خبرنگاران زنجان طی 2 روز متوالی سومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید

به گزارش لیسو، زنجان - خبرنگاران - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان با میزان دمای 10 درجه سانتیگراد زیر صفر، سومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.

خبرنگاران زنجان طی 2 روز متوالی سومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید

حسین سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه شهر بجنورد در استان خراسان شمالی و شهر اردبیل نیز به ترتیب با میزان دمای 16- و 13- درجه سانتیگراد نخستین و دومین مرکز استان سرد کشور بودند، افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای 17- درجه سانتیگراد سردترین و چورزق با 14+ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه این استان، گزارش شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را 10 درجه سانتیگراد زیر صفر گفت و با اشاره به اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است، گفت: روز شنبه شهر زنجان با میزان دمای 15 درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین مرکز استان کشور به ثبت رسید و یکشنبه و دوشنبه نیز با دمای 14- و 13- درجه سانتیگراد دومین مرکز سرد کشور گزارش شد.

سلطانی با بیان اینکه شهر زنجان روز سه شنبه نیز با میزان دمای 10- درجه سانتیگراد سومین استان سرد کشور به ثبت رسید، افزود: طی هفته آینده میزان دمای هوای زنجان فرایند افزایشی خواهد داشت و تا انتها هفته جاری بارندگی برای استان زنجان پیش بینی نمی شود و از شدت سرما نیز کاسته خواهد شد.

در حال حاضر استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه ای مستقرند و داده های شرایط جوی در مابقی ایستگاه های استان نیز به صورت اتوماتیک جمع آوری می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1380

به "خبرنگاران زنجان طی 2 روز متوالی سومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنجان طی 2 روز متوالی سومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید