بهترین بازی های سال 2019

به گزارش لیسو، روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: درست مانند سال های گذشته با رسیدن به روز های پایانی 2019 شاهد انتشار فهرست نامزد های بهترین بازی سال در شاخه های مختلف هستیم که تا حدودی نشان می دهد این بار با چه نوع آثاری روبرو شده ایم و چه انتظاراتی را باید از برگزاری رویداد جوایز بازی داشته باشیم. سال جاری برخلاف سال های گذشته شاهد اتفاق نظر منتقد ها و کارشناسان درباره یک یا دو بازی خاص نیستیم و همین موضوع، پیش بینی درباره برترین اثر سال 2019 را سخت تر از گذشته نموده.

بهترین بازی های سال 2019

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

با این حال اکنون می دانیم که رقابت اصلی میان 6 بازی است. آثاری که تعدادی از آن ها به صورت انحصاری برای پلتفرم های مختلف منتشر شدند و یکی از آن ها حتی اثری جدید نیست و به عنوان بازسازی عنوانی 20 ساله شناخته می گردد. با این وجود در ادامه نگاهی داریم به بهترین بازی های سال 2019 که به عنوان نامزد دریافت جایزه برترین اثر سال جاری نیز شناخته می شوند.

Control

جدیدترین ساخته استودیو رمدی که در کارنامه خود توسعه آثاری همچون مکس پین و الن ویک را دارد، بدون سروصدای آنچنانی روانه بازار شد و توانست با نظر مثبت کارشناس ها و گیمر ها همراه گردد. کنترل درست مانند آثار قبلی سازنده فنلاندی خود، در ژانر اکشن ماجراجویی قرار گرفته و همچنان از زاویه دید سوم شخص برای روایت خود استفاده می نماید. این بازی گیمر را در ساختمانی بزرگ و عجیب قرار می دهد و تمام مراحل خود را در همین فضا پیش روی مخاطب قرار می دهد.

جدای از گرافیک چشم نواز و فیزیک فوق العاده، اکثر منتقد ها عقیده دارند که اصلی ترین نقطه قوت کنترل در طراحی مراحل آن نهفته است. اثری که با استفاده از ساختار بازی های قدیمی همچون کسلوانیا و متروید سعی نموده ساختاری پیچیده و مرتبط به هم را به عنوان مراحل در مقابل گیمر بگذارد. کنترل در حال حاضر برای تجربه روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر های شخصی موجود است.

Death Stranding

جدیدترین ساخته هیدئو کوجیما، بازیساز مطرح ژاپنی دیگر بازی ای است که به عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین سال شناخته می گردد. این بازی که با همکاری سونی توسعه پیدا نموده، فعلاً به صورت انحصاری در اختیار دارندگان پلی استیشن 4 قرار گرفته و قرار است تابستان سال آینده برای کامپیوتر ها نیز منتشر گردد. دث استرندینگ اثری دنیا باز است که گیمر باید در آن با حمل کردن بار های مختلف، شهر های جدا افتاده از یکدیگر را متصل نموده و نهایتاً داستان را به نقطه آخر خود برساند.

یکی از بزرگ ترین نکات مثبت دث استرندینگ به کارگردانی آن ارتباط دارد و در این راه حضور چهره های مطرحی همچون نورمن ریداس و مد میکلسن نیز به بهبود شرایط یاری بسزایی نموده اند. چهره هایی که در فرایند ساخت بازی حضوری تمام وقت داشته و به جز ظاهر، صدای خود را نیز به ساخته جدید کوجیما قرض داده اند.

Resident Evil 2

عجیب است که بعد از دو دهه برای بار دیگر با قسمت دوم مجموعه بازی Resident Evil روبرو شویم، اما سال جاری کمپانی ژاپنی کپکام نشان داد که می توان با بازسازی مناسب یک بازی قدیمی، دستاورد های مهمی را کسب کرد. هر چند بازسازی این اثر در بالاترین سطح ممکن به بازی اصلی وفادار است، اما پیشرفت های انجام شده در طراحی گیم پلی و گرافیک آن باعث شده تکه بسیاری آن را عنوانی کاملاً جدید و مستقل در نظر گیرند.

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث شد بسیاری از کارشناس ها این بازی را به واسطه آن مورد ستایش قرار دهند، طراحی دشمن اصلی آن یعنی مستر ایکس است. دشمنی که گیمر امکان شکست آن به صورت کامل را ندارد و تا انتهای بازی همچنان به دنبال شکار شخصیت های اصلی است. بازسازی قسمت دوم مجموعه Resident Evil برای تمام پلتفرم ها جز نینتندو سوئیچ عرضه شده.

Sekiro

سال جاری ژاپنی ها سنگ تمام گذاشته اند و بخش عمده ای از نامزد های بهترین بازی سال را به خود اختصاص داده اند. دیگر اثر ژاپنی این فهرست سکیرو است که وظیفه ساختش بر عهده استودیو فرام سافتور قرار داشته. این بازی از جهاتی شباهت های بسیار به ساخته های قبلی این استودیو یعنی مجموعه دارک سولز دارد، اما سعی شده با ایجاد تغییراتی در مبارزات آن، به عنوانی کاملاً جدید تبدیل گردد.

سکیرو این بار به سراغ فضاسازی کاملاً ژاپنی رفته و داستانی را در این مشخصات روایت می نماید که با المان های اساطیری ترکیب شده است. بسیاری از هواداران دارک سولز همیشه به مبارزات و ساختار ابتدایی این بخش از عناوین فرام سافتور انتقاد داشته اند، اما سکیرو تمام این مسائل را پشت سر گذاشته و توانسته در این زمینه خاص عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا بگذارد. سکیرو البته مانند دیگر عناوین سازنده اش درجه سختی بالایی دارد و برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر های شخصی منتشر شده.

Super Smash Bros Ultimate

نینتندو این روز ها با کنسول جدیدش روزگار خوبی را پشت سر می گذارد و برای تداوم این موضوع تمام کوشش خود را به کار گرفته تا آثاری قابل توجه پیش روی دارندگان نینتندو سوئیچ باشد. یکی از جدیدترین این آثار که معمولاً هواداران بسیاری دارد، قسمت جدید مجموعه بازی سوپر اسمش است. یک بازی در ژانر مبارزه ای که تعداد زیادی از شخصیت های نینتندو و البته چند مهمان قابل توجه به عنوان قهرمان های قابل انتخاب آن شناخته می شوند. سوپر اسمش جدید شاید تغییر قابل توجهی نسبت به نسخه های پیشین نداشته باشد، اما توانسته فرمول پیروز آن ها را به شکلی جدید و تازه برای هواداران نینتندو ارائه کند.

The Outer Worlds

استودیو آبسیدین به عنوان سازندگان Outer Worlds حالا یکی از جدیدترین زیرمجموعه های مایکروسافت هستند، اما در آخرین کوشش مستقل خود با همکاری کمپانی تیک تو یکی از بهترین بازی های سال 2019 را توسعه داده اند. اثر جدید آبسیدین مانند اکثر ساخته های آن ها در ژانر نقش آفرینی قرار می گیرد و بسیاری از آن به عنوان دنباله معنوی مجموعه بازی فال اوت یاد می نمایند؛ بازی که در حال حاضر برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر های شخصی موجود است و می تواند برای 10 ها ساعت، گیمر های علاقه مند به ژانر نقش آفرینی با المان های علمی تخیلی را سرگرم کند.

منبع: برترین ها
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 610

به "بهترین بازی های سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین بازی های سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید