توجیه آمریکا برای بستن کنسولگری چین

به گزارش لیسو، فارس نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد علت تعطیلی کنسولگری چین در شهر هیوستون ایالت تگزاس، محافظت از اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی است.

توجیه آمریکا برای بستن کنسولگری چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نوشته پایگاه خبری یاهو نیوز، اورتاگوس در این باره گفت: دستور تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون را به خاطر محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی ها صادر کردیم.

منابع محلی به نقل از پلیس هیوستون سه شنبه شب از وقوع آتش سوزی در حیاط ساختمان کنسولگری چین خبر داده بودند که ادعا شده است مربوط به سوزاندن اسناد و مدارک توسط دیپلماتهای چینی در محوطه باز ساختمان بوده است.

دولت چین در واکنش به این درخواست واشنگتن، آن را یک اقدام تحریک آمیز یکجانبه خواند و گفت که این اقدام آمریکا را نقض شدید قوانین و هنجارهای بین المللی می داند.

از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه دو شهروند چینی را متهم نموده است که به نیابت از دولت چین به دنبال ربودن اطلاعات تجاری محرمانه و هک کردن سیستم های رایانه ای شرکت هایی بودند که در حال کار بر واکسن بیماری کووید-19 هستند.

طی ماههای گذشته آمریکا برای مقابله با چین مجموعه ای از اقدامات را علیه پکن در دستور کار قرار داده است. افزایش تعرفه ها و جنگ تجاری، اعمال تحریم علیه شرکتهای عظیم چینی از جمله هوآوی، تقویت همکاریها با تایوان، حضور گسترده ناوهای آمریکایی در دریای چین جنوبی و لفاظی علیه پکن در زمینه ویروس کرونا از آخرین تلاشهای کاخ سفید در راستای راهبرد افزایش فشارها علیه پکن بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1093

به "توجیه آمریکا برای بستن کنسولگری چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجیه آمریکا برای بستن کنسولگری چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید