خبرنگاران کرونای ورزشی در اصفهان

به گزارش لیسو، اصفهان- خبرنگاران- شیوع کرونا باعث شد کلیه مسابقات و برنامه های رشته های مختلف ورزشی کشور لغو شود و سایه سنگین این ویروس، ورزش اصفهان را نیز فرا گیرد.

خبرنگاران کرونای ورزشی در اصفهان

پیرو دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، کلیه مسابقات ورزشی و لیگ های فوتبال کشور در رده های برتر، دسته اول، دوم و سوم تا انتها اسفند سال جاری به تعویق افتاد و از زمان شیوع این اپیدمی در کشور برخی از مسابقات فوتبال لیگ برتر و فوتسال بدون تماشاگر برگزار و با شدت دریافت این بیماری، این مسابقات نیز لغو شد .

در پی آن، کلیه مسابقات ورزشی چه در بخش آقایان و بانوان برای پیشگیری و مقابله با کرونا لغو شد و سایه سنگین کرونا و بهت ورزشی ناشی از آن، کشور را فرا گرفت، بیماری فراگیری که حتی مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کرد و کارگاه ها را نیز از رونق انداخت.

ورزشکاران نیز همانند سایر مردم اصفهان این روزها، روزگار خوبی ندارند و سایه سنگین کرونای ورزشی به آنها نیز رحم نکرده است.

حضور نیافتن در اماکن عمومی و در خانه ماندن و تعطیلی تمرینات و سالن های ورزشی هم باعث شده است که برخی ورزشکاران در منزل فعالیت بدنی خود را دنبال کنند زیرا حفظ سلامت، اولویت نخست همه مردم به خصوص ورزشکاران است.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اینک همه کشور درگیر ویروس کروناست و ورزشکاران نیز این قاعده مستثنا نیستند.

مهدی محمدیی اضافه کرد: این موضوع برای ورزشکاران دغدغه شده است و بهترین کار این بود که از حضور آنان در عرصه فعالیت های ورزشی جلوگیری شودکه این اقدام صورت گرفت و ما نیز مانند پزشکان بر رعایت بهداشت فردی همگان تاکید می کنیم .

وی یادآور شد: بهداشت فردی، شستن دست ها و ضدعفونی کردن وسایل شخصی و کم کردن رفت و آمدها در اجتماعات می تواند از انتقال این ویروس توسط ورزشکاران جلوگیری کند .

محمدی با بیان اینکه از همان ابتدای شیوع ویروس ما جلساتی رابرگزار کردیم و در این زمینه تصممیات مهمی اتخاذ شد، اضافه کرد: ما نمی گوییم ورزش قطع شود ولی هر فرد با انجام اقداماتی می تواند به تقویت ایمنی بدن خود کمک کند و شرایط انتقال این ویروس را ذر جامعه از بین ببرد.

وی با بیان اینکه بحث ما نظارتی است و در این زمینه میزان بازرسی های خود را در 10 روز گذشته بیشتر کرده ایم، اضافه کرد: در این زمینه از فعالیت کلیه باشگاه ها و سالن های ورزشی جلوگیری شد و حتی در اوایل کار، باشگاه هایی که شرایط بهداشتی نامناسب داشتند نیز پلمب شد.

بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می کنند و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه در این خطه وجود دارد که خود این مساله موضوعی است که می تواند تاثیر مستقیمی در اپیدمی این ویروس داشته باشد.

پیش از نیز محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان در گفت و گوی جداگانه با خبرنگاران از تعطیلی تمام اماکن ورزشی استان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا خبر داده بود.

وی در این گفت وگو گفت: تعطیلی تمام محیط های ورزشی شامل باشگاه ها، سالن ها و استخرهای آزاد و دولتی بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در استان لازم الاجراست.

با این اوصاف ، حال باید دید اپیدمی کرونا تا کی ادامه دارد و سایه آن چه قدر در عرصه ورزش اصفهان، کشور و حتی جهان ماندگار خواهد بود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در آن کشور و سایر کشورها از جمله ایران به ویروس مبتلا شده اند.

تا به امروز صدها نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر پایه گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان 238 و فوت شدگان هفت نفر اعلام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 818

به "خبرنگاران کرونای ورزشی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونای ورزشی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید