تظاهرات علیه پلیس آمریکا در کارولینای شمالی

به گزارش لیسو، فارس نوشت: در ادامه اعتراضات سراسری گسترده در آمریکا علیه خشونت و تبعیض نژادی پلیس، صدها معترض آمریکایی علیرغم قوانین منع آمد و شد، در خیابان های شهر رالی ایالت کارولینای شمالی تظاهرات برپا کردند.

تظاهرات علیه پلیس آمریکا در کارولینای شمالی

شبکه ای بی سی 11 با پوشش اخبار مربوط به اعتراضات شهر رالی گزارش کرد که در حالیکه معترضان علیرغم گذشت یکساعت از زمان شروع قوانین منع آمد و شد، همچنان به تظاهرات خود ادامه می دهند، گروهی از آنها در حالی که مقابل ساختمان شهرداری رالی تجمع نموده بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

کلیپ های ویدئویی منتشر شده از اعتراضات علیه خشونت پلیس علیه اقلیت ها و سیاهپوستان آمریکایی نشان می دهد که معترضان در حالیکه به سمت ساختمان کنگره ایالتی حرکت می نمایند، شعار می دهند: تا عدالت نباشد، صلح هم نخواهد بود و اینکه جان سیاهپوستان اهمیت دارد.

در ادامه اعتراضات به خشونت پلیس، ماری آن بالدوین شهردار رالی روز پنجشنبه هفته گذشته خاطرنشان کرد که کل شهر از روز آدینه و شنبه شب تحت قوانین منع آمد و شد قرار گرفته است.

قوانین منع آمد و شد از ساعت 22:00 تا 05:00 روزهای آدینه و شنبه شب اجرا می گردد اما خیابان ها و جاده های در مرکز شهر رالی در تمامی طول اواخر هفته (شنبه و یکشنبه) از 17:00 روز آدینه به وقت محلی مسدود شده است.

گزارش رسانه های آمریکایی حاکی از آن است که تظاهرات در شهر رالی در اعتراض به اقدام یکشنبه هفته گذشته افسر پلیس شهر کنوشا ایالت ویسکانسین در هفت مرتبه شلیک گلوله به جیکوب بلیک جوان 29 ساله سیاهپوست آمریکایی غیرمسلح انجام شده است.

روز دوشنبه هفته گذشته، یک کلیپ ویدئویی در شبکه های اجتماعی به سرعت دست به دست شد که در آن بلیک را نشان می داد که به سمت خودروی خود حرکت می نماید و دو افسر پلیس نیز او را دنبال می نمایند و به محض آنکه این جوان سیاهپوست درب خودروی خود را باز می نماید، یکی از افسران پلیس هفت مرتبه به وی شلیک می نماید.

انتشار این ویدئو و اظهارات بعدی پدرش که از فلج شدن بلیک خبر داده بود، موجی از خشم را در مردم آمریکا برانگیخت و اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف از جمله کنوشا و رالی و دیگر شهرهای آمریکا علیه خشونت پلیس این کشور برگزار گردید و بیشتر این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

در یکی از کلیپ های ویدئویی که به وسیله یک بالگرد تهیه شده و جمعیت معترضان را از بالا نشان می دهد، بیش از 500 معترض آمریکایی در مرکز شهر رالی از سمت دادگاه این شهر به سمت ساختمان کنگره ایالتی و شهرداری در حال راهپیمایی هستند.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس مینیاپولیس ایالت مینه سوتا در قتل جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا به وسیله فشردن زانو بر روی گردنش به مدت 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس شروع شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تا به امروز نیز ادامه داشته است.

با این وجود، رئیس جمهور آمریکا نه تنها این اقدامات خشونت بار پلیس آمریکا را محکوم ننموده است بلکه سیاست سرکوب اعتراضات را در پیش گرفته است و در جدیدترین این موارد، امروز (شنبه)، در پیامی تهدیدآمیز ضمن شورشی و غارتگر خواندن معترضان ضدنژادپرستی در پورتلند، آنها را تهدید کرد.

312 311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1149

به "تظاهرات علیه پلیس آمریکا در کارولینای شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات علیه پلیس آمریکا در کارولینای شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید