ایلام پایلوت کشوری طرح رصد استعداد های هنری معلولان روستایی شد

به گزارش لیسو، همتی از اجرای طرح ایجاد پایگاه های هنر در منطقه ها روستایی استان اطلاع داد و گفت:ایلام پایلوت کشوری طرح رصد استعداد های هنری معلولان روستایی شده است.

ایلام پایلوت کشوری طرح رصد استعداد های هنری معلولان روستایی شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران ازایلام ،زهرا همتی ،مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه ایلام پایلوت کشوری طرح رصد استعداد های هنری معلولان روستایی شده است ،گفت: در اجری این طرح که در منطقه ها روستایی 6 شهرستان استان شامل چرداول، ایوان، دره شهر، آبدانان، مهران و ایلام به اجرا درآمده پایگاه های هنر ویژه افراد دارای معلولیت تاسیس شده است.

او با ذکر اینکه در این زمینه 10 پایگاه هنر در این روستا ها راه اندازی شده ادامه داد: هر یک از این پایگاه ها 80 نفر عضو دارند که در مجموع تا به امروز حدود 800 فرد دارای معلولیت به عضویت آن ها درآمده است.

همتی، آموزش های ارایه شده در این مراکز را در دو بخش نمایش و هنر های تجسمی عنوان نمود و افزود: دوره ارایه آموزش های نمایش در این مراکز به اتمام رسیده که با استقبال چشمگیری از افراد دارای معلولیت روبرو بوده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام عنوان نمود: هیچ گونه محدودیت سنی برای عضویت در این پایگاه ها وجود نداشته، ولی بیشترین استقبال تا به امروز از سوی دختران گروه سنی بچه ها و نوجوانان اجرا شده است.

او افزود: شرکت کنندگان در این طرح علاوه بر اینکه استعداد های هنری آن ها شناسایی می گردد برای حضور در رقابت های جشنواره های مختلف نیز آماده خواهند شد.

همتی بیان نمود: در اجرای این طرح که در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) بوده ابتدا آموزش های هنری به 30 تسهیلگر این طرح ارایه و سپس به افراد دارای معلولیت عضو پایگاه ها منتقل می گردد.

مدیر کل بهزیستی ایلام ایجاد روحیه نشاط و شناسایی استعداد های هنری افراد دارای معلولیت را از جمله اهداف این طرح عنوان نمود.

بیش از 16 هزار فرد دارای معلولیت از خدمات مختلف بهزیستی استان ایلام برخوردارند.

انتهای پیغام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1828

به "ایلام پایلوت کشوری طرح رصد استعداد های هنری معلولان روستایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلام پایلوت کشوری طرح رصد استعداد های هنری معلولان روستایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید