مایک پمپئو: آمریکا درصدد اعمال فشار بیشتر بر ونزوئلا است

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای بیان کرد که آمریکا با استناد به پیمان مساعدت متقابل میان کشورهای قاره آمریکا- موسوم به تیار (TIAR)- خواهان هماهنگی بیشتر و تشدید فشارها بر دولت نیکولاس مادورو در ونزوئلا شد.

مایک پمپئو: آمریکا درصدد اعمال فشار بیشتر بر ونزوئلا است

وی با ادعای اینکه اقدامات دولت نیکولاس مادورو تهدیدی علیه منافع مردم ونزوئلا و همچنین علیه صلح و امنیت همسایگان این کشور است، مدعی شد: ما مشتاقانه خواستار افزایش گفتگوهای سطح بالا با دولتهای عضو پیمان مساعدت متقابل میان کشورهای قاره آمریکا هستیم تا بطور دسته جمعی و با درنظر دریافت گزینه های مالی و سیاسی چندجانبه، به حل و فصل بحران کنونی در کشور ونزوئلا پرداخته و مانع از سرایت آن به ورای مرزهای این کشور شویم.

لازم به ذکر است در شرایطی که دولت آمریکا و متحدان آن خوآن گوآیدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به عنوان رهبر این کشور به رسمیت می شناسند؛ دولتهای روسیه، چین، ترکیه، ایران و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا نیکلاس مادورو را تنها رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا می دانند.

افزون بر این، نیکلاس مادورو نیز خوآن گوایدو را دست نشانده آمریکا می داند و واشنگتن را به سازماندهی کودتا برای سرنگونی دولت کنونی ونزوئلا متهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 350

به "مایک پمپئو: آمریکا درصدد اعمال فشار بیشتر بر ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایک پمپئو: آمریکا درصدد اعمال فشار بیشتر بر ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید