حکم ضرغامی برای یک باستان شناس

به گزارش لیسو، سیدعزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه، مصطفی ده پهلوان را به عنوان رییس تازه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری معرفی کرد.

حکم ضرغامی برای یک باستان شناس

این مسؤولیت پیش از این به عهده مصیب امیری بود که قبل از آن و از سال 1392 مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به عهده داشت. تغییرات پی درپی در پژوهشکده باستان شناسی، آبگیری محوطه های باستانی سد چم شیر و تخریب بافت شیراز از جمله مسائل چالش برانگیز در زمان مدیریت او بود.

عزت الله ضرغامی درحالی که رییس تازه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را معرفی کرد، به توانمندی و تجربه مصیب امیری نیز اشاره نمود و اضافه نمود: او جزو سرمایه های علمی و دانشگاهی است و در موضوعات علمی و پژوهشی وزارتخانه با جدیت مسائل را پیگیری می کرد و از این به بعد هم جزو مشاوران خوب وزارتخانه محسوب می گردد که در موضوعات تخصصی از نظرات او استفاده خواهیم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعلاوه با اشاره به شخصیت شناخته شده مصطفی ده پهلوان در حوزه باستان شناسی گفت: او در کاوش های باستان شناسی صاحب تجربه و دارای سابقه مدیریت علمی پژوهشی در حوزه میراث فرهنگی است و جزو کارشناسان زبده و متخصص این حوزه محسوب می گردد.

براساس پیشینه ای که روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ده پهلوان در اختیار رسانه ها قرار داده است، او دارای دکتری باستان شناسی از دانشگاه تهران، مولف کتاب های باغ نگارستان و سکه شناسی سلوکی و مترجم کتاب محاسبات رایانه ای در باستان شناسی است. بعلاوه ده ها مقاله در حوزه باستان شناسی و تاریخ را به نگارش درآورده است.

برگزاری و اجرای ده ها پروژه پژوهشی میدانی و آزمایشگاهی در حوزه باستان شناسی، 13 سال سابقه تدریس در دانشگاه، داوری بیش از 100 مقاله، پروژه و طرح های پژوهشی و اختراع در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت در بیش از 50 دوره و کارگاه آموزشی و پژوهشی ملی و بین المللی در حوزه باستان شناسی و مدیریت منابع فرهنگی بخش دیگری از رزومه او به شمار می رود.

مصطفی ده پهلوان در زمینه مدیریتی و اجرایی نیز عضو هیات علمی گروه باستان شناسی و رئیس موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران، مدیر موزه مقدم و باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران به مدت ده سال، عضو کمیته علمی چندین همایش ملی و بین المللی مرتبط با میراث فرهنگی، عضو شورای هماهنگی موزه های کشور، سرپرست هیات کاوش آموزشی گروه باستان شناسی دانشگاه تهران، عضو شورای عالی موزه های دانشگاه تهران، عضو هیات مدیره انجمن علمی باستان شناسی ایران و دبیر علمی نخستین همایش موزه های دانشگاهی کشور بوده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2206

به "حکم ضرغامی برای یک باستان شناس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم ضرغامی برای یک باستان شناس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید