مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: نقش مشاغل خانگی در افزایش ایجاد اشتغال موثر است

به گزارش لیسو، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در 24 استان در حال اجراست، گفت: اجرای این طرح نقاط قوت فراوانی، نظیر شناسایی فرصت ها و مزیت های استان، اعطای تسهیلات به پیشرانان جهت تهیه تجهیزات برای گسترش و توسعه کاربرای استان دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: نقش مشاغل خانگی در افزایش ایجاد اشتغال موثر است

به گزارشروابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهار محال وختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: مشاغل خانگی در یاری به افزایشتوان مالی خانوارها به ویژه اقشار کم درآمد موثر است.

سید حفیظالله فاضلی با بیان این که طرح توانمندسازیزنان سرپرست خانوار در 24 استان در حال اجراست، گفت: اجرای این طرح نقاط قوتفراوانی، نظیر شناسایی فرصت ها و مزیت های استان، اعطای تسهیلات به پیشرانان جهتتهیه تجهیزات برای گسترش و توسعه کار برایافرادزیرمجموعه دارد.

وی اضافه نمود:طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونتتوسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرحهای قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال 1396 طراحی و به تصویب رسید.

فاضلی ادامه داد: به منظور اجرا و پیاده سازی اینطرح، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی،توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی بااتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

مدیرکلتعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکهکارشناسان، مشاوران و تسهیل گران خود در سراسر کشور در نظر دارد با بهره مندی ازظرفیت های تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی به ویژه بخش خصوصی، حلقه های مفقودهو خلا طرح های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و صندلی مشاغل خانگی در اقتصاد کشوررا توسعه دهد.

وی اضافه نمود:مطالعات و آنالیز ها بیان گر آنست که اجرای مشاغل خانگی بر اساس الگوهای گذشته بامشکلات و موانع زیادی نظیر؛ کم توجهی به توسعه فعالیتهای شبکه ای، هدایت،مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوه های آموزشی، اتصال به بازار، توسعه رشته هاینوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی، هدفمندی حمایتها، در فرآیند فعلی مشاغلخانگی روبرو است. به همین دلایل در الگوی جدید نواقص و حلقه های مفقوده شناساییمورد بازنگری نهاده شد. از سوی دیگر، مطالعات موجود نشان می دهد که مشاغل خانگیدر یاری به افزایش توان مالی خانوارها بویژه اقشار کم درآمد موثراست.

وی با اشارهبه این که به منظور افزایش اثربخشی طرح، شورای راهبری طرح مذکور شامل مدیران کل وروسای تعداد 15 دستگاه اجرایی تاثیرگذار بر مشاغل خانگی تشکیل خواهد شد، ادامهداد: این دستگاه ها شامل سازمان های جهاد دانشگاهی، معاونت هماهنگی امور مالیاستانداری، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی، صندوق کار آفرینی امید، شهرداریمرکز استان، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی،شورای مجامع صنفی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فناوری اطلاعات استان، اتاقبازرگانی، رئیس اتاق اصناف، رئیس اتاق تعاون است.

فاضلی اظهار داشت: فرایند ثبت نام با توجه به مزیت های ثبتشده در سامانه www.inhb.ir و بر اساس محدودیت های موجود در صدور مجوز های مشاغل خانگی تنظیم شده است،

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1232

به "مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: نقش مشاغل خانگی در افزایش ایجاد اشتغال موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: نقش مشاغل خانگی در افزایش ایجاد اشتغال موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید