توانایی جالب جنگنده اف 35 که اصلا محبوب نیست!

به گزارش لیسو، سیستم ایجکت اتوماتیک صندلی خلبان جنگنده اف 35 یکی از فناوری های مدرن این جنگنده است که میان خلبان ها چندان محبوب نیست.

توانایی جالب جنگنده اف 35 که اصلا محبوب نیست!

به گزارش خبرنگاران ، جنگنده اف 35 برای چیزهای بسیاری معروفیت دارد که یکی از آن ها حوادث متعدد و عجیب است که نمونه آن گم شدن چندی پیش یکی از آن ها بود.

  • ماجرای هک شدن اف 35/ پیشرفته ترین جنگنده آمریکا به سرنوشت RQ-170 دچار شد؟

این جنگنده پیش از این نیز بارها با حوداث گوناگونی روبه رو شده است که یکی از آن ها به علت یکی از امکانات نامحبوب این جنگنده میان خلبانان رقم خورد.

در یک حادثه فرود ناموفق این پرنده پنهان کار که به صورت گسترده در رسانه های منتشر شد، این ویژگی جالب اف 35 به نمایش گذاشته شد.

در فیلم حادثه درست زمانی که فکر می کنیم همه چیز به سرانجام رسیده و هواپیما آرام گرفته است، قابلیت اجکت فعال شده و خلبان با صندلی مخصوصش از جنگنده بیرون می جهند.

به نظر می رسد این حادثه مربوط به سیستم ایجکت اتوماتیک صندلی این جنگنده است. صندلی خلبان مارتین بیکر مدل US16E که در این پرنده مدرن کار گذاشته شده است، به قابلیت اجکت اتوماتیک مجهز شده است.

معین نیست که این مکانیسم چطور تشخیص می دهد که کنترل هواپیما از دست خلبان خارج شده و فعال می گردد اما بعضی خلبان ها از جمله گراهام تاملینسن انگلیسی باور دارند که این ویژگی کارآمد و مفید نیست.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مهر 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2248

به "توانایی جالب جنگنده اف 35 که اصلا محبوب نیست!" امتیاز دهید

1 کاربر به "توانایی جالب جنگنده اف 35 که اصلا محبوب نیست!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی جالب جنگنده اف 35 که اصلا محبوب نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید