خبرنگاران دوچرخه سواری، ترافیک بجنورد را سامان خواهد داد

به گزارش لیسو، بجنورد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: استفاده از دوچرخه به عنوان راهی موثر در ساماندهی حمل و نقل بجنورد و کاهش ترافیک شهری مرکز استان، باید مد نظر باشد.

خبرنگاران دوچرخه سواری، ترافیک بجنورد را سامان خواهد داد

محسن محمدی، چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان گفت: باید با ایجاد جهت پیوسته شرایط ترافیک شهری بجنورد سامان گیرد و راه اندازی جهت دوچرخه سواری باید در شهر پیوستگی داشته باشد تا باعث جذابیت و کاربردی شدن آن گردد.

وی بر رعایت جهت امن در مد حمل و نقل دوچرخه تاکید نمود و اضافه نمود: کارشناسان حوزه حمل و نقل، شهرداری و پلیس باید در این خصوص طرحی امن را ارایه دهند تا شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه رغبت نشان داده و به راحتی بتوانند از آن استفاده نمایند.

محمدی از مشاور ارایه طرح مد دوچرخه خواست تا طرحی پخته و سنجیده تر ارائه کند و گفت: کلیات اجرای طرح مد دوچرخه در شهر بجنورد مطلوب است، اما ضروری است جهتها به درستی شناسایی و به گونه ای تعریف گردد که نقض غرض ننموده و خود به مسئله ای در حمل و نقل بدل نگردد.

دانشگاهیان از طرح استقبال می نمایند

رییس دانشگاه بجنورد نیز در این نشست بر لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه توسط اقشار مختلف به ویژه جوانان و دانشجویان تاکید نمود و گفت: پیش تر طرح ایجاد جهت دوچرخه سواری برای سایت اداری ارکان مطالعه شده بود اما به دلایلی متوقف شد که ضروری است در این طرح بلوار خلیج فارس نیز گنجانده گردد تا دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

احمد محقر با بیان اینکه طرح بازگشایی انتهای خیابان قیام، که قرار بود برای کوتاه شدن جهت دانشگاه به مرکز شهر اجرا گردد، به تاخیر افتاده است، گفت: اجرای جهت مد دوچرخه می تواند به حمل و نقل دانشجویان و دیگر اقشار یاری کند و پیش بینی می گردد استقبال خوبی از این طرح صورت گیرد.

بجنورد مستعد آلودگی هوا است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی نیز در این نشست بر ضرورت ایجاد مد حمل و نقل دوچرخه تاکید نمود و گفت: شرایط توپوگرافی بجنورد خاص است که این شرایط باعث ماندگاری آلاینده ها در سطح شهر و آلودگی هوای آن می گردد.

مهدی اله پور اضافه نمود: آنالیز ها نشان می دهد که شهروندان بجنوردی به دوچرخه سواری روی خوش نشان می دهند و باید از این فرصت استفاده نموده و جهتی ویژه را برای این امر تعریف کنیم تا یاریی به کاهش آلاینده ها و بهبود هوای شهر بگردد.

وی پیش بینی کرد که شرایط هوای بجنورد در چند روز آینده به شرایط ناسالم دچار گردد که باید با فرهنگ سازی و کاهش میزان تردد خودروها در جهتهای درون شهری، از آن جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1047

به "خبرنگاران دوچرخه سواری، ترافیک بجنورد را سامان خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوچرخه سواری، ترافیک بجنورد را سامان خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید