خبرنگاران اخبارکوتاه از آموزش و پرورش البرز

به گزارش لیسو، کرج - خبرنگاران - آموزش مجازی فضا و ماهواره، جشنواره نوجوان خوارزمی و توزیع پوشاک دربین دانش آموزان نیازمند از اخبارحوزه آموزش و پرورش استان البرز است.

خبرنگاران اخبارکوتاه از آموزش و پرورش البرز

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج گفت: با همکاری سازمان فضایی کشور و پژوهش سرای ملاصدرا، دانش آموزان کرجی با فضا و ماهواره درفضای مجازی آشنا شدند.

مراد مالمیر اظهارداشت: این رویداد علمی به مناسبت هفته جهانی فضا با هدف آگاهی بخشی ، ترویج و ارتقای سطح فرهنگی و علمی جامعه هدف اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های فضایی یکی ازهیجان انگیزترین شاخه های علوم بشری است، گفت: بسیاری از این فعالیت ها باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی و رشد انسان خواهد شد.

وی بیان داشت : ترویج این علوم نه تنها باعث گسترش خلاقیت و ارتقای سطح دانش نسل جوان می گردد، بلکه با مشارکت بیشتر، امکان گذر از گلوگاه های صنعتی نیز با سهولت بیشتری ممکن خواهد بود که چالش های اساسی در این زمینه، ترویج علوم فضایی به زبان ساده و انتخاب درست محیط و شیوه آموزش است.

وی با بیان اینکه این آموزش به ویژه برای بچه ها و نوجوانان دانش آموزاز اهمیت ویژه ای برخوردار است، یادآورشد : پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا دراین زمینه فعالیت های آموزشی، ترویجی خود را در حوزه هوا فضا در قالب برگزاری وبینارها، کارگاه های آموزشی، مسابقات نقاشی و قصه نویسی برای رده های سنی مختلف انجام داد.

مالمیرتوضیح داد: دراین برنامه برای دانش آموزان ازسازمان فضایی و لزوم ساخت آنها برای انجام تحقیقات علمی و تخصصی از فضا و با سرعت بالاتر و هزینه بسیار کمترسخن گفته شد.

وی افزود: دانش آموزان با انواع ماهواره ها اعم از مخابراتی، هواشناسی، منابع طبیعی، ستاره شناسی، ردیابی، نظامی و جاسوسی،GPS و کاربردهای گوناگون آنها آشنایی پیدا کردند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج ادامه داد: دراین برنامه به صورت مجازی به سوالات مطرح شده توسط شرکت نمایندگان پاسخ داده شد.

وی گفت: این دوره آموزشی به مدت 2 ساعت برگزار گردید که 1097 نفر از دانش آموزان ناحیه چهار کرج در آن شرکت کردند.

فراخوان جشنواره نوجوان خوارزمی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: هفتمین دوره مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان در سال تحصیلی 1400-1399دوره متوسطه دراین استان فراخوان شد.

مهریارکرمی افزود: این جشنواره یکی از مسابقات اصلی و مهمی است که متناسب با توانمندی ها و استعدادهای دانش آموزان اجرا خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند بر اساس ظرفیت ها و اندوخته ها و جوهره درونی خویش در رقابتی سالم و مفید شرکت نمایند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادهای درخشان، تشویق دانش آموزان به بحث و کار گروهی فعالیت های پزوهشی و شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه وخلاقیت ها و تعمیم روحیه تعاون و همدلی است تا پزوهشگران جوان توانمندی های خود را در محورهای معین شده، نشان دهند.

وی یادآورشد: انتظار می رود دانش آموزان با شرکت درمسابقات و حضور حداکثری خود بتوانند توانایی خود را محک زنند و مدیران مدارس با تمهیدات لازم و اطلاع رسانی کامل به وسیله فضای مجازی و شبکه شاد، زمینه حضور تمامی دانش آموزان را فراهم نمایند.

کرمی توضیح داد: این جشنواره در محورفعالیت های آزمایشگاهی ، زبان و ادبیات فارسی، پزوهش، دست سازه ها، زبان انگلیسی و کار آفرینی برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام دراین جشنواره تا خاتمه آبان ماه ادامه دارد، افزود: مرحله استانی- کشوری این جشنواره به ترتیب در اردیبهشت و شهریور ماه سال 1400 برگزار می گردد.

توزیع پوشاک

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: پوشاک و البسه در بین تعدادی از دانش آموزان بی بضاعت با نیازهای ویژه استان تهیه و توزیع شد.

عباس کشاورزافزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حمایت ازدانش آموزان بی بضاعت ، با یاری خیرین نیک اندیش 140 بسته پوشاک و البسه در بین دانش آموزان بی بضاعت با نیازهای ویژه در سطح استان توزیع شد.

وی بیان داشت: این بسته ها با یاری های خیرین نیک اندیش که همواره همراه آموزش و پرورش استثنایی استان و در کنار دانش آموزان محروم هستند تهیه شد.

وی با بیان اینکه این یاری ها در طول سال نیز ادامه خواهد داشت گفت: به دنبال آن هستیم با جلب مشارکت خیرین، اقلام و کالاهای اساسی را تهیه و در قالب بسته های معیشتی بین خانواده های دانش آموزانی محرومی که شرایط مالی آن ها به خاطر کرونا بیش از گذشته در خطر افتاده است، توزیع کنیم.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1212

به "خبرنگاران اخبارکوتاه از آموزش و پرورش البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخبارکوتاه از آموزش و پرورش البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید