گنشین ایمپکت چگونه از موبایل تا PS5 تجربه ای یکسان و زیبا ارائه می دهد؟

به گزارش لیسو، بازی گنشین ایمپکت یکی از پدیده های صنعت بازی های ویدیویی در سال اخیر بوده است. ژنژونگ یی درباره نسخه پلی استیشن 5 بازی در امسال و اینکه چرا عرضه برای پلتفرم های مختلف هسته اصلی طراحی بازی بوده است، صحبت هایی داشته است.

گنشین ایمپکت چگونه از موبایل تا PS5 تجربه ای یکسان و زیبا ارائه می دهد؟

با وجود اینکه تنها یک سال از عرضه بازی گذشته است، این اثر توانسته موفقیت های باورنکردنی را به دست آورد. این بازی نقش آفرینی و دنیا باز رایگان که در سپتامبر 2020 عرضه شد، عنوان بزرگ ترین فروش بین المللی در هفته نخست را به عنوان یک بازی چینی کسب کرد و عایدی توسعه دهنده آن یعنی شرکت میهویو (MiHoYo) را در عرض تقریبا یک سال به تقریبا 2 میلیارد دلار رساند که چند برابر بیشتر از مقداری است که این کمپانی سال گذشته به دست آورده بود.

موفقیت بازی در تلفن های هوشمند هم قابل توجه بوده است. طبق گزارش منتشر شده از کمپانی سنسور تاور، تخمین زده شده که بازی بیش از 1 میلیارد دلار عایدی در سراسر اندروید و iOS برای سازندگان به همراه داشته است. این بازی به عنوان نمونه ای برجسته از ارائه تجربه ای نزدیک به کنسول ها در موبایل و معرفی دنیای وسیع که بسیاری آن را به دنیای بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild تشبیه نموده اند، تحسین شده است.

در حالی که نسخه موبایل ممکن است گاهی اوقات در مرکز توجه قرار گیرد، نسخه های رایانه های شخصی و کنسول های پلی استیشن 4 و 5 هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در واقع یکی از نقاط قوت فروش بازی، قابلیت انتقال فایل های ذخیره بازی بین نسخه PC و موبایل بوده است. به نوعی بازیکنان می توانند هنگام تعویض دستگاهشان، بازی خود را از جای قبلی ادامه دهند. با عرضه نسخه 2.0، این ویژگی کراس پلتفرم به کاربران پلی استیشن هم اجازه داد تا فایل های ذخیره خود را بین رایانه های شخصی و موبایل مبادله نمایند.

به گفته ژنژونگ یی، مدیر فنی بازی، کمپانی میهویو هر زمان که محتوای تازه و به روزرسانی هایی را برای بازی فراوری می نماید، همه پلتفرم ها را در فکر نگه می دارد و هدف آن برابری در همه آن ها از تلفن های همراه گرفته تا کنسول نسل تازه سونی است. او بیان نمود:

او در ادامه اضافه نمود:

یی بعلاوه به رابطه نزدیک کمپانی میهویو با موتور بازی سازی یونیتی به عنوان یکی از عوامل کلیدی در طراحی کراس پلتفرم بازی اشاره می نماید و اضافه نمود که گنشین ایمپکت روی یک نسخه خاص و به شدت سفارشی شده از یونیتی ساخته شده که مطابق با احتیاجهای بازی طراحی شده است. وی بیان نمود که برای آن ها بسیار مهم است که در درازمدت روی یک موتور در حال تکامل با شریکی مشتاق و مطلع کار نمایند.

نسخه اخیر پلی استیشن 5 شاید برترین نمونه از تعادلی است که که کمپانی میهویو باید برقرار کند. کنسول سونی با انبوهی از عملنمودها و فناوری های منحصربه فرد که برای متمایز کردن بازی ها از پلتفرم های رقیب طراحی شده اند، در حال حاضر پیشرفته ترین کنسول موجود در بازار است. استودیوی سازنده بازی میخواهد از این مزیت ها بدون این که نسخه های دیگر پلتفرم ها را ضعیف به نظر برساند، استفاده کند. استودیو ترجیح داد برای حفظ سبک بصری بازی، ری تریسینگ بیشتری اضافه نکند، اما نسخه پلی استیشن 5 افکت های تازهی مانند روشنایی یا ایلومینیشن دارد که با زمان روز تغییر می نماید.

کمپانی سازنده چیزهای زیادی درباره توسعه کنسول و معماری پلی استیشن 4 آموخته بود، اما به گفته یی، کار بر روی پلی استیشن 5 احتیاج به رویکردی بسیار کارآمد و در عین حال متمایز دارد. او در این باره گفت:

پشتیبانی از ویژگی بازخورد لمسی (هپتیک فیدبک) کنترلر دوال سنس هم چیزی است که استودیو مایل به کار روی آن بوده و این قابلیت در نسخه 2.0 یافته است. تیم سازنده امیدوار است که از این قابلیت برای تعامل بین بازیکنان و دنیای بازی استفاده کند. برای مثال، بازیکنانی که به یک بشکه در حال انفجاردر بازی نزدیک تر هستند، صدای دوال سنس خود را از بازیکنانی که فاصله بیشتری دارند، بیشتر احساس می نمایند. بعلاوه هنگامی که بازیکنان بال های خود را باز می نمایند یا کمان خود را می کشند، ماشه های تطبیق پذیر (آداپتیو تریگر) کنترلر واکنش نشان می دهند.

با این حال با وجود قدرتی که سخت افزار پلی استیشن 5 دارد، کمپانی میهویو از بازنگری گرافیکی بازی خودداری نموده است. این شرکت در عوض ترجیح داده تا ظاهر خاصی که در تمام نسخه های بازی دیده می گردد را حفظ کند. البته این بدان معنا نیست که هیچ پیشرفت بصری وجود ندارد. استودیوی سازنده از پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 و تجربه ای که هنگام ساخت نسخه پلی استیشن 4 کسب نموده، برای ارتقاء سطح جزئیات و بافت ها در بازی استفاده نموده است. یی در این باره بیان نمود:

تیم سازنده روی ویژگی های متفاوتی در بخش گرافیک بازی کار می نماید اما طبق گفته مدیر فنی بازی، اولویت با حفظ سبک هنری بازی است. این باعث شده تا استودیو در استفاده از قابلیت هایی نظیر ری تریسینگ عجله نکند. یی می گوید:

لازم به ذکر است که بازی گنشین ایمپکت در حال حاضر روی کنسول های پلی استیشن 4 و 5، رایانه های شخصی، اندروید و iOS در دسترس است. با این که از نسخه ایکس باکس بازی خبری شنیده نمی گردد، توسعه دهنده به عرضه بازی روی نینتندو سوییچ در آینده اشاره نموده است.

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1875

به "گنشین ایمپکت چگونه از موبایل تا PS5 تجربه ای یکسان و زیبا ارائه می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنشین ایمپکت چگونه از موبایل تا PS5 تجربه ای یکسان و زیبا ارائه می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید