شکست موشک فراصوت آمریکا برای سومین بار

به گزارش لیسو، منابع آمریکایی اعلام کردند که آزمایش موشک فراصوت این کشور برای سومین بار با شکست روبرو شد.

شکست موشک فراصوت آمریکا برای سومین بار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، منابع آمریکایی اعلام نمودند که آزمایش موشک فراصوت AGM-183 A یکبار دیگر با شکست روبرو شده است.

نیروی هوایی آمریکا در این باره اعلام نموده که هنوز دلیل دقیق شکست این آزمایش ها معین نشده است. در طول پرواز یک فروند بمب افکن بی -52 ایچ (B-52 H)، موشک از بال هواپیما خارج نشد.

مقامات نیروی هوایی این کشور در این باره گفتند که این موشک برای تجزیه و تحلیل داده های دورسنجی (تله متری) به محل مونتاژ بازگردانده می گردد.

خبر فوق در حالی منتشر می گردد که پیشتر فرانک کندال مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که این کشور به شدت درگیر رقابت برای رسیدن به فناوری فراصوت شده است.

پیشتر نیز ژنرال دیوید تامپسون معاون بخش عملیات های فضایی ارتش آمریکا طی سخنانی در همایش بین المللی امنیت در شهر هالیفکس در کانادا در این رابطه گفت: ما به مقدار چینی ها و یا روس ها در رابطه با برنامه های فراصوت، پیشرفته نیستیم.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر نیز اعلام نموده بود که موشک فراصوت ارتش این کشور به درستی کار ننموده و آزمایش آن با شکست روبرو شده بود.

همه این ها در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام نمود که مسکو پرچمدار دنیا در زمینه موشک های فراصوت است و تا زمانی که سایر کشور ها خود را به این فناوری برسانند، احتمالاً به فناوری مقابله با این سلاح های تازه نیز دست یافته است.

پوتین با اشاره به اینکه دیگر قدرت های دنیای در آینده به فناوری تسلیحاتی فراصوت مشابهی دست خواهند یافت، گفت: وقتی آن ها به این تسلیحات دست یابند، ما به احتمال زیاد وسیله ای برای مبارزه با این تسلیحات خواهیم داشت.

روسیه تا به امروز پرتاب آزمایشی متعددی از موشک فراصوت خود به نام زیرکان را از ناوشکن ها و زیردریایی های نیروی دریایی خود با موفقیت انجام داده است.

موشک های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می نمایند، اما توانایی آن ها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می دهند، ردیابی و انهدام آن ها را با رادار های موجود عملاً غیر ممکن می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1904

به "شکست موشک فراصوت آمریکا برای سومین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست موشک فراصوت آمریکا برای سومین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید