جو بایدن از نخستین تصویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب رونمایی می کند

به گزارش لیسو، با زودتر شدن زمان انتشار نخستین عکس تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز (بامداد فردا به وقت تهران) از این تصویر تاریخی رونمایی خواهد کرد.

جو بایدن از نخستین تصویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب رونمایی می کند

طبق توییت تازه ناسا، این آژانس تصمیم گرفته است تا یک روز زودتر از نخستین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) رونمایی کند. به گفته ناسا، این افتخار به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جو بایدن (Joe Biden) می رسد و رویداد رونمایی امروز در ساعت 17:00 منطقه زمانی شرقی (01:30 بامداد سه شنبه به وقت تهران) به صورت زنده از تلویزیون و وب سایت ناسا پخش خواهد شد.

تیم وب در تازه ترین توییت خود نوشت: نمی توانیم هیجان خود را برای اولین تصاویر تمام رنگی جیمز وب کنترل کنیم! روز دوشنبه 11 جولای ساعت 5 بعدازظهر منطقه زمانی شرقی (01:30 بامداد سه شنبه به وقت تهران)، رئیس جمهور بایدن یکی از اولین تصاویر تلسکوپ فضایی از اعماق فضا را به عنوان پیش نمایشی از آنچه در پیش است، رونمایی خواهد کرد.

انتظار برای اولین تصاویر جیمز وب حالا بیشتر از همیشه شده است. ناسا روز جمعه با اعلام برخی از اهدافی که قرار است در نخستین رونمایی ها نشان داده شوند، از جمله سحابی های کارینا و حلقه جنوبی، سیاره فراخورشیدی گازی WASP-96b و نمای میدان ژرف از خوشه های کهکشانی SMACS 0723، این اشتیاق را تقویت کرد.

در حال حاضر تنها گروهی منتخب از دانشمندان و مدیران این تصاویر را مشاهده کرده اند. پام ملروی (Pam Melroy) معاون ناسا گفت: آنچه دیده ام مرا به عنوان یک دانشمند، به عنوان یک مهندس و به عنوان یک انسان تحت تأثیر قرار داد.

به نظر می رسد که تنها یک تصویر از طریق جو بایدن رونمایی شود، اما ناسا درباره اینکه کدام تصویر خواهد بود، چیزی نگفته است. تصاویر دیگر همچنان قرار است فردا رونمایی شوند که پخش زنده آن از ساعت 9:45 منطقه زمانی شرقی (18:15 به وقت تهران) با توضیحات مسئولان ناسا و تیم جیمز وب آغاز می شود.

در نهایت پوشش زنده انتشار تصاویر فردا در ساعت 10:30 منطقه زمانی شرقی (19:00 به وقت تهران) در تلویزیون، وب سایت و صفحات اجتماعی ناسا صورت خواهد گرفت.

عکس کاور: مراحل تکمیل ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب

Credit: NASA

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2056

به "جو بایدن از نخستین تصویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن از نخستین تصویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید