپزشکی کاملا واضح است تا با این کار البته اگر به صورت مناسب انجام گردد، فضای زیباتر و مجذوب نمایندهتری به وجود خواهد آمد. در کنار این موضوع، به وسیله پارتیشن دندانپزشکی، تمامی فعالیت ها به صورت منظم و در فضای مناسب خودش انجام خواهد شد.

آشنایی با انواع پارتیشن بندی دندانپزشکی

با توسعه روزبه روز استفاده از پارتیشن دندانپزشکی، انواع گوناگون پارتیشن ها در ابعاد گوناگون فراوری می شوند که در کنار جداسازی بخش های مختلف مطب دندانپزشکی، وظیفه زیباسازی کلینیک و مطب را هم بر عهده دارند. قطعا یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب نوع پارتیشن، سلیقه دندانپزشکان، طراحان داخلی و پارتیشن بندها است. اما قطعا افراد متخصص در این زمینه مخصوصا طراحان دکوراسیون داخلی، عوامل مختلفی را هنگام انتخاب پارتیشن دندانپزشکی مناسب در نظر می گیرند. به طور مثال، استفاده از رنگ های روشن مانند سبز، نقره ای و سفید جلوه بهتری به فضای مطب می بخشد. هم چنین از نظر جنس و مصاله به کار رفته شده، در بسیاری از موارد از چوب ام دی اف، نئوپان و یا از پارتیشن شیشه ای مطب دندانپزشکی استفاده می گردد. در ادامه به معرفی انواع پارتیشن بندی کلینیک دندانپزشکی و شرح هر کدام می پردازیم.

پارتیشن شیشه ای مطب دندانپزشکی

استفاده از شیشه های دوجداره یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای پارتیشن بندی دندانپزشکی محسوب می گردد. اعمال پارتیشن دو جداره کلینیک دندانپزشکی، علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا و مجذوب نماینده، امکان ورود صدا و دیگر آلودگی ها را به بخش های مختلف مطب از بین می برد.پارتیشن های شیشه ای در انواع بدون فریم و فریم دار بسته به سلیقه و نوع استفاده برای کلینیک های دندانپزشکی ساخته می گردد. هم چنین به منظور ایجاد شیشه های کاملا مات و شفاف برای پارتیشن دو جداره کلینیک دندانپزشکی، از انواع سند بلاست شده این پارتیشن ها که به وسیله لایه برداری به وسیله اسپری شن روی شیشه فراوری می شوند، استفاده می گردد.

پارتیشن ام دی اف مطب دندانپزشکی

استفاده از چوب ام دی اف در مقایسه با سایر چوب ها، یکی از برترین انتخاب پارتیشن چوبی برای مطب دندانپزشکی محسوب می گردد. علاوه بر قیمت کم این نوع چوب، مقاوت آن هم در برابر رطوبت، سایش و پوسیدگی بیشتر است. و برای فضاهای با کاربردی درمانی که استفاده از آب و شست وشو و رطوبت بیشتر است، گزینه خوبی محسوب می گردد.

پارتیشن پی وی سی مطب دندانپزشکی

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای پارتیشن مناسب کلینیک دندانپزشکی، استفاده از عایق pvc می باشد که وزن کم، نگهداری آسان و قیمت نسبتا مناسب از مهم ترین مزایای آن محسوب می گردد.

این نوع پارتیشن یک نوع پلاستیک سخت است که با استفاده از روان نماینده های مختلف، انعطاف پذیرتر می گردد. پارتیشن های pvc که در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته می شوند، عایق مناسبی برای صوت هم هستند که فضای آرام و زیبایی را برای کلینیک های دندانپزشکی فراهم می نمایند.

کدام پارتیشن دندانپزشکی بهتر است؟

همانطور که اشاره کردیم، هر یک از انواع پارتیشن بندی کلینیک دندانپزشکی، مزیت های خاص خودشان را دارند و بسته به سلیقه شما و نظر طراحان دکوراسیون داخلی درباره مطب شما می توانند به کار گرفته شوند. برای مثال در خصوص پارتیشن شیشه ای، امروزه از شیشه ای الکتروکومیک هوشمند است که امکان تنظیم اندازه شفافیت شیشه را بر اساس ولتاژ اعمالی به آن فراهم می سازد. در این حالت، شما می توانید با فشردن یک دکمه حالت تیرگی شیشه را به آن بازگردانید یا آن را شفاف تر کنید. البته قیمت پارتیشین دو جداره کلینیک دندانپزشکی در مقایسه با سایر روش ها کمی بیشتر است.

پارتیشن های ام دی اف، دارای قیمت کمتر و استحکام و مقاومت بیشتر در برابر رطوبت، قارچ و سایش است و عایق خوبی هم محسوب می گردد. از طرفی ساخت و فراوری پارتیشن ام دی اف هم چندان پیچیده نیست. در خصوص پارتیشن pvc هم در کنار سبک بودن و وزن کم، طرح های گسترده و گوناگون مزیت این نوع پارتیشن ها محسوب می گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2034

به "ایده های صفر تا صد پارتیشن بندی مطب دندانپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های صفر تا صد پارتیشن بندی مطب دندانپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید