تهدید تجاری سئول مقارن با آزمایش هسته ای کره شمالی توسط ترامپ

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، بن رودز مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی با اشاره به توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور درباره آزمایش هسته ای امروز کره شمالی و اظهارات همزمان وی درباره کره جنوبی با ارسال یک پیغام توئیتری نوشت: ترامپ در مواجهه با تهدیدهای کره شمالی، به کره جنوبی متحد ما حمله و همزمان تهدیدهائی را درباره خروج از توافق تجاری با این کشور مطرح می نماید.

تهدید تجاری سئول مقارن با آزمایش هسته ای کره شمالی توسط ترامپ

گفتنی است، صبح امروز یکشنبه 3 سپتامبر در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ اعلام نمود پیروز به فراوری سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را نیز دارد.

به همین دلیل، کی سی ان اِی رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از کیم جونگ اون رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال آنالیز آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می گردد، نشان می دهند.

این در حالیست که همزمان با توئیت های تهدیدآمیز ترامپ علیه کره شمالی، خبرگزاری رویترز امروز اعلام نمود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهد این هفته در جلسه ای با حضور مشاورانش، تکلیف توافق آزاد تجاری واشنگتن- سئول را معین کند؛ اقدامی که می تواند به منزله قصد وی برای عقب نشینی از این پیمان باشد.

ترامپ پیشتر توافق کوروس (KORUS) را ناعادلانه توصیف و کسری تراز تجاری با کره جنوبی را 28 میلیارد دلار اعلام نموده بود.

گفته می گردد احتمالا ترامپ خروج از کوروس را روز سه شنبه هفته جاری به کره جنوبی اعلام خواهد نمود.

این نخستین باری نیست که ترامپ یک توافق تجاری آمریکا با شرکای بین المللی خود را زیر سوال می برد، وی در نخستین ماه های ریاست جمهوری اش به توافق تجاری ترانس-پاسیفیک پشت پا زد و همچنان مکزیک و کانادا را از بابت بازبینی توافق نفتا تحت فشار قرار داده است.

خروج از توافق آب و هوایی پاریس و تهدید به پاره کردن توافق هسته ای ایران موسوم به برجام، از دیگر بدعهدی های 45مین رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 506

به "تهدید تجاری سئول مقارن با آزمایش هسته ای کره شمالی توسط ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید تجاری سئول مقارن با آزمایش هسته ای کره شمالی توسط ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید