خبرنگاران رتبه اول اهدای اعضای بدن به شهرستان فسا رسید

به گزارش لیسو، شیراز-خبرنگاران-رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: براساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این دانشگاه در سال 98 رتبه اول اهدای اعضای بدن به بیمارن نیازمند را در کشور کسب کرد.

خبرنگاران رتبه اول اهدای اعضای بدن به شهرستان فسا رسید

دکتر علی اصغر خالقی چهارشنبه به خبرنگاران گفت: از سال 92 با شروع فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی، تا به امروز 52 مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا ثبت شده است که 78 مورد کلیه، 49 مورد کبد، 10 مورد پانکراس، 1مورد قلب و 4 مورد روده اهدا شده است و با این اقدام خداپسندانه به 142 بیمار نیازمند در انتظار پیوند، زندگی دوباره بخشیده شد.

وی گفت :از ابتدای سال 98 تا به امروز، خانواده های 10 بیمار مرگ مغزی با از خودگذشتگی و فداکاری، اعضای عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی با بیان اینکه کمترین سن اهدا مربوط به نوجوان 12 ساله و بالاترین سن مربوط به بیمار 68 ساله است، ادامه داد: امیدواریم با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب شاهد این باشیم تا مسائل بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده های بیماران مرگ مغزی رفع گردد.

شهرستان فسا از توابع فارس و مرکز آن در 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 986

به "خبرنگاران رتبه اول اهدای اعضای بدن به شهرستان فسا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رتبه اول اهدای اعضای بدن به شهرستان فسا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید