جذب سرمایه گذار اولویت دوره تازه مدیریت شهری است

به گزارش لیسو، شهردار شهرکرد گفت: ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح ها و پروژه های شهرداری به منظور عمران و آبادانی شهر از سیاست های اصلی شهرداری شهرکرد است.

جذب سرمایه گذار اولویت دوره تازه مدیریت شهری است

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد در جلسه حوزه سرمایه گذاری اظهارداشت: سرمایه گذاری در شهرکرد جزو اولویت های اصلی در این دوره مدیریت شهری است و باید این حوزه را بیش از سایر بخش ها مورد توجه قرار دهیم.

او با تاکید بر این که امروز به صراحت اعلام می کنم برای کمک به سرمایه گذار تمام تلاشمان را به کار می گیریم، افزود: شاید فرایند جذب سرمایه گذار تا به امروز در شهرداری به کندی پیش رفته باشد، اما باید نقش مسائل مالی را هم در نظر بگیریم و اولویت بیشتری برای این بخش قائل شویم.

بیشتر بخوانید

جاپلقی با تاکید بر اینکه باید موانع سرمایه گذاری برداشته شود و اقدامات لازم برای حضور و فعالیت سرمایه گذار در شهر فراهم شود، اعلام نمود: مسئولان دستگاه های اجرایی در راستا سرمایه گذاری باید تسهیل گری کنند و با ایجاد بروکراسی زاید موجب فرار سرمایه گذار نشود.

او کلید توسعه و پیشرفت هر شهر را منوط به بهره مندی از سرمایه های بخش خصوصی دانست و اعلام نمود: استفاده از همه ظرفیت های سرمایه گذاری در شهر امری ضروری است و با توجه به اینکه شهرکرد از ظرفیت های بزرگ و پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است در صورت آشنایی سرمایه گذار و بخش خصوصی با این پتانسیل ها و شفاف سازی شرایط و قوانین می توان آینده مساعد مالی را برای شهر تضمین کرد.

جاپلقی با بیان اینکه املاک شهر باید شناسایی و چک لیست آن ها تهیه شود، گفت: برای پروژه های مشارکتی، در زمینه سرمایه گذاری محدودیتی نداریم و هرچه سرمایه گذار مراجعه کند آمادگی مشارکت را داریم، اما پروژه های سرمایه گذاری از طریق شهرداری در حد توان مالی این شهرداری باید تعریف و تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

او شرح داد: جهت راه اندازی پارک کودک باید اقدامات لازم از طریق سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری انجام و سرمایه گذار در راستای اجرای این پروژه هم جذب شود.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1847

به "جذب سرمایه گذار اولویت دوره تازه مدیریت شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه گذار اولویت دوره تازه مدیریت شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید