خبرنگاران نمایشگاه صنایع دستی در مشگین شهر برگزار می شود

به گزارش لیسو، اردبیل- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی روستایی و عشایری با حضور فعالان این عرصه و صنعتگران صنایع دستی در مشگین شهر برگزار می شود.

خبرنگاران نمایشگاه صنایع دستی در مشگین شهر برگزار می شود

ایمانعلی ایمانی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی در مشگین شهر گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی روستایی و عشایری با حضور فعالان این عرصه و صنعتگران صنایع دستی توسط اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف و با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از 5 تا 10 تیرماه در بقعه شیخ حیدر مشگین شهر برگزار خواهد شد.

وی گفت: در کنار این اداره کل، استانداری اردبیل، فرمانداری مشگین شهر، اداره کل کمیته امداد استان اردبیل، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، خوشه فرش استان اردبیل و شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل در برگزاری این نمایشگاه همکاری خواهند داشت.

ایمانی با اشاره به صنایع دستی بومی شهرستان مشگین شهر بیان نمود: صنایع دستی به ویژه در مناطق روستایی این استان با سرانگشتان هنرمندان و صنعتگران این رشته ها تولید و روانه بازار می شود و دارای ظرفیت های مناسب و مطلوبی در این حوزه در شهرستان هستیم.

او تاکید کرد: حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع دستی این شهرستان می تواند زمینه ساز رونق تولید و اشتغال در مشگین شهر شده و زمینه خلق ثروت در این صنعت را فراهم آورد.

بیش از سه هزار هنرمند در 30 رشته مختلف صنایع دستی در شهرستان مشگین شهر مشغول فعالیت می باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1045

به "خبرنگاران نمایشگاه صنایع دستی در مشگین شهر برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایشگاه صنایع دستی در مشگین شهر برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید